نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-09-25

نویدنو  03/07/1393 

 

 

 

دو اعتصاب گسترده کارگری در اهواز و رودبار

کلمه- گروه کارگری: نزدیک به ۳۰۰ کارگر پیمانی قطار شهری اهواز صبح روز چهارشنبه ۲ مهر برای سومین روز متوالی دست از کار کشیده و در کارگاه مرکزی این پروژه عمرانی تجمع کردند.

علاوه بر کارگران کارگاه مرکزی قطار شهری اهواز (مترو)، کارگران سایر کارگاه‌های این پروژه عمرانی در تجمع صبح امروز شرکت کردند. به گزارش ایلنا، تجمع کنندگان به تعویق ۴ ماهه حقوق‌ از ابتدای خرداد ماه امسال معترض‌اند.

ایلنا پیش‌تر خبر داده بود کارگران اعتصابی حقوق اردیبهشت ماه را نیز نگرفته‌اند، اما شرکت پیمانکاری کیسون پس از آغاز دور جدید اعتصابات کارگران این پروژه عمرانی، حقوق اردیبهشت ماه را پرداخت کرده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۰۰ کارگر شیفت شب قطار شهری اهواز دیشب برای سومین شب متوالی دست از کار کشیده بودند.

خبرنگار ایلنا برای پیگیری مطالبات این کارگران با «تقوی»، مدیرعامل شرکت پیمانکاری کیسون تماس گرفته است، اما آقای تقوی به ایلنا گفته است «من با شما ارتباط کاری ندارم». آقای تقوی در عین حال گفته است با «مسئولان‌شان تماس بگیرید» و سپس ارتباط تلفنی را قطع کرده است.

گفتنی است حدود ۹۰۰ کارگر پیمانی در قطار شهری اهواز کار می‌کنند که ۴۰۰ نفر از آنان در شیفت صبح و ۱۰۰ نفر دیگر در شیفت شب یه کار گرفته می‌شوند. همچنین ۱۰۰ کارگر این پروژه عمرانی به صورت روزمزد کار می کنند که اکثرا از کارگران با سابقه و اخراجی به شمار می ‌آیند. مابقی کارگران قطار شهری اهواز در بخش‌های اداری این پروژه عمرانی کار می‌کنند.

اعتصاب کارگران کاشی گیلانا وارد هشتمین روز شد

همچنین گزارشات حکایت از ادامه اعتصاب کارگران کارخانه کاشی گیلانا دارد. اعتراض صنفی کارگران کارخانه کاشی گیلانا که از ۲۵ شهریور ماه آغاز شده است، امروز به هشتمین روز رسید.

یکی از کارگران معترض کارخانه کاشی گیلانا در این باره به ایلنا گفت: امروز ۸ روز است که حدود ۱۶۰ کارگر کارخانه کاشی گیلانا در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به مطالبات شان دست از کار کشیده و متحصن شده‌اند.

او گفت: کارگران این واحد صنعتی به این دلیل پی گیر مطالبات صنفی خود و سایر همکارانشان هستند که دغدغه تامین معاش خانواده‌هایشان را دارند و از مدیریت کارخانه و مسئولان شهرستانی و استانی انتظار دارند که به دغدغه‌های آن‌ها احترام بگذارند.

به گفته وی، مهم‌ترین خواسته کارگران این کارخانه پرداخت معوقات حقوقی سال جاری و تضمین امنیت شغلی است.

او با بیان اینکه این تعداد کارگر غم نان دارند افزود: به نظر می‌رسد مسئولان شهرستان رودبار بعد از هشت روز از آغاز اعتصاب کارگران کاشی گیلانا، عمق و شدت این اعتراض را درک نکرده‌اند و از کارگران انتظار دارند به پیشنهادهای یکسویه و نامعقول آنان پاسخ مثبت دهند.

او گفت: بعداز آزادی ۸ کارگر بازداشتی در روز سی‌ام شهریور، مسئولان شهرستان همچون روزهای گذشته به مطالبات کارگران کاشی گیلانا بی‌توجه‌ای نشان می‌دهند و با این کار می‌خواهند کارگران را از ادامه تجمعات خود منصرف کنند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند کارگران بدون نیاز به کارفرما اداره کارخانه را بدست می‌گیرند و مجددا تولید را از سر خواهند گرفت.

این کارگر که به نمایندگی از سایر کارگران سخن می‌گفت در ادامه با انتقاد از مصاحبه آقای حکیمی، نماینده رودبار در مجلس که روز سی ام شهریور ماه منتشر شد، تصریح کرد: آنچه آقای حکیمی به عنوان مشکلات صنفی امروز کارگران کاشی گیلانا به ایلنا گفته است مربوط به مشکلات ۶ ماه قبل کارگران است.

او با بیان اینکه آقای حکیمی از مشکلات کارگران این واحد بی‌اطلاع است؛ گفت: ایشان در چندین نوبت در مصاحبه‌های خود در شبکه استانی و روزنامه ها و سایت‌های محلی از برطرف شدن مشکلات کارگران کاشی گیلانا صحبت کرده بودند که نشان می‌دهد به طورکلی آقای حکیمی از جریانهای کارگری و سایر مشکلات منطقه آگاهی ندارند.

به گفته وی، از سال ۸۸ که مشکلات کارگران کاشی گیلانا آغاز شده است چندین نوبت کارگران مشکلاتشان را با آقای حکیمی مطرح کردند اما ایشان مشکلات کارگران کاشی گیلانا را درحاشیه قرار داده است و حتی به تلفنهایی که از سوی کارگران به وی می‌شود پاسخ نمی‌دهد.

او گفت: در نهمین دور از انتخابات نمایندگان مجلس که آقای حکیمی کاندیدا شهرستان رودبار شده بود بار‌ها به کارگران کاشی گیلانا وعده پی گیری مشکلاتمان را داده بود اما وقتی ایشان به مجلس راه یافت وعده‌هایش را به کارگران فراموش کرد

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: