نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

a
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-10-19

نویدنو  28/07/1393 

 

 

 

اردوغان: به یگان‌های مدافع خلق در نبرد با داعش کمک نمی‌کنیم 


اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
 

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درخواست‌ها برای تجهیز نیروهای وابسته به حزب اصلی کردهای سوریه را رد کرده و آن‌ها را "تروریست" خوانده است. 

به گزارش بی بی سی اردوغان گفت "حزب اتحاد دموکراتیک" (در سوریه) مانند پ‌ک‌ک، "حزب کارگران کردستان" در شورش‌های سی سال اخیر در جنوب ترکیه نقش داشته است. 
دولت ترکیه به دلیل درگیر نشدن در نبرد کوبانی مورد انتقاد قرار گرفته و متهم شده است که در قدرت گرفتن گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) نقش داشته است. 
شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه واقع در مرز ترکیه از دو ماه پیش تحت هجوم شدید شبه‌نظامیان گروه داعش قرار گرفته و "یگان‌های مدافع خلق"، شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک در حال دفاع از این شهر هستند. 
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به درخواست‌ها برای کمک تسلیحاتی به یگان‌های مدافع خلق در نبرد با داعش گفت: "این توقع بسیار بسیار بی‌جایی است که ما به درخواست آمریکا برای چنین حمایت‌ها و کمک‌هایی جواب مثبت بدهیم." 
اظهارات اردوغان در حالی منتشر شده که کاخ سفید از مکالمه تلفنی او با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت کوبانی و نبرد با داعش خبر داده است. 
بنا بر اعلام کاخ سفید، دو رئیس جمهور دیشب (شنبه،
۱۸ اکتبر) "وعده ادامه مشارکت نزدیک برای تقویت همکاری‌ها علیه داعش" را داده‌اند. 
شهر کوبانی دیشب و امروز صبح بار دیگر هدف حملات سنگین شبه‌نظامیان دولت اسلامی قرار گرفت که در روزهای گذشته مجبور به عقب نشینی شده بودند. 
کسری ناجی، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی در مرز ترکیه می‌گوید که گلوله‌باران داعش روز یکشنبه فروکش کرده و فضا نسبت به صبح آرام‌تر شده است.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: