نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 

2014-08-01

نویدنو  09/05/1393 

 

 

هزار ها اسرائیلی در تل آویو به جنگ غزه اعتراض کردند

برگردان : آرش وجدانی

عصر روز شنبه (4مرداد) حدود 7000 اسرائیلی تحت شعار " مرگ بس است –صلح اسرائیلی – فلسطینی ، اکنون "به جنگ غزه اعتراض کردند. اعتراض در میدان رابین در تل آویو بر گزار شد . شعارهای تظاهر کننده ها " جنگ را متوقف کنید" ، "سربازها را به خانه بر گردانید" و " یهودی ها وعرب ها از دشمن بودن می پرهیزند" را در بر می گرفت.

سخنران ها عبارت بودند از دو خنین عضو ارشد هداش ، یک کهنه سرباز اسرائیلی وفلسطینی از سازمان رزمنده ها برای صلح ، ییفات سولل ، رهبر حزب انجمن ضد اشغال مرتز ، پروفسور اوا ، رئیس آکادمی هنر و طراحی بزالل ، اودن بیشارات نویسنده ، دبیر سابق هداش و دکتر جولیا چایتین ، استاد کالج علمی ساپیر در سدروت و ساکن کیبوتص اوریم ، در نزدیکی غزه . آلون لی گرین عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست اسرائیل و سازمان گر سندیکایی مجری برنامه بود . تلویزیون کانال 2 یاد آور شد که حزب چپ گرای صهیونیست مرتز ونیز سازمان صلح اکنون تصمیم گرفته بودند در گردهمایی شرکت نکنند. بن کفیر از دایره والدین ، که دختر او در بمب گذاری انتحاری حماس در سال 2003 کشته شد ، نیز در تکذیب ادعای دولت که هیچ شریکی برای صلح در بین فلسطینی ها وجود ندارد صحبت کرد . سخنران ها دولت را به خاطر گرایش آن نسبت به مذاکرات صلح ، وبرای احیا جنگ بعنوان یک سیاست قراردادی مورد انتقاد قرار دادند. اعتراض کننده ها خواستار پایان دادن به اشغال ومحاصره غزه  شدند  ، و در گرامی داشت قربانی ها شمع روشن کردند.   

تقریبا 300 دست راستی افراطی ضد اعتراض در صحنه بودند وبرای رسیدن به جایگاه اصلی تظاهرات تلاش می کردند. تعداد زیادی پلیس میدان را برای جدا نگه داشتن طرفین احاطه کرده بودند . 4نفر دستگیر شدند.

در بیانیه دعوت به  اعتراض صلح آمده است :" روز شنبه ، اردوی صلح در میدان رابین برگذار می شود . جنگ در حال وارد کردن خسارت های سنگین به جان ها و زخمی ها در هر دو طرف ، با ویرانی و وحشت ، با بمباران وپرتاب راکت ها است . ما به این وضعیت با گرد هم آمدن و در خواست : هم اکنون به جنگ پایان دهید پاسخ می دهیم ." 

" باید به جنگ خاتمه دهیم و گفتگو با رهبر های شناخته شده فلسطینی نوار غزه و کرانه غربی را برای پایان دادن به اشغال و محاصره و دست یابی به استقلال وعدالت برای هر دوطرف – در اسرائیل و فلسطین – آغاز کنیم ."

" به جای کشیده شدن دوباره ودوباره ، به جنگ های بیشتر و عملیات نظامی بیشتر ، اکنون زمان هدایت راه به گفتگو و توافق سیاسی است . راه حل سیاسی وجود دارد . مردم جنوب و سایر ساکنان اسرائیل ، ومردم غزه و ساحل غربی تا زمان دست یابی به آن راه حل چه قیمتی را باید پرداخت کنند ؟ همراه با هم ، یهودی ها وعرب ها ، به اشغال وجنگ ، دشمنی ، تحریم ونژاد پرستی – وعرضه راهی برای زندگی وامید - غلبه خواهیم کرد

سرچشمه : حزب کمونیست اسرائیل

مورد های مرتبط :

http://maki.org.il/en/?p=2673

http://maki.org.il/en/?p=2686

http://maki.org.il/en/?p=2689

http://maki.org.il/en/?p=2696

http://maki.org.il/en/?p=2699

http://maki.org.il/en/?p=2702

http://maki.org.il/en/?p=2710

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: