نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-11-06

نویدنو  15/08/1393 

 

 

 

 

پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای آمریکا 

 

جمهوری‌خواهان آمریکا توانسته‌اند اکثریت کرسی‌ ها در سنای آمریکا را در دست گیرند. تا کنون اکثریت در دست دمکرات‌ های هوادار باراک اوباما ،  رئیس‌جمهوری آمریکا، بود ...

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
چهارشنبه  ۱۴ آبان ۱٣۹٣ -  ۵ نوامبر ۲۰۱۴


از بامداد سه‌شنبه ۱۳ آبان، شهروندان آمریکایی در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۴ آن کشور شرکت کردند؛ در این انتخابات تکلیف بیش از ۴۷۰ کرسی کنگره آمریکا، یعنی مجلس نمایندگان و سنا، و نیز دیگر مقام‌های ایالتی مشخص شده است.

به گزارش رادیو فردا، جمهوری‌خواهان آمریکا توانسته‌اند اکثریت کرسی‌ها در سنای آمریکا را در دست گیرند. تا کنون اکثریت در دست دمکرات‌های هوادار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، بود.
رقابت برای سنا، در چند ایالت کلیدی میان دو حزب رقیب در جریان بوده است.
ایالت‌های آرکانزاس، داکوتای جنوبی، ویرجینیای غربی، مونتانا، کلرادو و جورجیا، از جمله ایالت‌هایی اصلی بودند که جمهوری‌خواهان بر رقبای دمکرات در آنها پیروز شدند.
شبکه‌های تلویزیونی آمریکا که رقابت را لحظه به لحظه دنبال کرده‌اند می‌گویند در ایالت ایووا نیز جمهوری‌خواهان به پیروزی دست یافته‌اند.
آنها توانسته‌اند با پیروزی در ایالت کارولینای شمالی، شمار کرسی‌های خود را به ۵۲ از صد کرسی در سنا برسانند.
 
دمکرات‌ها در مجموع ۴۵ کرسی را در سنا در دست دارند.
گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی از آن است که کنترل مجلس نمایندگان آمریکا نیز در دست جمهوری‌خواهان باقی می‌ماند.
بنا بر گزارش‌ها جمهوری‌خواهان به بیش از ۲۳۰ کرسی در این بخش از کنگره دست یافته‌اند. برای در دست داشتن اکثریت به ۲۱۸ کرسی نیاز است.
به این ترتیب اکثریت قدرت در کنگره آمریکا -هر دو مجلس نمایندگان و سنا- به جمهوری‌خواهان رسیده است.
انتخابات فرمانداری‌ها نیز اکثرا با پیروزی جمهوری‌خواهان همراه شده که شمار فرمانداران خود را نیز بیش از گذشته افزایش داده‌اند.

انتخاباتی کلیدی
با پیروزی جمهوری‌خواهان در هر دو مجلس نمایندگان و سنا، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، بیش از پیش متحدان قانون‌گذار خود را از دست داده است. با این حساب رقبای جمهوری‌خواه او از وزن بیشتری در مقابل او برخوردار شده‌اند.
تقریبا همه نظرسنجی‌ها و تحلیل‌های پیش از انتخابات حاکی از پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان بود.
به همین دلیل رقابت اصلی برای کسب حدود یک‌سوم کرسی‌ها از کل ۱۰۰ کرسی مجلس سنا، که در انتخابان میان‌دوره‌ای به رای گذاشته شدند، انجام می‌شد.
 
سنا تا کنون در درست دمکرات‌های هوادار باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بود.
جمهوری‌خواهان با بسیاری از قوانین و طرح‌های دولت اوباما در مجلس نمایندگان مخالفت کرده‌اند، با این همه وجود آنها در اقلیت در سنا (۴۵ به ۵۳ و دو نماینده مستقل عمدتا هوادار دمکرات) سبب شده بود که وزنه قانون‌گذاری و تصویب قوانین کاملا به سود آنها نباشد.
نمایندگان جمهوری‌خواه سنا را در سال ۲۰۰۶ به رقیبان دمکرات خود واگذرا کرده بودند.
 
«مرکزی برای سیاست پاسخگو»، یک سازمان فرادولتی در آمریکا، می‌گوید انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۳.۷ میلیارد دلار هزینه داشته است.
 
گزارش‌ها می‌گویند انتخابات امسال پرهزینه‌ترین انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا بوده است.
بنا بر گزارش‌ها رقابت برای کسب کرسی سنا در ایالت کارولینای شمالی، بیش از ۱۱۰ میلیون دلار و در کولورادو نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار هزینه در بر داشته است. در ایووا، کنتاکی و جرجیا نیز هزینه‌ها بین ۶۵ تا ۸۵ میلیون دلار بوده است.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، پیشاپیش از رهبران هر دو حزب اصلی در سنا و مجلس نمایندگان دعوت کرده است که پس از انتخابات با او دیدار کنند.

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: