نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

2014-09-25

نویدنو  03/07/1393 

 

 

 

کمونیست های اسکاتلند در باره نتیجه رفراندوم

 حزب کمونیست بریتانیا - برگردان : مهرگان

رای دهنده های اسکاتلندی حق خود برای تعیین سرنوشت رااعمال کردند. با این کار ، آن ها تصمیم گرفتند بخشی از بریتانیا باقی بمانند  و بر درک آن که در مبارزه برای عدالت اجتماعی واقتصادی وعلیه حمله های محافظه کار، که کل خلق های بریتانیا را متاثر می کند ، اتحادی در این سطح حیاتی است مهر تایید زدند.

با این حال حمایت بسیار قدرتمندی از رای آری درناحیه های دارای بیشترین فقر وبیکاری وجود داشت . در گلاسگو ، دوندی ، لانارک شایر شمالی و دون بارتو شایر غربی حوزه های سنتی حامی های حزب کارگر ، رای آری اکثریت داشت .

بنا براین این نتیجه معیاری از سطح عدم رضایت در بین کسانی است که شدیدترین ضربه را از ریاضت اقتصادی و حمله به دولت رفاه تحمل کرده اند . نتیجه حاکی است که اقلیت قابل توجهی اعتماد خود را به توانایی حزب کارگر و جنبش کارگری برای اقدام علیه قدرت کسب وکارهای بزرگ وثروت مند های بزرگ از دست می دهند .

این چالشی برای همه در چپ است .این نتیجه خواستار شفافیت جدیدی در جنبش ما نسبت به نهاد هایی است که قدرت طبقاتی این کسب وکارهای بزرگ را هم در سطح بریتانیا وهم در سطح اتحادیه اروپا حفظ می کنند. این ها دقیقا همان ساختارهایی هستند که می توانند هر پیشرفتی به سوی تعیین سرنوشت واقعی اقتصادی وسیاسی را تحت قیمومیت مطرح شده از سوی حزب ملی گرای اسکاتلند بی اثر سازند  : اتحادیه اروپا و عضویت ناتو و چنگک نئو لیبرالی پول رایج گره خورده به نیازهای سرمایه مالی . 

اتحادیه کارگری وجنبش کارگری اکنون باید اراده خود را برای توسعه کارزار توده ای در این موضوع های اساسی درعرصه عمل نشان دهد. گردهم آیی مردم باید به جنبش توده ای تبدیل شود – چون باید خواستار پایان دادن به ترایدنت (موشک های بریتانیایی) شود. این تنها راه شکست محافظه کار ها و متحد های آن ها در انتخابات 2015 و به حداقل رساندن آرا دست راستی وراست افراطی خواهد بود . همچنین تنها راه ترمیم دسته بندی های رفراندوم خواهد بود واتحاد نوسازی شده را کسب خواهد کرد .

این امر به معنی آن است که در اسکاتلند تعهد های جدید در رابطه با قدرت بیشتر برای پارلمان اسکاتلند باید مورد احترام قرار گیرد – به ویژه تعهد به سامانه فدرال که برخی از شکل های توزیع مالیات در سراسربریتانیا را مبتنی بر نیازهای اجتماعی حفظ می کند .اما این فدرالیسم باید از نظر اجتماعی مترقی باشد و با تعهدی سراسری برای توزیع ثروت وقدرت به سود زحمتکشان در سراسر بریتانیا ترکیب شود .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: