نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-04-24

نویدنو  04/02/1393 

 

 

 

فقط چپ ها از روسیه حمایت کردند !

برگردان : م . چابکی 

درمصاحبه ای تلویزیونی که باشرکت نمایندگان فراکسیون دومای دولتی بهمراه گنادی زوگانف رهبر حزب کمونیست روسیه فدراتیو درتاریخ 18 آپریل 2014 برگزار شده بود گنادی زوگانف چنین سخن گفت :

پرواضح است که اروپا زیر سلطه آمریکاست و روسیه را فقط چپ ها حمایت کردند حتی طرفداران حزب " روسیه واحد "  در غرب از کشور ما حمایت نه نموده اند .

غیراز نمایندگان دیگر، کارگردان و فیلمساز کمونیست " و . و بروتکو "که یکی از نمایندگان مجلس می باشد در این برنامه شرکت داشت.

کانال یک " سیاست " مسکو 18 آپریل 2014" بخشی از گفتگوبا رئیس جمهور"

خبر نگار وگوینده کانال یک در برنامه " سیاست " سخن را چنین آغازمی کند .

امروز در گفتگو با رئیس جمهور ولادمیر پوتین در" خط مستقیم "در باره عمده ترین مسائل روز گفتگو داشتیم این گفتگو حدود چهار ساعت بطول انجامید و 80 سئوال عمده دراین پرسش وپاسخ جواب داده شد که مبرم ترین مسئله روز و ماه های اخیر که حدود یک ساعت بطول کشید مسئله اوکراین بود .من می خواهم مهمانان را در استودیو دعوت به مناظره کنم . اولین سئوال خودرا با گنادی زوگانف مطرح می نمایم . بحث را درمورد گفتگوئی که ولادمیرپوتین درآن در اطراف  کریمه، نقش نیروهای مسلح و ارتش روسیه و چگونگی تامین خواست های مردم کریمه سخن گفت ادامه می دهیم .

گفته ولادمیر پوتین :وظیفه ما بوجود آوردن شرایطی برای تامین آزادی خواهی کریمه بود و در این باره  باید تصمیم گرفته می شد تا آن طوری که اوضاع اوکراین امروز گسترش پیدا کرده  همانند بخش جنوب وشرق اوکراین , تانک ها در آنجا مستقر نباشند . جنگجویان مشکوک ناسیونالیست  مسلح دور تا دور مردم را احاطه نکنند. از این جهت مردم کریمه با نیروی مسلح خود را محافظت کردند ونیروهای مسلح ما در مدت کوتاهی بدون دخالت در آنجا مستقر شدند.

سئوال گوینده اززوگانف : چرا امروز رئیس جمهور روسیه اعتراف به حضور نیروی مسلح ما در کریمه نموده ؟ شما این بیان را از سیاسی چگونه تعبیر می کنید ؟

گنادی زوگانف : آن حرکت  مطلقا درست بوده. بخاطر اینکه همه ما بخوبی می دانیم بدون تامین چنین شرایطی در آنجا رفراندم عادی و معمولی صورت نمی گرفت . ما باید چیز دیگری را در ذهن خود داشته باشیم : (کریمه) دراین محدوده جغرافیایی پس از صربستان , ترانسنیستریا , قفقار شمالی تا جنگ وحشتناک خونین افغانستان جزء پنج کشور قرار می گرفت . ما متوجه شدیم که یا باید به برگزاری یک شرایط معمولی انتخاباتی و رفراندوم به پردازیم وبه کریمه یک نظم مسئولانه بدهیم و یا در انتظار جنگ نوبتی دیگری باشیم .

گنادی زوگانف اضافه نمود طبق خبرها پوتین و واشنگتن در ژنو مذاکرات خود را آغاز می کنند و آمریکا هم حاضر برای مذاکره در باره خلع سلاح کامل" باندره ها"  حاضر به گفتگو می باشد . باید دید این تصمیمات چگونه اجرایی خواهد شد .

زوگانف گفت پیطر سمینکو ( رهبر حزب کمونیست اوکراین ) آماده است تا نامزد ریاست جمهوری شود ولی با ممنوعیت حزب کمونیست تضمینی برای این اقدام وجود ندارد .[ نمونه آن به آتش کشیدن دفاتر حزب کمونیست و ضرب و شتم رهبر حزب در مجلس رادا توسط ناسیو نالیستها  م . چ]

گنادی زوگانف گفت :آمریکائی ها تسلط کامل بر سرزمین اوکراین را می خواهند آنها می خواهند کل اوکراین و روسیه ضعیف گردد. آنها تنهایک تکه بخش غربی را نمی خواهند بخاطر اینکه اصل صنایع درشرق قرارگرفته و بهترین تولید راکت موشکی جهان در کارخانه "دین پروپطروسکی " قرار دارد . در " دونتسک " پنج کارخانه تولید پروفیل قرار دارد که نظیراین کارخانه ها در جهان وجود ندارد.این حرص و ولع باعث شده که آمریکائی ها بخواهند هر چه زود تر بر این منطقه مسلط شوند.

 زوگانف گفت : من می خواهم توجه شما رابه سخنرانی رئیس جمهورروسیه در مونیخ جلب کنم رئیس جمهورگفت ناتو وغرب حتی توافقنامه امضاء شده را اجراء نکردند.آنها تمام مناطقی را اشغال کردند که ما آنرا از یوغ فاشیسم آزاد ساخته بودیم و بدتر از همه سبب جدایی سرزمینی  شدند که 1000 سال در اتحاد با رویسه بود.ما باید این را خوب درک کنیم که آنها تلاش می کنند سر زمین پهناور مارا از منطقه بالتیک تا اقیانوس آرام که فقط 2% از جمعیت جهان در آن متمرکز شده است و سومین منابع عمده جهانی در آن قرار دارد جدا سازند. این دسیسه جغرافیائی است که آمریکائی ها در سال های اخیر دنبال می نمایند. گنادی زوگانف اضافه نمود که : اخیرا رئیس پارلمان ما در بر گشت از فرانسه در گزارشی در دفاع از منافع ملی براین عقیده بود که اروپا علاقه مند  درگیری با روسیه نیست و از تحریم ها علیه روسیه اجتناب می ورزد . متاسفانه باید گفت اروپا تحت سیطره آمریکا است . قبلا در زمان دوگل (رئیس جمهور فرانسه) وضعیت دیگری حاکم بود ولی امروز اوضاع در غرب طور دیگری است که متاسفانه شرم آور است . باید دراز مدت و بطور جدی ومحکم با آنها مذاکره نمود . در نهایت آنها به پیشهادات پوتین گوش فرا خواهند داد .

در انتهای مصاحبه روابط غرب با" روسیه واحد" مطرح شد .

زوگانف گفت  : حتی طرفداران حزب " روسیه واحد " در غرب از کشور ما حمایت نکرده اند

برگرفته از سایت حزب کمونیست روسیه فداراتیو مورخ 18 / 04 /4 201

23/ 04/ 2014

http://kprf.ru/dep/gosduma/activities/130436.html

·     گزینش عنوان نوشتار از نوید نو است.

 

 

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: