نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-12-21

نویدنو  30/09/1393 

 

 

 

استقبال حزب های کمونیست وکارگری از آزادی زندانیان میهن پرست   کوبایی

نوید نو : حزب های کمونیست وکارگری جهان از آزادی سه زندانی باقی مانده کوبایی در زندان های امریکا و از عادی سازی روابط بین دو کشور استقبال کرده اند . در ادامه بیانیه های تعدادی از این حزب ها را تقدیم خواننده ها می کنیم .

 حزب کمونیست ایرلند

حزب کمونیست یونان

حزب کمونیست پرتقال

حزب کمونیست نوین یوگسلاوی

حزب کمونیست امریکا

 

حزب کمونیست ایرلند

پیروزی برای همبستگی جهانی  

حزب کمونیست ایرلند به آزادی نهایی سه میهن پرست کوبایی زندانی از سال 1998 در ایالات متحده : جراردو هرناندز، آنتونیو گوئررو ، و رامون لابانینو خوش آمد می گوید . آزادی ان ها با مبادله الن گروس شهروند امریکایی ، که از 5سال پیش برای جاسوسی در کوبا زندانی بود مورد توافق قرار گرفت . دو رفیق زندانی ها ، رنه گونزالس و فرناندو گونزالس ، پیش از این با گذراندن محکومیت خود آزاد شده بودند.  

الن گروس پس از دستگیری به خاطر قاچاق کامپیوتر و وسایل ارتباطی به داخل کوبا در حالی که پیمانکار آزانس امریکا برای توسعه بین المللی بود به دلیل جرم ها علیه دولت کوبا محاکمه ومحکوم شده بود . 

ازادی آخرین سه نفر از 5 کوبایی میهن پرست بخشی از آغاز بهبود امکان پذیر در رابطه امریکا – کوبا است . در مورد گام های مثبتی ، از جمله برقراری دوباره روابط دیپلماتیک ، که از سال 1961 از سوی امریکا گسسته شده بود توافق حاصل شده است. محدودیت تحمیل شده از سوی دولت امریکا برای مسافرت بین کوبا و امریکا رفع خواهد شد و کوبایی های ساکن امریکا اجازه ارسال پول به خانواده خود را خواهند داشت . 

این تحولات مثبت نتیجه رشد همبستگی بین المللی با 5 کوبایی و کارزار برای آزادی ان ها ونیز درخواست رفع محاصره تحمیل شده بر کوبا از سوی ایالات محده از 50سال پیش بود .

دولت امریکا به صورت فزاینده ای در امریکای لاتین منزوی شده بود و توان سیاسی آن با پیشرفت دموکراسی های جدید در آن قاره  به شدت تضعیف شده بود ، که دیگر  دستورات امریکا ، به ویژه در رابطه با روابط سیاسی و اقتصادی با کوبا را تحمل نمی کردند .  

 

حزب کمونیست یونان

بیانیه دفتر مطبوعاتی کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان در باره آزادی میهن پرستان کوبایی

 

حزب کمونیست یونان آزادی میهن پرستان کوبایی را که بر اساس اتهام های بی اساس و ساختگی در زندان های ایالات متحده زندانی شده بودند گرامی می دارد . بازگشت آن ها به کوبا برآوردن درخواست کمونیست ها وجنبش کارگری در کشور ماست که برای این امر در هماهنگی با جنبش های ده ها کشور جهان مبارزه کردند .

حزب کمونیست یونان ، که 16 در جنبش برای آزادی میعن پرستان کوبایی شرکت کرده است ، به هزارها رزمنده ای که در طی تمام این سال ها در گرامی داشت جنبش مردمی برای این امر عادلانه شرکت داشتند ادای احترام می کند. هر چند ، ما دچار توهم نیستیم ونباید هشیاری خود را از دست بدهیم .

امپریالیسم هرگز انسانی تر نمی شود . امپریالیسم در راهکارهای خود هم از هویج وهم از چماق استفاده می کند.

ما به مبارزه خود هم علیه محاصره امریکا علیه کوبا و هم علیه موضع مشترک پذیرفته شده از سوی اتحادیه اروپا علیه کوبا ادامه می دهیم .

ما همبستگی خود را با مردم و حزب کمونیست کوبا که به زودی 56 مین سالگرد انقلاب کوبا علیه انواع فشارها، دخالت ها و طرح های براندازنده مختلف امپریالیستی جشن خواهند گرفت ابراز می داریم .

 

حزب کمونیست پرتقال  

حزب کمونیست پرتقال آزادی میهن پرستان کوبایی زندانی در امریکا را تبریک می گوید 

 لیسبون 17 دسامبر 2014

 حزب کمونیست پرتقال شادباش های خود را به مناسبت آزادی سه میهن پرست کوبایی آنتونیو گوررو، جراردو هرناندزو رامون لابانینو که از سال 1998 در زندان های امریکا نگهداری می شدند ابراز می دارد .

 آزادی سه نفر بازمانده از 5 قهرمان کوبایی که به صورت نا عادلانه ای به خاطر افشا اقدام های تروریستی انجام شده از سوی گروه های تروریستی مستقر در میامی علیه کوبا بازداشت ومحاکمه شده بودند یک پیروزی برای مردم کوبا ، به وِیژه برای 5 قهرمان و خانواده های آن ها ست ، که هر گز مبارزه برای محکوم کردن ومخالفت با این بی عدالتی و در خواست آزادی ان ها را رها نکردند .

 آزادی آن ها همچنین پیروزی کارزار گسترده همبستگی است که در سراسر جهان ، یه عنوان نمونه در کشور ما به راه افتاده بود. باید یاد آوری شود که در سپتامبر گذشته ، رنه گونزالس ،-  یکی از 5 میهن پرست ، که پس از تحمل 14 سال محکومیت آزاد شده بود -  در جشن آوانته حضور داشت .

آزادی میهن پرستان کوبایی در چهارچوبی عملی می شود که در آن برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین دو کشور اعلام شده است ، در حالی که  هم زمان مشکل های جدی وحل نشده و خطوط دخالت علیه کوبا و حق حاکمیت ملی آن از سوی ایالات متحده باقی می ماند .  

 حزب کمونیست پرتقال همراه با اظهار شادباش های خود به خاطر این پیروزی برای کوبا – که در عین حال پیروزی برای همه خلق هایی است که در دفاع از استقلال خود می رزمند-  بر درخواست خود برای پایان دادن به جنایت اقتصادی ، تجارت و محاصره مالی تحمیل شده از سوی امریکا علیه کوبا – درخواستی که اخیرا ، وبار دیگر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل ، با رای موافق 193 کشور و با رای مخالف تنها امریکا و اسرائیل تکرار شد -  ونیز درخواست تعظیل کردن پایگاه امریکا در گوانتانامو تاکید می کند .

حزب کمونیست پرتقال به 5 میهن پرست کوبایی ، آنتونیو گوئررو ، فرناندو گونزالس ، جراردو هرنانددز، رامون لابانینو و رنه گونزالس و خانواده های آن ها به خاطر شجاعت ، اراده ومبارزه برای عدالت و نیز حزب کمونیست کوبا و مردم کوبا برای دفاع از حقوق خود  برای تصمیم در باره آینده خود و آینده انقلاب سوسیالیستی خود ، تحت شرایط دشوار تحمیل شده از سوی امپریالیسم آمریکا ، درود می فرستد .

 

 

 

حزب کمونیست نوین یوگسلاوی

 پیروزی برای کوبا

 حزب کمونیست نوین یوگسلاوی آزادی نهایی سه میهن پرست کوبایی زندانی از سال 1998 در ایالات متحده را خوش آمد می گوید .

این رخ داد مثبت نتیجه رشد همبستگی بین المللی با 5 کوبایی و کارزار برای آزادی ان ها ونیز درخواست رفع محاصره تحمیلی 50ساله امریکا علیه کوبا است .

امروز روز شاد سه عضو باقیمانده از 5 کوبایی است – کوبایی های وطن پرستی که به مدت 16 سال در زندان های امریکا انتظار کشیدند و مورد حمایت کارزار گسترده جهانی برای آزادی آن ها بودند . آن ها وظیفه شجاعانه حفاظت از کشور خود در برابر حمله های تروریستی صادر شده از خاک امریکا را بعهده داشتند. آن ها در اتحاد دوباره با خانواده و هم میهنان خود درکشور هستند.

حزب کمونیست نوین یوگسلاوی همراه با نیروهای ترقی خواه و دموکرات سراسر جهان به دولت وملت کوبا به خاطر این  پیروزی مهم تبریک می گوید .

حزب کمونیست نوین یوگسلاوی در عین تبریک به مردم کوبا به خاطر دست آوردهای آن ها تا تحقق کامل رفع محاصره و توقف سایر توطئه ها علیه کوبا خود را به  ادامه فعالیت های همبستگی با کوبا متعهد می داند .

ماریجان کوبیک

عضو کمیته مرکزی و مسئول روابط بین المللی  

 

حزب کمونیست امریکا  

روزی برای بزرگداشت  : امریکا رابطه با کوبا را عادی می سازد

امروز برای کتاب های تاریخ روز پر هیجانی است . پس از 56 سال ، اعلامیه های مهم رئیس جمهور اوباما و رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا عملا عادی سازی رابطه بین دو ملت مارا بنا می کند.

این یک پیروزی برای صلح ، حق حاکمیت ملی ، دموکراسی ، عدالت و دوستی بین خلق های امریکا و کوبا است . به سیاست 56 ساله سرنگون کردن دولت کوبا ، ترور رهبرهای آن ، درهم شکستن اقتصاد وجامعه آن پایان می دهد .    

در یک حرکتی شجاعانه حق حاکمیت خلق کوبا برای انتخاب شکل  دولت و راه توسعه اجتماعی خودشان – سوسیالیسم را به رسمیت می شناسد .

امروز روز شادی برای عضو های باقی مانده 5 کوبایی است – میهن پرستان کوبایی که 16 سال در زندان های امریکا انتظار کشیدند و مورد حمایت کارزار گسترده جهانی برای آزادی ان ها بودند . آن ها وظیفه شجاعانه حفاظت از کشور خود در برابر حمله های تروریستی صادر شده از خاک امریکا را بعهده داشتند. آن ها در اتحاد دوباره با خانواده و هم میهنان خود درکشور هستند. 

اعلامیه امکان رشته گسترده ای از همکاری در عرصه های بسیار از جمله تجارت اقتصادی ، همبستگی بین المللی کار ، علمی ، کشاورزی ، پزشکی وتحقیقات  اقیانوسی ، عدالت آب وهوا ، بهداشت ، سازمندی دربرابر طوفان و تخفیف فاجعه  باز می کند.

برای امریکایی ها وکوبایی امکان تبادل  تجربه  گسترده اجتماعی ، فرهنگی ، ورزشی ، مذهبی وآموزشی را فراهم می آورد . 

اما رئیس جمهور اوباما تنها می تواند تا این حد پیش رود . با کنگره است که تمام عمارت زشت قانون هایی را که در وحله اول محاصره را بنا کرد ، مانع از تجارت وسفر شد ، از جمله قانون هلمس – برتون را لغو نماید .

بیانیه تایید می کند که محاصره 56 ساله شکست کاملی برای مردم کوبا وامریکا بوده است . محاصره امریکا را در افکار عمومی جهان کاملا منزوی کرده است ، تجارت خانه های امریکا را در رقابت برای تجارت تضعیف کرده است ، بهای مشاغل امریکا در کارخانه و کشاورزی را افزایش و مردم امریکا را از حقوق دموکراتیک خود برای سفر آزادانه به کشور جزیره محروم کرده است . 

محاصره تنها سبب رنج مردم کوبا بوده است .

بیانیه شجاهانه رئیس جمهور اوباما با واقعیت های نیم کره ای وجهانی جدید مطابقت دارد . با افکار عمومی اکثریت امریکا ، که همراه با بخش هایی از طبقه حاکم امریکا ، بخش گسترده ای از بازرگان ها و جامعه کوبایی امریکا از پایان دادن به محاصره حمایت می کنند مطابقت دارد .

ما از رئیس جمهور تقاضا داریم پیش تر رفته و پایگاه دریایی در گوانتانامو ، را که بر خلاف اصرار کوبا بر تعطیلی آن حفظ شده بود تعطیل نماید .

ما از قبل شاهد زوزه کشیدن و اعتراض های نومیدانه سیاست مدارهای دست راستی ، تربیت شده پسا جنگ سرد ، که هنوز به فانتزی هایی برای بی ثباتی و سرنگونی دولت کوبا و احیا وضعیت استعماری آن متوسل می شوند هستیم .

این پیروزی هم چنین دلیلی برشجاعت و پایداری امریکایی های بسیاری است که برای تغییر این سیاست و ترویج صلح و همبستگی با مردم کوبا در طی سال ها جنگیدند . اکنون باید تلاش خود را برای بسیج پاسخی گسترده دامن برای تضمین ان که روند به سوی عادی سازی پیروز شود و محاصره یک بار و برای همیشه پایان یابد دو چندان کنیم .

اما امروز روزی برای بزرگداشت است .  

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: