نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-04-03

نویدنو  15/01/1393 

 

 

سه ژنرال  نیروی هوایی ونزوئلا به اتهام توطئه کودتا دستگیر شدند

 برگردان : آرش وجدانی

 

نیکلاس مادورو رئیس جمهورونزوئلا امروز (5فروردین 93) اعلام کرد که سه ژنرال نیروی هوایی ونزوئلا ، پس از آن که مقام های پایین تر آن ها را به دست داشتن در طرح های کودتا متهم کردند دستگیر شدند.

او در طی برنامه زنده ای از تلویزیون اعلام کرد که :" شب گذشته ما سه ژنرال نیروی هوایی را که به خاطر نیروی اخلاقی قدرتمند نیروهای مسلح ملی بولیواری ما مورد بررسی قرار گرفته بودند دستگیر کردیم : سه ژنرالی که قیام نیروی هوایی علیه دولت به صورت قانونی تشکیل شده را هدف گرفته بودند".

مادورو گفت دستگیر شده " ارتباط های مستقیمی با اپوزیسیون داشتند " و گفت که این هفته قطعی بود. بنا به گفته های رئیس جمهور  توطئه کودتای مربوطه در ایجاد  آشفتگی " روانی" از طریق حمله به تاسیسات برق وسایر خدمات ، وسپس اعتصاب علیه دولت دست دارد . سه ژنرال هم اکنون بازداشت هستند و مورد بازجویی قرار خواهند گرفت .

اطلاعیه ای در همان روز منتشر شد که وزیر های خارجی  اتحادیه کشورهای امریکای جنوبی (UNASUR) برای حمایت از تلاش های گفتگو بین دولت واپوزیسیون وارد کشور شدند.

ونزوئلا از اوایل فوریه هدف موجی از اعتراض های مخال ها ، شورش ها وراه بندان ها بوده است . خشونت 35 کشته ، شامل افسرهای گارد ملی ، فعال های اپوزیسیون وحامی های دولت به جا گذاشته است . چندین رهبر تند رو اپوزیسیون به طور علنی خواستار استعفای دولت شده اند .  

مادور در سخنرانی خود از کشور و UNASUR خواست تا از کمیسیون حقیقت یابی که هفته گذشته از سوی مجلس ملی تاسیس شده است تا در باره اقدام های خشونت آمیز اخیر تحقیق نماید پشتیبانی کنند. نماینده های  پارلمانی مخالف هنوز برای مشارکت  در کمیسیون ، که باید پنج نماینده هوادار دولت و چهار قانون گذار مخالف را به عضویت داشته باشد تصمیم نگرفته اند.

این که حضور وزیر های  UNASUR اپوزیسیون را به شرکت در گفتگوها ی صلح ، که  از ماه گذشته بین دولت و تجار ، روحانی ها ، وتعداد اندکی از اپوزیسیون میانه رو در جریان بوده است تشویق خواهد کرد یانه باید منتظر ماند . تاکنون اکثریت رهبر های اپوزیسیون ، با اعلام آن که نخست باید امتیاز ها یا " شرایط" سیاسی قانع کننده باشد ، از گفتگو خود داری کرده اند .

مادور اظهار داشت :" ما امید واریم که کمیسیون UNASUR در دیدار 48 ساعته خود بتواند به نتیجه هایی دست یابد که به تقویت شرایط صلح یاری نماید وبیش از همیشه از دموکراسی دفاع نماید ، و همچنین با افرادی که می توانند تمام سازوکار های سیاسی واجتماعی گفتگو را محکم کنند هم کاری نماید ".

سرچشمه : گرانما کوبا

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: