نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

2014-03-29

نویدنو  09/01/1393 

 

 

بیانیه انجمن صلخ ترکیه :

ترکیه از دست باند جنگ طلب  رها خواهد شد

برگردان : آرش وجدانی

نوار ضبط شده ای که امروز منتشر شد تایید آشکاری است  که ترکیه به دست یک شبکه جنایت کار افتاده است . وزیر خارجه، معاون میت ( سازمان اطلاعات ملی ترکیه) و بوروکرات های ارشد نظامی وغیر نظامی کشور ، همراه هم به عنوان دسته ای که حاضرندهر نوع جنایتی را در کشور همسایه ، یعنی سوریه عملی کنند کار می کنند.  

انجمن صلح ترکیه از آغاز اولین بر خورد ها در سوریه اعلام کرده است که آن چه در سوریه رخ داد تحریک مستقیمی از سوی امپریالیسم بوده است و دولت حزب عدالت وتوسعه نفش برجسته ای در این سناریو بازی می کند. ما همبستگی خود را با مردم سوریه اظهار داشتیم واعلام کردیم که قدرت دولت دمشق قانونی است . ما خاطر نشان کردیم که راهی که حزب عدالت وتوسعه انتخاب کرده است  خطر القاعده را در ترکیه ایجاد می کند .به عنوان انجمن صلح، ما در گام اول این فرضیه را مطرح کردیم که مقام های ترکیه باید بعنوان جنایت کارهای جنگی محاکمه شوند ، واین جنایت ها را از طریق  یک گزارش جامع جهانی  مستند و  منتشر کرده ایم .

سر انجام ، کسانی که نسبت به  دیدگاه افراد دوست دار صلح تردید داشتند ، باید مشاهده کرده باشند که ادعا های ما ، بیش از حقیقت هستند ، و ما کاملا به حق بوده ایم .  

باند جنگ طلب حزب عدالت وتوسعه  برای ترکیه تنها مایه رسوایی است . این شرمندگی تنها می تواند با داوری عادلانه و کیفر پاک شود . تنبیه جنایتکار ها ، با همبستگی خواهرانه  ای همراه خواهد بود که مردم ما در میان تمام همسایه ها بر قرار خواهند کرد .    

موضع غیر مشروع دولت ترکیه بار دیگر از طریق این نوارهای ضبط شده  که امروز به نمایش در آمد عیان می شود . دولت حزب عدالت وتوسعه باید بی درنگ استعفا نماید !

دستورهای این دولت هیچ مشروعیتی ندارد . در موردی که دولت راه حل های جنگ طلبانه اتخاذ می کند وحشت انگیز است ، هیچ رده ای از نیروهای مسلح ترکیه نباید از این دستورها اطاعت کنند ونباید بیش از این بخشی از این جنایت باشند.

و ارگان های رسانه ای که  مانند هم دست های فعال دولت عمل می کنند باید به مسیر گام هایشان نگاه کنند.  

چون سیاست های جنگ افروزانه آنکارا به بن بست رسیده است .

انجمن صلح ترکیه

 

نویدنو: گزارش انجمن صلح سوریه را در این آدرس ببینید

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi       بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: