نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 

2014-11-21

نویدنو  22/08/1393 

 

 

یکی از فضاهای بسیار ما برای آموزش

نلی کوردوبا ، چریک رزمنده فارک -برگردان : آرش وجدانی

فارک در بر دارنده انقلابی ها ، معتقد به تئوری مارکسیسم – لنینیسم است ، که بر اساس آن ما مبارزه خود را برای تغییر سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی وفرهنگی برای خلق خود بنا می کنیم . به همین خاطر ما نیاز داریم تا خود را از نظر سیاسی ونظامی آماده نیم . بنا بر این ، ما هر زوز فرصت ویژه ای را برنامه ریزی می کنیم که "ساعت فرهنگی " خوانده می شود .

ساعت فرهنگی لحظه ای است که طی آن ، هر روز ، پس از فعالیت های روزانه ،برای درک موضوع های مختلفی ، که مطالعه یا بحث می کنیم گرد هم می آییم . این ، همراه با فکر آماده سازی خودمان و تحلیل سیاست های مان در سطح ملی وجهانی . موضوع های مورد بحث ما : اخبار ، ادبیات ، جغرافی جهان ، تاریخ جهان ، ریاضیات ، ایدئولوژی مارکسیست – لنینیست ، ایده های بولیواری ، تاریخ واسناد فارک ، آهنگ های فولکلور ف تاتر، فیلم ف شعر ورقص است . این امر چهان بینی مارا گسترش می دهد و اعتقاد راسخ ما به مبارزه در دفاع از منافع اکثریت بی دفاع را مورد تاکید قرار می دهد .

با ساختن ظرفیت ها واستعداد های متفاوت رزمنده های خود ، ما از این فرصت فرهنگی و زمان مفهوم گم شده فرهنگ را نیزدو باره به دست می آوریم ، که دولت در آن سرمایه گذاری نمی کند ، چون تمام تلاش ها ومنابع آن به جنگ اختصاص یافته اند. دولت های مختلف ، هم دست با رسانه ها وکلیسا ، ماشین جنگی را برای ویرانی کامل، تضعیف افکار جوان ها ، زن ها و کودکان سراسر جهان ، با هدف ساکت کردن ، بی حس کردن ، و به تاخیر انداختن مبارزه خلق ها ایجاد کرده اند . 

بازرادخانه جنگی مورد استفاده سامانه سرمایه داری ، وفراتر از همه،  اسلحه قدرتمند موسوم به رسانه ، که تاثیر زیان بخشی بر افکار مردم دارد ، بسیاری از ما ، پیش از پیوستن به فارک ، تصور دیگری از سازمان داشتیم . اما با مطالعه واقعیت ها ، در یافتیم که سامانه ای شیطانی در تمام فضا ها ومراحل زندگی ما ، با ایده روشن مخفی کردن یا تغییر حقیقت تاریخی جامعه ها حاضر بوده است .

در فارک ، هر روز ، آموزش آگاهی های چریکی تشویق می شود ، مثلا ، ما حقیقت در باره منشا جامعه ها ومبارزه آن ها را یاد می گیریم . علاوه بر این ، ما به چیز هایی می آموزیم که می تواند ما را به گام بر داشتن در راهرو انسان بهتری بودن قادر سازد . رزمنده های چریک باید از نظر سیاسی و نظامی  برای تمام فضا ها آماده باشند ، باید با استدلال  قادر باشند با تبلیغات سیاه دولت های فاشیستی ، که برای تحریک جنگ بااستفاده از تمام ساختار ها و زیر ساخت ها تلاش می کنند مقابله نمایند .

کارزار رسانه ای دولت ، به بد جلوه دادن سازمان ما اختصاص دارد . اعتقاد های مارا انکار می کنند ، ما را چریک های تخدیری می نامند و ما را مسئول درگیری های مسلحانه در کشورمان اعلام می کنند. آن ها تمام فن آوری خود را علیه هر کسی که جرات می کند متفاوت بیندیشد به کار می برند . آن ها تبلیغات منفی خود را از طریق رادیو ، تلویزیون ، اینترنت وغیره ... در سراسر جهان  منتشرمی کنند،  رسانه را به بازیگر عمده ی ستیزه کلمبیایی ها تغییر می دهند.

پس درک حقیقت ، برای تحلیل ، اموزش و آماده کردن رزمنده های سیاسی – نظامی ما ، استعداد درک جهان ، واقعیت کلمبیا و ضرورت مبارزه برای کلمبیایی جدید ، همراه با حقوق برابر سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی برای همه  ضروری است

جنگل کلمبیا ، 30 اکتبر 2014

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: