نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-04-24

نویدنو  04/02/1393 

 

 

تاثیراسترنج لاو

یا چگونه با پذیرش یک جنگ جدید جهانی فریب می خوریم

جان پیلگر- برگردان : مهرگان

 

من دیروز دوباره فیلم دکتر استرنج لاو را تماشا کردم. شاید ده ها بار آن را دیده ام ، این فیلم برای من حس خبرهای احمقانه را ایجاد می کند. وقتی که تی جی "کینگ" کونگ بزرگ "پنجه در پنجه با روسیکی ها" می اندازد و بمب افکن های هسته ایش را برای هدفی در روسیه به پرواز در می آورد  اطمینان دادن به رئیس جمهور به ژنرال "باک" تورگیدسون واگذار می شود . ژنرال می گوید ، ضربه اول ، و " شما  حداکثربیش از 10یا 20میلیون کشته نخواهید داشت ."

رئیس جمهور مرکین موفلی :" من در تاریخ بعنوان بزرگترین قاتل جمعی پس از هیتلرسقوط نخواهم کرد ."

ژنرال تورگیدسون :" آقای رئیس جمهور ، شاید بهتر باشد ، شما بیشتر نگران مردم امریکا باشید تا تصویر خود در کتاب های تاریخ."

نبوغ فیلم استانلی کوبریک آن است که به درستی جنون وخطرهای جنگ سرد را نمایش می دهد . بسیاری از کاراکترها بر گرفته ازافراد واقعی و دیوانه های واقعی هستند. امروز هیچ همتایی برای استرنج لاو وجود ندارد ، چون فرهنگ مردمی تقریبا به تمامی زندگی داخلی ما نظارت می کند ، تا جایی که هویت روحیه اخلاقی است وظنز واقعی اضافه است ، با آن که خطر ها مشابه هستند. همان گونه که ادوارد برنایز ، مبتکر رابطه های عمومی ، تبلیغات مدرن را وصف می کند ،  ساعت هسته ای در 5 دقیقه به نیمه شب باقی مانده است ، همان پرچم های دروغین بر بالای همان هدف ها ، از سوی همان " دولت نامریی " برافرشته شده اند. 

در سال 1946، سالی که استرنج لاو ساخته شد ، " شکاف موشکی" پرچم دروغینی بود . در راستای ساختن سلاح های بیشتر وبزرگتر و تعقیب سیاست سلطه ، پرزیدنت جان کندی تبلیغات سی آی ا CIA  را که اتحاد شوروی در ساختن موشک های قاره پیمای بالستیک به خوبی از امریکا پیش افتاده است تصویب کرد . این تصویب صفحه های اول روزنامه ها را بعنوان " تهدید روس ها" پرکرد. در حقیقت ،  در آن زمان امریکا در عرصه ساخت موشک های قاره پیما بسیار پیش بود ، تا جایی که  روس ها هرگز به آن ها نرسیدند. جنگ سرد عمدتا بر این دروغ بنا شده بود .  

از زمان فروپاشی اتحاد شوروی ، امریکا روسیه را با پایگاه های نظامی ، سلاح های هسته ای و موشک ها ی خود بعنوان بخشی از "طرح گسترش ناتو" محاصره کرده است . قول امریکا به گورباچف رئیس جمهور شوروی در سال 1990 که ناتو نباید " یک اینچ به سمت شرق گسترش یابد" ، باتصرف کامل اروپای شرقی از سوی ناتو انکار شده است . در قفقاز شوروی سابق ذخیره های نظامی ناتو گسترده تر از جنگ دوم جهانی است . 

در فوریه ، ایالات متحده یکی از کودتاهای " رنگی" نیابتی خود را علیه دولت اکرایین منصوب کرد ، که سربازهای مهاجم آن فاشیست ها بودند. برای اولین بار پس از سال 1945، یک هوادار نازی ، حزب آشکارا ضد سامی منطقه های کلیدی قدرت کشور را در یک پایتخت اروپایی اداره می کند. هیچ رهبر غربی اروپایی این زنده کردن فاشیسم در مرز روسیه را محکوم نکرده است . حدود 30 میلیون روس در تجاوز هیتلر نازی به کشورشان ، که مورد حمایت ارتش یاغی اکرایینی ، UPA ، - مسئول قتل عام بی شمار یهودی ها ولهستانی ها - بود کشته شدند. یو پی ا جناح نظامی بود ،  الهام بخش امروز حزب سووبودا ( آزادی) است.

از زمان توطئه واشنگتن در کیف – و پاسخ اجتناب ناپذیر روسیه در کریمه برای حفظ ناوگان دریای سیاه – تحریک و منزوی کردن روسیه در خبرها به "تهدید روس ها " وارونه شده است. این تبلیغاتی فسیل شده است . ژنرال هوایی امریکا ،که نیروهای ناتو در اروپا را هدایت می کند- ژنرال بریدلاو – دو هفته پیش ادعا کرد تصویر ها نشان می دهند که 40.000 سرباز روس در مرز اوکرایین " تجمع " کرده اند. کالین پاول هم همین کار را با ادعا ی داشتن عکس هایی از سلاح های کشتار جمعی در عراق انجام داد. آن چه مسلم است کودتای درنده خو ، بی پروای اوباما در اکرایین یک جنگ داخلی را بر افروخته و ولادیمیر پوتین را در تله انداخته است . 

امریکا دیوانگی 13 ساله  را که با فرار بن لادن به افغانستان مصیبت زده آغاز شد ، سپس عراق را تحت پرچمی دروغین نابود کرد ، بعد " غول هسته ای " در ایران را اختراع نمود ، لیبی را به یک هرج ومرج هابسی روانه ساخت و از جهادی ها در سوریه پشتیبانی کرد ، سرانجام جنگ سرد جدیدی برای تکمیل کارزار جهانی کشتار وترور با پهپادهایش را دنبال می کند . 

یک برنامه اقدام به عضویت (درناتو) – مستقیما از اتاق جنگ استرنج لاو- هدیه ژنرال بریدلاو به دیکتاتوری جدید در اکرایین است . " سه گوشه سریع" سربازهای مارا در مرز اکرایین - روسیه قرار خواهد داد و " نسیم دریا" ناوهای جنگی مارا در میدان دید بندرهای روسی مساقرخواهد کرد. اگر این دیوانگی وارونه شده بود ودر مرزهای امریکا رخ می داد پاسخ را تصور کنید. اشاره ژنرال "باک" تورگیدسون .

و چین وجود دارد . در 24 آوریل ، رئیس جمهور اوباما گردش آسیا برای ترویج " چرخش به چین" خود را آغاز خواهد کرد . هدف متقاعد کردن "متحد" های منطقه ای ، اساسا ژاپن به مسلح شدن دوباره ، وآمادگی برای امکان جنگ احتمالی با چین است . تا سال 2020 ، تقریبا دوسوم کل نیروهای دریایی امریکا در جهان به منطقه آسیا – پاسفیک منتقل خواهد شد . این بزرگترین تمرکز نظامی در آن منطقه گسترده از زمان جنگ دوم جهانی است

در یک منحنی گسترده از استرالیا تا ژاپن ، چین با موشک ها و بمب افکن های مسلح به سلاح هسته ای رو در رو خواهد بود . یک پایگاه راهبردی دریایی در حال ساخته شدن در ججو کره جنوبی در کمتر از 400 مایلی شانگهای ابر شهر چینی و قلب مرکز صنعتی چین ، تنها کشوری است که قدرت اقتصادی ان احتمالا در حال پیش افتادن از قدرت اقتصادی امریکا است . " چرخش " اوباما برای کاهش نفوذ چین در منطقه خود اوست . انگار که جنگ جهانی با ابزار های دیگری اغاز شده است .

این فانتزی استرنج لاو نیست . چالز " چوک" هاگل ، وزیر دفاع اوباما ، هفته گذشته برای رساندن هشدار تهدید امیزی که چین اگر به خواسته های امریکا سر خم نکند ، مانند روسیه ، ممکن است با انزوا وجنگ روبرو شود ، در پکن بود . او الحاق کریمه را با ستیزه ارضی پیچیده چین با ژاپن  بر سر جزیره های خالی از سکنه در شرق دریای چین مقایسه کرد . هاگل با قیافه بی تفاوتی گفت ،  با توجه به تغییر مکان گسترده نیروی های دریایی و سلاح های هسته ای امریکا به آسیا ، که " نشانه ای از کمک های بشردوستانه ای است که ارتش امریکا می تواند فراهم کند ، شما نمی توانید به همه جای دنیا بروید وحق حاکمیت ملت ها را با زور ، تحمیل یا تهدید نقض کنید ".

اوباما اکنون برای بودجه ای بزرگتر برای سلاح های هسته ای نسبت به اوج تاریخی آن در دوران جنگ سرد ، عصر استرنج لاو، تلاش می کند . ایالات متحده امریکا ، جاه طلبی دیرین خود برای سلطه بر منطقه وسیعی از اروسیا ، گسترده از چین تا اروپا را تعقیب می کند: یک " سرنوشت ملی" ساخته شده از قدرت .

جان پیلگر، فیلم ساز ، روزنامه نگار و نویسنده کتاب آزادی دفعه بعداست . تارنگاشت او :  www.johnpilger.com

سرچشمه : سایت نویسنده

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: