نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-08-27

نویدنو  05/06/1393 

 

 

 

 

اطلاعیه ی سندیکای کارگران فلزکار مکانیک

پیرامون اعتصاب کارگران معدن بافق 

نه به خصوصی سازی و بیکاری و بازداشت کارگران! 


پنج روز از اعتصاب کارگران معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به خصوصی سازی این معدن می گذرد. با خبر شدیم که نه تنها دو کارگر بازداشتی آزاد نشده اند، بلکه ساعت یک نیمه شب امروز پنج کارگر دیگر معدن به همراه رییس شورای شهر بافق توسط پلیس بازداشت شدند. این کارگران جزء لیست بازداشت ۱۸ نفره پلیس هستند که به دلیل پناه گرفتن در میان کارگران معترض، پلیس موفق نشده بود آنان را بازداشت کند. 

تجربه به کارگران آموخته در فرآیند خصوصی سازی ،کارفرما به دنبال افزایش تولید با هزینه کمتر و سود بیشتر است که به دنبال آن اخراج بخشی از کارگران و سپس کاهش دستمزد‌ها روی خواهد داد. کارگران با آگاهی از اینکه بیشتر قراردادهای کارگران معدن سنگ آهن بافق موقت است و اگر این کارگران با کارفرما یا پیمانکار به مشکل بخورند، قراردادشان تمدید نمی‌شود، دست به اعتصاب زدند. 

در اعتصاب اول که دو ماه پیش روی داد، وزیرکار با حضور در میان کارگران در جمله‌ای تاریخی به نمایندگان کارگران گفت «اگر این اعتصاب (که ۳۹ روز طول کشید)، ۳۳۹ روزهم ادامه پیدا می‌کرد اجازه نمی‌دادم مویی از سر کارگر‌ها کم شود.»امروز معلوم می شود که چه مویی قرار است از سرکارگران کم شود. 

آنچه روشن است دولت دستورات صندوق بین المللی پول را بی کم و کاست اجرا خواهد کرد و برخورد با نمایندگان کارگران در دستور روز این دولت برای جلوگیری از هر مانعی در جهت خصوصی سازی و به دنبال آن مقرارت زدایی و نابودی قانون کار ، قرار دارد.قول های داده شده به صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی بسیار مهم تر از قولهایی است که به کارگران داده شده است که نمونه اش را در تصویب دستمزدهای امسال تجربه کردیم. 

با توجه به روند برخوردهای غیرقانونی با نمایندگان کارگری که از اخراج و دادگاهی شدن دبیرانجمن صنفی کارگران معدن چادرملو شروع شد و سپس نمایندگان کارگران پلی اکریل ونمایندگان کارگران پتروشیمی رازی و نماینده کارگران پالایشگاه آبادان را در بر گرفت و امروز حمله و سرکوب کارگران و نمایندگان آنان درمعدن سنگ آهن بافق را مشاهده می کنیم که بی تردید فردا نوبت ماست. پیامی که در این برخوردها به وضوح به تشکل های کارگری فرستاده شده است بسیار رسا و گویاست : خصوصی سازی و بی قانونی کامل برای سود بیشتر برای سرمایه داری و برای کارگران و پیشروانش بیکاری و زندان. 

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ضمن حمایت همه جانبه از خواسته های کارگران معدن سنگ آهن بافق ،خواستار آزادی همه نمایندگان کارگری این معدن و لغو حکم دستگیری دیگر نمایندگان این معدن می باشد و اعلام می کند از هرگونه کمکی به این کارگران دریغ نخواهد کرد و خانواده های این کارگران تحت پوشش سندیکای کارگران فلزکارمکانیک هستند. 

نه به دستورات صندوق بین المللی پول و بیکاری و سرکوب کارگران! 

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک 
۱/۶/۱٣۹٣

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: