نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-12-21

نویدنو  30/09/1393 

 

 

 

حزب تودهٔ ایران آزاد شدن میهن‌دوستان کوبایی از زندان‌های آمریکا را شادباش می‌گوید!

حزب تودهٔ ایران صمیمانه‌ترین شاد باش‌ های خود را به «۵ کوبایی » تقدیم می‌کند، و آزادی سه میهن‌دوست کوبایی، آنتونیو گِرِرو، هراردو هرناندز و رامون لابانینو را که ۱۶ سال در زندان‌های آمریکا حبس بودند، شادباش می‌گوید. این سه قهرمان کوبایی، که جزو یک گروه پنج نفری هستند که در جهان آنها را به نام «۵ کوبایی» می‌شناسند، اکنون به هم‌میهنان خود رِنه گونزالِس و فرناندو گونزالِس می‌پیوندند که به ترتیب در اکتبر ۲۰۱۱ (مهر ۱۳۹۰) و فوریهٔ ۲۰۱۴ (اسفند ۱۳۹۲) پس از گذراندن دورهٔ زندان خود در آمریکا، آزاد شده بودند.

آزادی «۵ کوبایی» همچنین پیروزی مهمی است برای کارزار بین‌المللی‌ای که در ۱۶ سال گذشته برای آزادی این پنج میهن‌دوست کوبایی، و نیز پایان دادن به محاصره و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و احترام گذاشتن به حاکمیت ملّی کوبا، در جریان بوده است. در تمام این سال‌ها، حزب تودهٔ ایران همراه با دیگر سازمان‌های ترقی‌خواه در سراسر جهان، با افتخار برای آزادی «۵ کوبایی» تلاش کرد.
خبر آزادی میهن‌دوستان کوبایی بخشی از تحوّلی بود که در برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان کوبای سوسیالیستی و ایالات متحد آمریکا رخ داد. پرزیدنت اوباما در بخشی از صحبت‌های خود در کاخ سفید به این مناسبت، پذیرفت که پنجاه سال تلاش آن کشور برای منزوی کردن کوبا بی‌فایده بوده است و «زمان آن رسیده است که رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود».
حزب تودهٔ ایران از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان کوبای سوسیالیستی و آمریکا استقبال می‌کند و خواستار آن است که محاصرهٔ کوبا و همهٔ تحریم‌های تحمیل شده به کوبا از سوی آمریکا، که آسیب انسانی و اقتصادی عظیمی به مردم کوبا زده است، به طور کامل لغو شود. امیدواریم که تغییرهای اخیر و آتی برای عادی‌سازی روابط کوبا-آمریکا، موانع عمده‌‌ای را که سد راه کوبا برای پیشبُرد تحوّل سوسیالیستی در آن کشور بوده است، از سر راه بردارد. حزب تودهٔ ایران از خواست تاریخی بسته شدن پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در «گوانتانامو» در خاک کوبا که پس از نزدیک به شصت سال هنوز در اشغال آمریکاست، حمایت می‌کند.
حزب تودهٔ ایران ضمن ابراز شادمانی نسبت به پیروزی کوبای سوسیالیستی که موفق شد دولت آمریکا را مجبور کند که از فعالیت‌ها و سیاست‌های غیرقانونی‌اش علیه این کشور سوسیالیستی دست بکشد- امری که پیروزی همهٔ آنهایی است که برای دفاع از حاکمیت و استقلال خود مبارزه می‌کنند- خواهان پایان دادن به همهٔ تحریم‌ها، تحریک‌ها و توطئه‌هایی است که آمریکا یا متحدان آن علیه کوبا سازمان داده‌اند.
در این روز بسیار سرنوشت‌ساز، حزب تودهٔ ایران به حزب کمونیست کوبا و مردم کوبا درود می‌فرستد که در دشوارترین شرایطی که از سوی امپریالیسم آمریکا بر آنها تحمیل شد، از حق تعیین مسیر حرکت خود به سوی سوسیالیسم دفاع کرده‌اند.
همان‌طور که رفیق رائول کاسترو در پیام خود به مردم کوبا گفت، تغییرهای ایجاد شده در روابط دیپلماتیک میان آن کشور و آمریکا «...نشان می‌دهد که یافتن راه‌حل برای بسیاری از مسائل امکان‌پذیر است... ما با وجود تفاوت‌های‌مان باید هنر هم‌زیستی به شیوهٔ متمدنانه را بیاموزیم».
زنده باد کوبای سوسیالیستی
زنده باد سوسیالیسم
زنده باد همبستگی انترناسیونالیستی

جمعه ۱۸ دسامبر ۲۰۱۴ (۲۷ آذر ۱۳۹۳)

سایت حزب توده ایران

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: