نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-07-24

نویدنو  01/05/1393 

 

 

 

گزارش تکان دهندهٔ سازمان آزادیبخش فلسطین

از کشتار و ویرانی نیروهای اسرائیل در نوار غزه

 

امروز،۳۱ تیرماه، گزارش ویژهٔ سازمان آزادیبخش فلسطین در مورد اوضاع ناگوار غزه و نتایج فاجعه‌بار حملهٔ نیروهای اسرائیلی به مردم این منطقه منتشر شد که یک نسخه از آن نیز به دست حزب تودهٔ ایران رسیده است. این گزارش حاوی اطلاعات مشخصی دربارهٔ خسارت های جانی و مالی واردشده به فلسطینی های ساکن این منطقه است. همانطور که در بیانیهٔ حزب ما به مناسبت تجاوز اخیر به ملّت فلسطین آمده است، «حزب تودهٔ ایران ادامهٔ درگیری ها و حملهٔ نظامی ارتش اسرائیل به نوار غزه و کشتار مردم بیگناه و غیرنظامیان را محکوم می کند. ما ضمن اعلام همبستگی با بازماندگان قربانیان این حملات مرگبار  و مردم نوار غزه خواستار اعلام آتش‌ بس فوری و پایان دادن به همهٔ اقدام های نظامی از دو طرف هستیم».

کشور فلسطین
سازمان آزادیبخش فلسطین
وزارت امور مذاکرات

۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۱۴ [۳۰ تیر ۱۳۹۳]
گزارش ویژه
غزه زیر آتش
تجاوز جنایت‌کارانهٔ اسرائیل به کشور اشغال‌شدهٔ فلسطین

خلاصه:
•   
آمار ۱۴ روز تجاوز اسرائیل به نوار غزه (از ۱۷ تا ۳۰ تیر)
•   
بهداشت و درمان در غزه: قربانیِ محاصره و حمله های اسرائیل
•   
نام کشته شدگان فلسطینی در حمله های اسرائیل به نوار غزه از ۲۳ خرداد تا ۳۰ تیر ۱۳۹۳

یورش های برنامه‌ریزی‌شده و عمدی اسرائیل به نواحی مسکونی تا همین چند ساعت گذشته ادامه داشته است. بجز یک وقفهٔ بشردوستانهٔ دوساعته، گریز اجباری فلسطینی ها از خانه و کاشانه شان، و نیز ویرانی خانه های مسکونی فلسطینی ها و زیرساخت های کشور همچنان ادامه دارد. «دفاع ملّی فلسطین» همراه با سازمان های بین المللی همچنان مشغول بیرون آوردن جسدهای کشته شدگان کشتارجمعی در منطقهٔ الشجاعیه [در شرق شهر غزه] از زیر آوارند. در همین حین، نیروهای اسرائیل همچنان به حمله به ساختمان ها و خدمات غیرنظامی، ازجمله به چندین مرکز پزشکی، ادامه می دهند. بحران انسانی موجود در ۲۴ ساعت گذشته به شدت گسترش یافته و وخیم تر شده است، به‌ طوری‌که تا امروز ۱۰۰٫۰۰۰ فلسطینی بی خانمان شده اند، بیشتر از ۵۰۰ تن کشته و بیشتر از ۳۰۰۰ تن زخمی شده اند.

آمار ۱۴ روز تجاوز اسرائیل به نوار غزه
(
منبع: مرکز رسانه‌ای دولت فلسطین و گروه دیده بانی فلسطین)

۱۷ تیر تا ۳۰ تیر ۱۳۹۳
•   
شمار کشته شدگان فلسطینی: ۵۰۶
•   
شمار زخمی شدگان فلسطینی: ۳۱۵۰
•   
شمار خانه های به کلی ویران شده: ۱۰۹۰
•   
شمار خانه های نیمه ویران شده: ۹۹۴
•   
شمار خانه های آسیب دیده: ۱۸۰۷۰
•   
شمار مدرسه های آسیب دیده: ۸۵
•   
شمار مراکز درمانی و بیمارستان های آسیب دیده: ۵ بیمارستان و ۶ درمانگاه. ۱۳ مرکز پزشکی بسته‌شده است.
•   
شمار وزارت خانه های تا حدّی آسیب دیده: ۵ (تا روز ۲۴ تیر)
•   
شماره وزارت خانه های به شدت آسیب دیده: ۳ (تا روز ۲۴ تیر)
•   
حمله به ساختمان های مذهبی: ۳ مسجد ویران‌شده، ۶۴ مسجد و ۲ کلیسا تا حدی آسیب‌دیده است. (تا روز ۲۴ تیر)

بیشتر از ۱۰۰٫۰۰۰ نفر بی خانمان شده اند، ویرانی زیرساخت های برق و آب و فاضلاب زندگی ۹۰۰٫۰۰۰ نفر را مختل کرده است.

•   
بهداشت و درمان در غزه: قربانیِ محاصره و حمله های اسرائیل
(
منبع: وزارت بهداشت؛ اتاق عمل اورژانس؛ ایمیل تماس  moh.operationroom2014@gmail.com)
اشغال گران اسرائیل ۵ بیمارستان و ۶ درمانگاه اصلی را هدف حمله های خود قرار داده اند. از روز آغاز حمله های جنایت‌کارانهٔ اسرائیل تاکنون، در نوار غزه ۱۳ مرکز پزشکی بسته‌ شده است، ۴ آمبولانس آسیب‌دیده است، یک امدادگر و یک داروساز کشته‌شده‌اند و ۲۰ تن از کارکنان پزشکی زخمی شده اند. ۳ بیمارستان و ۱۲ درمانگاه و ۳ مرکز مراقبت از سالمندان جزو مراکز پزشکی ذکرشده‌اند. علاوه بر این‌ها، حملهٔ نیروهای اسرائیل به یک تأسیسات نمکزُدایی از آب (آب شیرین کُن) در اردوگاه پناهندگان الشاطی نیز آسیب هایی به این تأسیسات وارد کرده است. فهرست برخی از مراکز پزشکی آسیب دیده در حمله های اسرائیل:
o   
بیمارستان اروپایی غزه، که براثر حمله به آن، مسئولان مجبور شدند بخش آی سی یو (مراقبت های ویژه) و کارکنان زخمی شده را از بیمارستان به محل دیگری ببرند.
o   
درمانگاه فوخیری در رَفَح (در مرز مصر) براثر بمباران نیروهای اسرائیلی به شدت آسیب‌دیده است.
o   
مرکز خدمات پزشکی اضطراری جمعیت هلال‌احمر فلسطین در اردوگاه پناهندگان جبالیه، ازجمله درمانگاه مراقبت های بهداشتی اولیهٔ آن براثر حملهٔ هوایی نیروهای اسرائیلی آسیب‌دیده است. طی این حمله چند داوطلب و امدادگر اورژانس نیز زخمی شدند و ۳ آمبولانس نیز آسیب دید و از کار افتاد.
o   
بیمارستان شهدای الاقصیٰ هدف حمله قرار گرفت.
o   
بیمارستان الاوفا هدف حمله قرار گرفت؛ ساختمان جدید آن آسیب دید، و براثر حملهٔ هوایی نیروهای اسرائيلی، مسئولان مجبور به تخلیهٔ ۱۴ بیمار شدند.
علاوه بر آنچه ذکر شد، چندین تن از کارکنان پزشکی فلسطینی نیز در حمله های گوناگون نیروهای اسرائیلی مجروح شدند و دیروز فؤاد جابر، امدادگر پزشکی، براثر اصابت موشک های اسرائیلی در الشجاعیه کشته شد.
بیمارستان های غزه که با کمبود وسایل و امکانات پزشکی مورد نیاز روبرو هستند، همچنان خواهان دریافت فوری این اقلام هستند. به علّت ادامهٔ حمله های اسرائیل و افزایش شمار زخمی ها در غزه، به رغم تلاش های وزارت بهداشت فلسطین و سازمان های بین المللی، هنوز نیاز زیادی به کمک های فوری درزمینهٔ دارو، وسایل پزشکی و کارکنان پزشکی وجود دارد.
شمار زخمی های حمله های مداوم اسرائیل اکنون از مرز ۳۰۰۰ گذشته است، و شمار زخمی ها در میان کودکان، زنان و سالمندان به شدت افزایش‌یافته است. در فهرست نیازهای فوری مراکز پزشکی و درمانی در غزه، ۷۱ قلم دارو به چشم می خورد. داروهایی که بیشتر از همه موردنیازند، داروهای روان درمانی برای بیمارانی است که از بیماری های روحی، شوک ناشی از جراحت و حادثه، یا اضطراب رنج می برند. همچنین، به متخصصان جراحی مغز و اعصاب، بیهوشی، جراحی پلاستیک، جراحی عمومی جنگی، ارتوپدی، و سوختگی نیاز فوری است. وزارت بهداشت نیز گزارش داده است که فقط یکی دو روز سوخت برای مصرف در بیمارستان ها باقی‌مانده است، و به علّت بمباران های مداوم اسرائیل، برق مکرراً از خطوط برق رسانی اصلی قطع می شود.
وزارت بهداشت فلسطین و سازمان بهداشت جهانی (WHO) فراخوانی خطاب به جامعهٔ بین المللی منتشر کرده اند و خواستار ۶۰ میلیون دلار کمک برای ادامهٔ کار در غزه شده اند.

نام فلسطینی های کشته‌شده در حمله های اسرائیل به نوار غزه از ۲۳ خرداد تا ۲۵ تیر ۱۳۹۳
نادیده گرفتن و بی ارزش دانستن جان فلسطینی ها توسط اسرائیل منجر به کشتار صدها نفر شده است. برخی از کشورها به جای آنکه از تجربه های پیشین درس بگیرند، به اسرائیل برای حمله به نوار غزه و بمباران آن چراغ سبز نشان دادند. جامعهٔ بین المللی برای حفاظت از زندگی فلسطینی هایی که در زیر اشغال اسرائیل به سر می برند، و بازخواست از اسرائیل در مورد نقض شدید قوانین بشردوستانهٔ بین المللی مسئولیت قانونی و اخلاقی دارد. بازخواست نکردن از اسرائیل موجب ادامهٔ جنایت ها و رفتارهای بی رحمانهٔ اسرائیل می شود. بی عملی جامعهٔ بین المللی منجر به طولانی تر شدن فهرست کشته شدگان خواهد شد.

[
توضیح: در ادامهٔ گزارش «ساف»، نام ۴۶۱ تن از کشته شدگان فلسطینی همراه با محل کشته شدن آنها و سن آنها فهرست شده است که در این ترجمه نیامده است. ح.ت.ا]

سایت حزب توده ایران

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: