نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-11-29

نویدنو  09/09/1393 

 

 

 

 

جنگ تمام عیار در اکراین: «تهاجم نهایی» ناتو

نوشته: پروفسور جیمز پتراس - برگردان: آمادور نویدی

علائم روشنی وجود دارد که جنگ بزرگی در اکراین در حال وقوع است: جنگی که بطور جدی از طرف رژیمهای ناتویی ترویج شده و توسط متحدان و دست نشاندگان آنها در آسیا(ژاپن) و در خاورمیانه(عربستان سعودی) حمایت میشود.

جنگ در اکراین اساسا در امتداد خطوط حمله نظامی تمام عیار علیه منطقه جنوب شرقی دونباس٬ بمنظور هدف قرار دادن مردم جدایی طلب قومی روسی- اکراینی جمهوری های دونیتسک و لاگانسک٬٬ جهت عزل دولت متخب دمکراتیک٬ خلع سلاح شبه نظامیان خلقی٬ کشتار پارتیزانهای مقاومت چریکی و نابودی پایگاههای توده ای آنها٬ ازبین بردن سازمانهای نماینده مردمی و درگیر شدن در پاکسازی قومی میلیون ها شهروند دوزبانه روسی- اکراینی خواهد بود. تصرف نظامی منطقه دونباس توسط  ناتو در آینده٬ ادامه و گسترش کودتای خشونت آمیز اصلی خود در کیف است٬ که دولت منتخب اکراین را در فوریه ۲۰۱۴ سرنگون ساخت.

کودتای نظامی کیف و حکومتگران جدید دست نشانده «منتخب»٬ و حامیان ناتویی آن در صدد پاکسازی بزرگی جهت تحکیم حکومت دیکتاتوری پروشنکوی دست نشانده هستند. انتخابات اخیر مورد حمایت ناتو  چندین حزب سیاسی مهم را حذف کرد که بطور سنتی از جمعیت اقلیت های قومی بزرگ کشور حمایت میکردند٬ و در منطقه دنباس تحریم شده بودند. این انتخابات نمایشی در کیف برای حرکت بعدی ناتو جهت تغییر اکراین به یک پایگاه نظامی چند منظوره غول پیکر آمریکایی برنامه ریزی شد  که قلب روسیه را هدف قرار داده و مستعمره جدیدی برای سرمایه آلمان باشد٬ مواد کشاورزی و خام برلین را فراهم کند٬ در حالی که بعنوان بازاری اسیر برای کالاهای ساخت آلمان خدمت کند.

تب یک جنگ فراگیر در حال گسترش در غرب است؛ که عواقب ناشی از این دیوانگی در هر ساعت بیشتر میشود.

علائم جنگ: کمپین تبلیغات و تحریم ها٬ اجلاس سران ۲۰ کشور بزرگ (جی۲۰) و افزایش توان نظامی

کوبیدن بر طبل رسمی برای یک درگیری گسترده در اکراین٬ به رهبری کودتای نظامی کیف و شبه نظامیان فاشیست آن٬ در بازار فروش هر رسانه غربی پژواک دارد. آسیاب های تبلیغاتی رسانه های جمعی اصلی و «سخنگویان مرد و زن» دولتی دروع های جدیدی از افزایش تهدیدات نظامی روسیه به همسایگانش و حملات مرزی به اکراین منتشر یا اعلام میکنند. تهاجم جدید روسیه از مرزهای شمال و کشورهای بالتیک تا قفقاز «گزارش» شده اند. رژیم سوئد سطح جدید هیستری یک  زیردریایی مرموز «روسی»  را در سواحل خارج از استکهلم ایجاد میکند٬ که هرگز شناسایی نمیشود و مکانش مشخص نیست- با این حال تصدیق میکند که آنرا «دیده» است. استونی و لتونی ادعا میکنند هواپیماهای جنگی روسی حریم هوایی آنها را بدون تأئيد نقض کرده است. لهستان بدون هیچ دلیل و مدرکی «جاسوسان» روسی را اخراج میکند. تمرینات نظامی تحریک آمیز مشترک ناتو و ارتش دولتهای دست نشانده در مقیاس بزرگ در مرزهای روسیه در کشورهای حوزه بالتیک٬ لهستان رومانی و اکراین در حال وقوع است.

ناتو در حال ارسال محموله گسترده نظامی به حکومت نظامی کیف٬ همراه با «نیروهای ویژه»٬ مشاوران و کارشناسان ضد شورش با پیش بینی از یک حمله تمام عیار علیه شورشیان در دنباس است.

رژیم کیف هرگز آتش بس مینسک را رعایت نکرده است. طبق گزارش دفتر حقوق بشر  سازمان ملل بطور متوسط ۱۳ نفر هر روز – اکثرا شهروند عادی- پس از آتش بس سپتامبر کشته شده اند. در هشت هفته٬ سازمان ملل گزارش کرد که ۹۵۷ نفر بشدت توسط نیروهای نظامی کیف کشته شده اند.

رژیم کیف٬ در عوض٬ تمام خدمات ابتدایی و عمومی را بر «جمهوری های» مردم٬ از جمله برق٬ سوخت٬ حقوق خدمات مدنی٬ حقوق بازنشستگی٬ تجهیزات پزشکی٬ حقوق معلمان و کارگران پزشکی٬ دستمزد کارگران شهرداری را قطع کرده؛ خدمات بانکی و حمل و نقل سد شده است.

استراتژی آنست که اقتصاد بیشتر خفه شود٬ زیرساخت ها ازبین برود٬ با راه اندازی حملات گسترده هوایی٬ موشک٬ توپخانه و حملات زمینی بر مراکز شهری همچنین پایگاه های شورشیان٬ خروج دسته جمعی بیشتری از پناهندگان بی بضاعت از شهرهای پرجمعیت مجبور به فرار از مرز به روسیه شوند.

کودتای نظامی کیف یک بسیج نظامی همه جانبه ای را در مناطق غربی٬ همراه با عملیات هار ضد روسی٬ ضد ارتدوکس شرقی طراحی کرده تا خشن ترین ارازل و اوباش شوینست راستگرا را جذب کند تا تیپ های نظامی به سبک نازی را در خط مقدم پرسنل شوک ترکیب کند. استفاده بدبینانه از شبه نظامیان نامنظم فاشیست ناتو و آلمان را از هر مسئولیتی برای ترور اجتناب ناپذیر و قساوت در عملیات خود «آزاد» میگذارد. این سیستم «انکار پذیرفتنی» تاکتیک نازی های آلمان را به نمایش میگذارد که گروهای اکراینی های فاشیست و کروات های اوستاشی در عصر پاکسازی قومی خود بدنام بودند.

جی۲۰ باضافه ناتو: حمایت از حمله رعد آسای کیف

اتحادیه اروپا و آمریکا برای منزوی و تضعیف مقاومت در دنباس و تضمین پیروزی قریب الوقوع  رعد آسای کیف٬ فشارهای دیپلوماتیک٬ نظامی و اقتصادی خود را بر روسیه افزایش میدهند تا دمکراسی نوپای مردمی را در منطقه جنوب شرقی اکراین از متحد اصلی خود محروم سازند.

هر تحریم اقتصادی  و هرگونه تشدید تحریم اقتصادی علیه روسیه برای تضعیف ظرفیت مقاومت جنگجویان دونباس در دفاع از خانه ها٬ شهرها و شهرستانهای آنها طراحی شده است. هر گونه ارسال تجهیزات پزشکی و مواد عذایی ضروری به مردم محاصره شده از طرف روسیه تداعی یک فوران جدید بیشتر میشود- برای اینکه برخلاف استراتژی کیف و ناتو قرار دارد که گرسنگی دادن پارتیزانها و پایگاه مردمی آنها را برای بزانو در آوردن یا به فرار جهت حفظ جان خود از مرزهای روسیه تحریک میکند.

رژیم کیف و استراتژیست های ناتو پس از آنکه متحمل به یک سری شکست شدند٬ تصمیم به امضای باصطلاح توافقتنامه مینسک٬ «پروتکل صلح»٬ جهت متوقف ساختن پیشروی مقاومت دونباس در مناطق جنوبی  و حفظ سربازان و شبه نظامیان پراکنده کیف در شرق شدند. توافقنامه مینسک طراحی شده بود٬ تا به کودتای کیف افزایش نظامی ارتش با سازماندهی مجدد فرماندهی و ترکیب شبه نظامیان نازی گوناگون خود را در نیروهای نظامی سرتاسری برای  یک «تهاجم نهایی» اجازه دهد.  افزایش نظامی کیف از داخل و تشدید تحریمهای ناتو علیه روسیه از خارج دو روی یک استراتژی خواهند بود: موفقیت یک حمله از جلو بر مقاومت دمکراتیک حوضه دونباس در به حداقل رساندن حمایت نظامی روسیه از طریق تحریم های بین المللی بستگی دارد.

دشمنی زهرآگین ناتو به پوتین رئیس جمهور روسیه کاملا در نشست جی ۲۰ در استرالیا به نمایش گذاشته شد: رئسای جمهور و نخست وزیران مرتبط با ناتو٬ بویژه تهدیدات سیاسی و توهین های شخصی آشکار مرکل(آلمان)٬ اوباما(آمریکا)٬ کامرون(بریتانیا)٬ ابوت(استرالیا)٬ و هارپر(کانادا) به موازات گرسنگی دادن رو به رشد شورشیان تحت محاصره و مراکز جمعیت در جنوب شرقی توسط کیف بود. هر دو تهدیدات اقتصادی جی ۲۰ ها علیه روسیه و انزوای دیپلوماتیک پوتین و محاصره اقتصادی کیف مقدمات راه حل نهایی ناتو – نابودی فیزیکی تمام بقایای مقاومت دونباس٬ دمکراسی خلقی و روابط اقتصادی فرهنگی با روسیه میباشند.

کیف به مربیان ناتویی خود وابسته است تا یک دور جدید تحریمهای شدید علیه روسیه اعمال کند٬ بویژه اگر حمله طراحی شده اش  با مقاومت توده ایی بخوبی مسلح و قوی تقویت شده با حمایت روسیه روبرو گردد. ناتو روی ترمیم و ظرفیت نظامی عرضه شده جدید به کیف جهت قابل اجرا بودن نابودی مراکز جنوب شرقی مقاومت حساب میکند.

ناتو بر «عملیات همه یا هیچ» تصمیم گرفته است: تمام اکراین را غصب کند٬ یا شکست بخورد٬ جنوب شرقی سرکش را نابود سازد٬ جمعیت و ظرفیت تولیدی آنرا با خاک یکسان کند و در یک جنگ همه جانبه اقتصادی( و احتمالا نظامی/ تیراندازی) با روسیه درگیر شود. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان علیرغم شکایات کارخانه داران آلمانی بر ضرر بسیار زیاد از فروش صادرات به روسیه موافق این نقشه است. اولاند رئیس جمهور فرانسه رد شکایت فعالین اتحادیه های کارگری را در از دست دادن هزاران شغل فرانسوی در کشتی سازی امضا ء کرده است. دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا مشتاق یک جنگ اقتصادی علیه مسکو است٬ پیشنهاد میکند که بانکداران شهر لندن کانال های جدیدی برای پولشویی درآمد های غیرقانونی الیگارش های روسی پیدا کنند.

پاسخ روسیه

دیپلومات های روسی برای پیدا کردن یک مصالحه فرومانده اند٬ که اجازه دهد جمعیت اقلیت قومی اکراینی روسی اکراین در جنوب شرقی با حفظ مقداری استقلال تحت  طرح یک فدراسیون و با بدست آوردن نفوذ مجدد درون اکراین «جدید» پسا کودتا باقی بماند. استراتژیست های نظامی روسی کمکهای نظامی و لجستیکی به مقاومت ارائه داده اند تا از تکرار قتلعام اودسایی قومی روس ها  در سطح گسترده توسط فاشیست های اکراینی جلوگیری نمایند. مهمتر از همه٬ روسیه نمیتواند پایگاه های ناتویی فاشیستی نظامی کیف را همراه  «بخش نرم و آسیب پذیر»جنوبی آن استطاعت کند٬ که محاصره کریمه را تحمیل نماید و خروج اجباری دست جمعی قومی روس ها را از دونباس بدنبال داشته باشد. تحت حکومت پوتین٬ دولت روسیه با پیشنهاد مصالحه ها اجازه برتری اقتصاد غربی  را بدون گسترش نظامی ناتو و جذب توسط کیف بر اکراین آزمایش کرده است.

آن سیاست مصالحه آمیز بارها شکست خورده است.

«رژیم مصالحه» منتخب دمکراتیک در کیف در فوریه ۲۰۱۴ در یک کودتای خشونت آمیز سرنگون شد٬ که بجای آن یک حکومت نظامی طرفدار ناتو جایگزین شد.

کیف توافقنامه مینسک را با مصونیت از مجازات و با تشویق از قدرتهای ناتویی و آلمان نقض کرد.

نشست کشورهای جی ۲۰ در استرالیا٬ کر ارازل و اوباش مهیج علیه رئیس جمهور پوتین را برجسته کرد. جلسه خصوصی بسیار مهم چهار ساعته بین پوتین و مرکل وقتیکه آلمان کر ناتو را مثل طوطی تکرار کرد به یک شکست مفتضحانه تبدیل شد.

در نهایت پوتین با گسترش آمادگی نیروی هوایی و پرسنل زمینی روسیه در مرزهای خود پاسخ داد در حالی که به محور اقتصادی مسکو به آسیا شتاب بخشید.

از همه مهمتر٬ رئیس جمهور پوتین اعلام  کرد که روسیه نمیتواند بیکار بایستد و به قتلعام تمام مردم در منطقه دونباس اجازه دهد.

آیا حمله رعد آسای آینده پروشنکو علیه مردم جنوب شرقی اکراین برای تحریک پاسخ روسیه  به بحران انسانی طراحی شده ؟ آیا روسیه با تهاجم ناتو – به کارگردانی کیف و خطر یک  قطع رابطه کامل با غرب مقابله خواهد کرد؟

درباره نویسنده:

جیمز پتراس یک پروفسور بارتل (بازنشسته) جامعه شناسی دانشگاه بینگهامتون٬ نیویورک است. آخرین کتاب او: « استخراج جدید- The New Extractivism مدل پسا نئولیبرال توسعه یا امپریالیسم قرن بیست و یک؟» است. هنری ویلتمایر و جیمز پتراس. کتب زد . http://petras.lahaine.org

برگرفته از اشتراک

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: