نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-01-15

نویدنو  25/10/1393 

 

 

 

آن چه در باره نقش شرکت مونستانو در اکرایین به شما گفته نمی شود

آیا این امر به معنی غلبه بر مزارع اکرایین خواهد بود ؟

کریستین ساریچ - برگردان : آرش وجدانی

رویه های بسیاری در ستیزه اکرایین وجود دارد که از سوی بسیاری از خروجی های رسانه ها مورد چشم پوشی قرار گرفته است . نقش شرکت های بیو تکنولوزی ( فن آوری زیستی) غربی تنها یکی از آن ها ست .

بانک جهانی وصندوق بین المللی پول به فن آوری زیستی برای اجرای آخرین جنگ در اکرایین یاری می رسانند. اشتباه نکنید که آن چه اکنون در اکرایین درحال رخ دادن است عمیقا به منافع مونسانتو Monsanto ،  داو , Dowو بایر Bayer ، وسایر بازیگران بزرگ در بازی سم مواد غذایی بستگی دارد .

مونسانتو دفتری در اکرایین دارد . در حالی که این دفتر نمی تواند  سبب فریاد مجرمیت از هر گوشه ای باشد ، اما فرقی با رفتار نظامی امریکا برای برقراری پایگاه در محل هایی که می خواهد کنترل سیاسی آن را به دست گیرد ندارد . افتتاح این دفتر با ربودن زمین ها با وام هایی از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی به یکی از مورد تنفر ترین شرکت های جهان  - همه  برای حمایت از غلبه فن آوری ریستی ( بیوتک) آن ها - هم زمان بود .

پیش از این ، ممنوعیت مالکیت خصوصی بر زمین در کشور وجود داشت – اما (این ممنوعیت )درست به موقع برای آن که مونسانتو به اکرایین راه پیدا کند برداشته شد .  

در حقیقت ، مانور سیاسی اندک از سوی صندوق بین المللی پول برای دادن  1.7 میلیارد دلار وام به اکرایین - تنها به شرطی که آن ها راه را برای کشاورزی بیوتک و فروش محصول های سمی و شیمیایی مونسانتو باز کنند -  نابود کردن یک کشور کشاورزی است که یکی از دست نخورده ترین ها در تمام اروپا ست . دیر Deere  فروشنده ابزارکشاورزی ، همراه با دو پونت Dupont و مونسانتو Monsant  تامین کننده های بذر، در اوج خوشبختی خواهند بود .   

زیر نقاب " کمک" ادعایی علیه ثروت عظیم کشاورزی اکرایین اقامه شده است . اکرایین سومین صادر کننده بزرگ غلات و پنجمین صادر کننده بزرگ گندم در جهان است .اکرایین خاک عمیق ، غنی و سیاهی دارد که می تواند تقریبا هر چیزی را رشد دهد ، وتوانایی آن برای تولید حجم عظیمی از حبوبات اصلاح شده ژنتیکی آن چیزی است که سبب حمله بیو تک برای غلبه بر آن است . 

بر اساس اعلام موسسه مورد تایید اکولوژیست های اکلند: 

" با توجه به این که اکرایین اجازه استفاده از ارگانیسم های اصلاح شده از نظر ژنتیکی در کشاورزی را نمی دهد ، ماده 404 موافقت نامه اتحادیه اروپا ، در رابطه با کشاورزی ، شامل ماده ای است که عموما مورد توجه قرار نگرفته است : آن ماده اشعار می دارد ، که  بین باقی امور ، دو طرف برای استفاده از فن آوری زیستی همکاری خواهند کرد . 

شکی وجود ندارد که این شرط در صنعت تجارت محصولات کشاورزی نیز محرز است . همان گونه که از سوی میشائیل کوکس ، مدیر تحقیقات بانک سرمایه گذاری پایپر جعفری Piper Jaffray  اعلام شد ، « اکرایین ، و تا حد زیادی اروپای شرقی ، در میان بازار های رشد یابنده امید بخش برای ابزار کشاوری دیر ، ونیز مونسانت و دو پونت  تولید کننده های بذر قرار دارند ."

کشور سبد نان اروپا بود- واکنون در یک اقدام جنگ زیستی ، به زمین بایری  تبدیل خواهد شد که بسیاری از مزارع امریکا به خاطر اسپری کردن  بیش از حد سم های علف کش ، فرسایش خاک ، و در هم ریختگی سراسری یک  اکو سیستم کامل دچار آن شده اند . 

هدف نهادهای دولت امریکا حمایت از غلبه بر اکرایین به خاطر منافع فن آوری زیستی ( در میان سایر راهبرد های در گیر نگهداری یک سامانه ورشکسته توطئه گرانه  بانک داری که روسیه نیز با جهت گیری جدید خود با بریکس و سیستم پرداخت خود به نام سویفت SWIFT«Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication جامعه جهانی برای ارتباط  مالی بین بانکی» از آن خود داری کرد ) است .  این همان اراده غلبه بیوتک در جزایر هاوایی و سر زمین افریقا است .

جنگ اکرایین زاویه های بسیاری دارد که برای افکار عمومی افشا نشده اند – و شما می توانید شرط بندی کنید که  دست های بیو تک در کیک درهم ریخته غله دخالت داشته است .  

 

سر چشمه : 2015 Natural Society

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: