نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2014-04-11

نویدنو  22/01/1393 

 

 

حزب توده ایران:سرکوب فاشیستی کمونیست های اوکراین را متوقف کنید!

 

حمله به دبیرکل حزب کمونیست در پارلمان اوکراین

اشغال دفتر حزب کمونیست اوکراین توسط نیروهای راست افراطی

اطلاعیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست اوکراین

 

۸ آوریل ۲۰۱۴ (۱۹ فروردین ۱۳۹۳)

 

 

واقعیت تهاجم و حمله به کمونیست‌های اوکراین و ایراد فشارهای بی‌سابقه بر آنها از سوی نیروهای ناسیونالیست و فاشیستی را اکنون در صحن مجلس نیز می‌توان دید.

در جلسهٔ صبح امروز «رادا» (یا شورای عالی اوکراین؛ مجلس قانونگذاری اوکراین)، پترو سیموننکو، رهبر فراکسیون کمونیست در مجلس اوکراین در انتقاد از دولت کنونی اوکراین سخن گفت. او در صحبت‌هایش ناسیونالیست‌ها را مورد خطاب قرار داد و متهم کرد که چند ماه پیش توسط نیروهای مسلّح فاشیستی ساختمان‌های دولتی را اشغال کردند، و با تسلیحات و مهماتی که از کلانتری‌ها و اداره‌های امنیت و اطلاعات به دست آوردند، نیروهای افراطی را مسلّح کردند

 

پترو سیموننکو در صحبت‌های خود همچنین به این موضوع اشاره کرد که نیروهای ناسیونالیست از گفتگو با دیگرانی که دیدگاه‌ها و نظرها متفاوتی دارند خودداری می‌کنند. نیروهای افراطی و فاشیستی می‌خواهند به مردم ساکن بخش‌های جنوب-شرق اوکراین نشان دهند که مقاومت در برابر این وضعیت نومیدانه بی‌‌فایده است.  

 

رهبر حزب کمونیست اوکراین به‌ویژه بر این امر تأکید کرد که مسئولیت تجزیهٔ اوکراین به طور کامل به عهدهٔ دولت کنونی اوکراین و ناسیونالیست‌های افراطی است که اقدام‌های آنها محرّک تجزیه‌طلبی در جنوب-شرق کشور است.

در حین نطق پترو سیموننکو در مجلس، نمایندگان فراکسیون ناسیونالیست از «حزب آزادی» مستقیماً به رهبر حزب کمونیست در محل خطابه در مجلس حمله‌ور شدند و او را زیر مشت و لگد گرفتند و از آنجا به بیرون هل دادند و به او اجازه ندادند که صحبت‌هایش را تمام کند.

در پی این حمله، نمایندگان فراکسیون «حزب آزادی» به نمایندگان حزب کمونیست در مجلس حمله کردند. این نزاع منجر به توقف جلسهٔ مجلس شد.

این حادثه بار دیگر ثابت کرد که سیاست حکومت جدید در اوکراین و سیاست‌های ضدمردمی نیروهای ناسیونالیست موجب برانگیختن تشنج در جامعهٔ اوکراین است. این نیروها امکان و اجازه نمی‌دهند که دیالوگ مردمی در سراسر کشور صورت بگیرد تا بتوان یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور را حفظ کرد. آنها جلوی توسعه و رشد اقتصادی را می‌گیرند و ایجاد شرایط برای رفاه مردم اوکراین را ناممکن می‌کنند.

اقدام‌های متعصبانهٔ آنها علیه دگراندیشان امکان ایجاد ثبات و آرامش در وضعیت جاری و در جامعهٔ اوکراین را از بین می‌برد.

 

کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست اوکراین

 

اطلاع‌رسانی کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست اوکراین

 

۱۰ آوریل ۲۰۱۴ (۲۱ فروردین ۱۳۹۳)

 

دفتر کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست اوکراین در کی‌یِف از روز ۲۲ فوریه تا ۹ آوریل (۳ اسفند ۹۲ تا ۲۰ فروردین ۹۳) همچنان در اشغال نیروهای مسلّح فاشیستی بود. مهاجمان که در صدد بدنام کردن کمونیست‌ها و یافتن هرگونه اطلاعاتی در این ساختمان بودند تا بر آن اساس بتوانند کمونیست‌ها را متهم و مقصر قلمداد کنند، به وارسی اسناد و مدارک رسمی موجود در این دفتر پرداختند.

به‌علاوه، آنها از ساختمان محل دفتر کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست اوکراین به عنوان محل استقرار به‌اصطلاح «کمیتهٔ  پاکسازی» استفاده کردند که کار آن تهیهٔ فهرستی بود از دگراندیشان و عناصر «نامطلوب» در دولت [و شرایط] جدید اوکراین. آنها همچنین از این ساختمان به عنوان محل سکونت به‌اصطلاح «انقلابیون» استفاده کردند. مجریان قانون [پلیس و نیرو انتظامی] نیز فاقد قدرت لازم‌اند و نتوانسته اند آنها را از این محل بیرون کنند چون مقام‌های رسمی اوکراین حاضر نیستند که در این مورد تصمیم سیاسی لازم را بگیرند. در عین حال، اقدام‌های دولت ضدمردمی اوکراین محرّک و مشوّق فعالیت بیشتر نیروهای فاشیستی و نو-نازی افراطی بوده است که دولت جدید از آنها برای ایراد فشار به مجلس اوکراین، به صاحبان کسب‌وکار «معترض» و به نیروهای سیاسی اپوزیسیون، حداکثر استفاده را می‌برد.

حمله‌های متعصبانهٔ ضدکمونیستی در شبکه‌های اجتماعی ادامه دارد: آنها خواهان «تمام کردن کار کمونیست‌های اوکراین»، «انتقام‌گیری از نیروهای سیاسی چپگرا»، «ریشه‌کردن کردن ایدئولوژی چپ» و غیره هستند.

نیروهای مسلّح نو-نازی که در پی خسارت وارد آوردن به حزب کمونیست هستند، امشب پس از آنکه محل را به طور کامل در هم ریختند و غارت کردند، ساختمان دفتر اصلی حزب کمونیست را به آتش کشیدند. در نتیجه، محل دفتر تقریباً به طور کامل ویران شد. «انقلابیون» حتّی لحظه‌یی به این فکر نکردند که در مجاورت دفتر حزب کمونیست، خانه، هتل و یک بانک قرار دارد که ممکن است بر اثر آتش‌سوزی تخریب شود.

رخدادهای جاری بار دیگر ثابت می‌کند که عملکرد این «انقلابیون» هیچ مناسبتی با ارزش‌های اروپا و یکپارچگی [اوکراین با] اروپا ندارد که آنها با این بهانه دولت اوکراین را سرنگون کردند و تغییر دادند. در اوکراین هنوز افراطی‌گری و تحمل نکردن دگراندیشان وجود دارد، که خود موجب و محرّک تجزیه‌طلبی و تقسیم اوکراین است.

 

کمیتهٔ مرکزی حزب کمونیست اوکراین

نقل از سایت حزب توده ایران

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: