نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-07-26

نویدنو  03/05/1393 

 

 

توضیحات فریبرز رئیس دانا در مورد بیانیه ی

«به کشتار مردم فلسطین بی درنگ پایان دهید»!

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
آدينه  ٣ مرداد
۱٣۹٣ -  ۲۵ ژوئيه ۲۰۱۴

 

سایت محترم اخبارروز
توضیح زیر را آقای فریبرز رئیس دانا در باره تکذیبیه آقای محمدعلی عموئی به نشانی ایمیل مربوط به بیانیه «به کشتار مردم فلسطین بی درنگ پایان دهید!» فرستاده اند. برای انتشار در آن سایت ارسال می شود.
با سپاس،
تهیه کنندگان متن بیانیه «به کشتار مردم فلسطین بی درنگ پایان دهید!»
٣ مرداد
۱٣۹٣


باتوجه به توضیح رفیق عزیزم محمدعلی عموئی در مورد عدم اطلاعشان از امضای ایشان در ذیل بیانیه ی مربوط به حمله وحشیانه ی اسرائیل به غزه اعلام می دارم:

۱- مسولیت قراردادن این امضا را من بر عهده می گیرم. اما من چندان هم سر خود و بی سابقه عمل نکردم. پیش از این بارها رفیق عموئی به من مجوز داده بودند تا هر جا لازم است امضای ایشان را (البته در مورد بیانیه های عمومی) قرار بدهم. من دراین مورد نیز مثل چند مورد دیگر چنین کردم. که البته به لحاظ حساسیت موضوع نباید چنین می کردم. اشتباه از من است و من از آقای عموئی و از محسن حکیمی، که در مورد بیانیه اقدام گر بودند، پوزش می خواهم و مسولیت را بر عهده می گیرم.

۲- من به هیچ وجه ارتش و دولت و حتی افکار عمومی اسرائیلی تحت تاثیر غول تبلیغات امپریالیستی و صیونیستی را با مقاومت یا مقابله ی حماس و اساسا این تشکیلات هم سنگ نمی گیرم و کار حماس را اساسا از مقوله ی دفاع می دانم. حماس و بخش گسترده ای از مردم غزه، و حتی مردم کرانه باختری برآنند که اگر همین موشک پرانی ها نباشد خونخواران اسرائیلی هارتر می شوند (راستی کسی از راه دور چقدر مطمئن است اشک کباب باعث طغیان آتش نمی شود؟) حماس هم اکنون در میان مردم غزه، که زیر آتش مرگبار و آوارگی و گرسنگی اند، مقبولیت بسیار بالا دارد. انتقام جوئی اسرائیل و جنگ او علیه همه ی مردم فلسطین هم به این دلیل است، بجز آن که بخش بزرگی از قدرت در اسرائیل اساسا خواهان امحای همیشگی انسان فلسطینی است. اسرائیل از پنجمین ارتش جهان با ۲۷۰ کلاهک اتمی و حمایت کامل و بی شرمانه آمریکا و متحدانش برخوردار است و حماس مانده است و شماری سلاح انفرادی و موشک هائی که باید علیه ارتش متجاوز بکار برود و ساخت تدافعی و ضدحمله داشته باشد، نه این که بی هدف و علیه مردم غیرنظامی باشد، هرچند با کشته شدن فلسطینی ها خیلی هاشان شادمانی می کنند. دفاع باید پدیده ای بسیار مترقی، انسانی، جدی، مردمی، با سلاح های ویژه و پیگیر باشد و به ضدحمله برسد. دفاع باید طرفداران گسترده بومی و جهانی داشته باشد. دفاع حماس چنین نیست. دل بستگی به این و آن قدرت سرمایه داری منطقه ای، هر چند از ناگزیری باشد، نمی گذارد چنین شود.

٣- من این برداشت را ندارم که بیانیه حماس و ارتش اسرائیل را هم سنگ گرفته است. جوهره ی اصلی بیانیه، که برای من هم برای امضا فرستاده شد، جوهره ی انسانی و صلح عاجل برا ی نجات مردم غزه است.

۴- واقعا وجه اصلی نامترقی بودن حماس، به رغم آن که در ۲۰۰۶ با انتخاب آکثریت بالای مردم به قدرت رسید و از سوی توطئه ی آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه متوقف شد و به مواضع نادرست کشیده شد همین مواضع نادرست است. ایدئولوژی مذهبی انحصارطلبانه و بازی گری سیاسی ای که گاه منجر به دفاع از مرتجعان حمله ور به سوریه و موارد دیگر میشد و نداشتن روحیه ی دموکراتیک و اتحاد با نیروهای مترقی فلسطینی دیگر، اسرائیلی، غربی، ایرانی، کارگری، چپ و... (راستی چرا نیروهای چپ و دموکراتیک پیشین که ارتباط گسترده جهانی داشتند غایب اند؟)

۵- اعتقاد ندارم روی اصلی بحث ما حماس است در این وانفسا. می پذیرم شرط حماس را برای آتش بس، که مردم غزه را از تاثیر کشنده ی تحریم و محاصره بیرون آورد و ریاکارانه می دانم شرط اسرائیل را که هدفش محو هر نفس کش فلسطینی است. تا دولت های مذهبی، مرتجع ، تجاوز کار و نژادپرست در اسرائیل است باید مقاومت مردمی و مسلحانه از سوی فلسطین زنده بماند و رشد کند. من در نهایت نه به دو کشور اسرائیل و فلسطین، که همیشه راه را برای تجاوز اسرائیل و ارتجاع داخلی فراهم می آورد، بلکه به یک کشور غیرمذهبی، دموکراتیک و سد بندی شده ی مردمی در برابر امپریالیسم و صهیونیسم معتقدم. به نظرم نمی رسد که امضای این بیانیه و محتوای آن ناقض چنین اندیشه ای از سوی تدوین کنندگان و امضا کنندگان آن باشد، مگر چیزی در کار باشد که ما نمی دانیم.

۶- امیدوارم دوستان عزیزم این متن را در کنار بیانیه و در کنار توضیح آقای عموئی منتشر کنند. با پوزش مجدد، این بار آخراست که شور مشارکت را بر موشکافی و دقت مرجح می دارم.

دوستدار فریبرز رئیس
دانا

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: