نویدنو:13/08/1390  

 

 نویدنو  13/08/1390

 

 

افزایش فشار بر فعالان ملی، نیروهای مترقی و آزادیخواه

 ما ضمن حمایت قاطع از حقوق حزب ها و نیروهای ملی و جنبش های اجتماعی، رژیم ولایت فقیه خصوصا سیاست های ولی فقیه، سپاه پاسداران و دولت ضد ملی احمدی نژاد را عامل تشدید بحران و افزایش خطر مداخله خارجی و پایمال شدن منافع ملی ایران می دانیم.

ارگان های امنیتی رژیم ولایت فقیه طی چند هفته اخیر اعمال فشار بر مبارزان ملی، مترقی و گردان های جنبش مردمی را افزایش داده اند. بر پایه گزارش های منتشره، روز سه شنبه 11 آبان ماه، علی رشیدی عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران توسط وزارت اطلاعات احضار و سپس دستگیر و به زندان انتقال داده شد.
همچنین دو تن دیگر از اعضای شورای مرکزی جبهه ملی داود هرمیداس باوند و کوروش زعیم نیز به وزارت اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. به گزارش تارنگاشت میزان خبر، 12 آبان ماه، محمد توسلی رییس دفتر سیاسی نهضت آزادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. بازداشت این عضو رهبری نهضت آزادی در ارتباط با نامه اخیر 143 فعال سیاسی و اجتماعی صورت گرفته است. یک روز پیش از این همزمان با حضار اعضای رهبری جبهه ملی به وزارت اطلاعات، ابراهیم یزدی دبیر کل نهضت آزادی نیز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران بطور غیر علنی به اتهام های واهی و دروغین محاکمه گردید.
اعمال فشار بر نیروهای ملی و شخصیت های ملی و آزادیخواه در حالی افزایش یافته است که مبارزان جنبش کارگری-سندیکایی، گروهی از روزنامه نگاران و مبارزان جنبش دانشجویی و زنان در هفته های اخیر به شدت از سوی نهادهای امنیتی و دادگاه انقلاب اسلامی تحت فشار و پیگرد قرارگرفته اند. رضا شهابی کارگر شرکت واحد و عضو هیات مدیره سندیکای کارگران این شرکت اتوبوس رانی همچنان در سلول انفرادی و زیر انواع فشارهای روحی و جسمی قرار دارد. خانواده این فعال کارگری چندی پیش از شدت یافتن فشار بر او توسط شعبه اطلاعات سپاه پاسداران خبر داد. همچنین بهنام ابراهیم زاده دیگر فعال کارگری نیز از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به 5 سال حبس محکوم گردید.
آیت نیافر نیز در اوایل مهر ماه امسال صرفا به دلیل فعالیت علنی سندیکایی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. در همین حال احکام ناعادلانه برای برخی چهره های شناخته شده جنبش دانشجویی از جمله بهاره هدایت و مجید توکلی صادر شده است. علاوه بر این پیمان عارف فعال دانشجویی و از اعضای جبهه ملی ایران نیز پس از آنکه مدت کوتاهی از زندان آزاد شده بود، چند روز قبل باردیگر دستگیر و روانه اوین گردید. بر پایه خبرهای انتشار یافته سلامت کیوان صمیمی روزنامه نگار و فعال ملی در زندان در خطر جدی قرار دارد و مسئولان قضایی حاضر به مداوا و معالجه او نیستند. در کنار این مسایل باید به پیگرد روز افزون اقلیت های مذهبی هم اشاره داشت. مقارن با تشدید سیاست اعمال فشار و سرکوب تعدادی از شخصیت های مذهبی اهل سنت با دور جدیدی از پیگرد و تهدید مواجه شده اند. استبداد حاکم با تشدید سیاست سرکوب و افزایش فشارها به زعم خود می کوشد، جنبش مردمی را در اوضاع فوق العاده حساس و خطیر داخلی، بین المللی و منطقه ای در موضع ضعف نگهداشته و مانع از تحرک و فعالیت آن گردد. حزب توده ایران ضمن محکوم ساختن اقدام های سرکوبگرانه رژیم ولایت فقیه علیه همه نیروهای ملی و ترقی خواه کشور و فعالان سندیکایی و دانشجویی، خواستار اتخاذ سیاست واحد و مشترک برضد استبداد حاکم و افشای توطئه های آن است. ما ضمن حمایت قاطع از حقوق حزب ها و نیروهای ملی و جنبش های اجتماعی، رژیم ولایت فقیه خصوصا سیاست های ولی فقیه، سپاه پاسداران ودولت ضد ملی احمدی نژاد را عامل تشدید بحران و افزایش خطر مداخله خارجی و پایمال شدن منافع ملی ایران می دانیم.

سایت حزب توده ایران
۱۲ آبان ۱٣۹۰ - ٣ نوامبر ۲۰۱۱
 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter