نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-02-27

نویدنو  08/12/1393 

 

 

 

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در بیرجند:

۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است

خبرگزاری تسنیم: معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد اقتصاد کشور دولتی است و این سبب فعالیت کم بخش خصوصی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمیدرضا ترقی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران شهرستان بیرجند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در استان آذربایجان در زمینه الگوی مصرف و استفاده از کالای داخلی سخنانی بیان کردند که این سخنان بیانگر این نکته بود که در زمینه اقتصاد مقاومتی باید از کالاهای داخلی استفاده کرد.

عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند گام‌هایی رو به جلو است

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به بودجه 94 گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی بودجه‌ای برای آن پیش‌بینی نشده است و امید است در چند مدت باقی مانده دولت با دقت بیشتری به این موضوع بپردازد و در زمینه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی شاهد گام‌هایی رو به جلو باشیم.

ترقی افزود: امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بود که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری پرداختن به موضوع فرهنگ بود، که تاکنون در بودجه فرهنگی باز برای بخش‌های مذهبی، دینی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه اعتبارات کافی لحاظ نشده و بخش فرهنگی مظلوم واقع شده است.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه 80 درصد از اقتصاد کشور دولتی است، گفت: در زمان جنگ امام خمینی(ر) بر دولتی بودن اقتصاد به طور کوتاه و موقتی موافق بودند اما کسانی اقتصاد کشور را در آن زمان بر دست گرفتند که بر دولتی بودن اقتصاد معتقد بودند و این عامل زمینه‌ساز شد تا 80 درصد از اقتصاد کشور دولتی بماند و بخش خصوصی نقشی بسیار کوچک در اقتصاد داشته باشد و نتایج آن فشار تحریم‌ها شده است.

ترقی افزود: دو بیماری مزمن اقتصاد کشور را در بر گرفته است، یکی دولتی بودن اقتصاد و دیگری تکیه بر نفت است که این دو مشکل از گذشته گریبان‌گیر کشور بود و تا الان ادامه دارد و بهترین راهکار برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی و معضلات فرهنگی اجرا کردن شعار امسال است که مسئولان باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در زمینه مالیات راهکارهایی ارائه بدهد، بیان کرد: دولت یازدهم در زمینه تکیه بر مالیات گام‌هایی برداشته است، ولی باید منابع جدید مالیاتی در کشور دیده شود تا در این زمینه بین افرادی که مالیات به آنها تعلق می‌گیرد و همیشه از دادن آن فرار می‌کنند و افرادی که هنوز هزینه از دولت دریافته نکرده و مالیات می‌دهند باید فرقی باشد.

ترقی افزود: تا زمانی که راه فساد را به طور جدی و عملی نبندیم این موضوع ادامه دارد و نباید در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی سیاسی عمل کرد و تمامی دولت‌ها باید گام‌هایی در راستای رشد و اعتلای کشور بردارند و تخریب دولت‌ها در هیچ مقطع و زمانی به نفع کشور نیست و هیچ‌کس نباید دولت‌ها را تخریب کند.

فعالیت 200 دفتر حزب موتلفه در کشور

وی با بیان اینکه در بودجه 94 هیچ قانونی برای بودجه و کمک به احزاب تعریف نشده است اظهار داشت:حزب موتلفه تاکنون 200 دفتر در کشور دارد و این حزب در سطح آسیا با دیگر حزب‌ها ارتباط دارد و در برابر مشکلاتی که برای رهبران حزب‌ها در کشورهای اسلامی پیش می‌آید این حزب موتلفه اعلام موضع می‌کند.

معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به اینکه در چند روز گذشته رئیس جمهور آمار کاهش تورم از 40 درصد به 15 درصد را بیان کرد و اگر این آمارها واقعیت داشته باشد می‌توانیم امیدوار باشیم که در سال‌های آینده شاهد کسب و کار، رونق و خروج از رکود باشیم و دولت با تکیه بر توانمندی داخل مشکلات را حل کند.

ترقی افزود: در انتخابات آینده احتمالا انتخابات چند قطبی می‌شود ولی به احتمال زیاد اصولگرایان یک نفر واحد را از بین خود انتخاب کنند و با قدرت در صحنه باشند.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: