نویدنو:06/06/1390  

 

 نویدنو  06/06/1390

 

 

حزب کمونیست اسرائیل

حمله رهبران جنبش اعتراضی به هیئت نئو لیبرال فریبنده منصوب دولت

رهبران جنبش اعتراض اجتماعی روز چهارشنبه از پروفسور مانوئل تراجتنبرگ در خواست کردند از کمیته نئو لیبرالی که از سوی دولت برای هدایت آن انتصاب شده است استعفا کند، آنها با اعلام این که اطمینانی به این که کمیته راه حلی برای مسائل اجتماعی پیش روی اسرائیل خواهد یافت ندارند خواهان باز گشت  کنشت ( پارلمان) برای به دست گرفتن مسائل شدند.

دافنی لیف جوان 26 ساله تل اویوی که جنبش را به راه انداخته است ، دیروز ( چهارشنبه 24 اوت ) در کنفرانس مطبوعاتی در تل آویو اعلام کرد "  شبیه نخست وزیر در آغاز اعتراض ها که تلاش  کرد دانشجوها را با وسوسه های پیشین مثل حمل ونقل عمومی ارزان برای یک سال از جنبش بیرون بکشد ، این هم آن چیزی است که او تلاش می کند به وسیله کمیته تراجتنبرگ انجام دهد ."

 دیروز رهبران جنبش اعتراضی کمیته به کار گمارده شده انتصابی دولت برای حل بحران اجتماعی را با بیان آن که کمیته " مشکوک وفریبنده " است مورد حمله لفظی قرار دادند وازپروفسور مانوئل تراجتنبرگ رئیس کمیته خواستند استعفا نماید . رهبران اعتراض ازسر گیری کارزار را با راه پیمایی وصف آرایی در شنبه شب  ، بعنوان پیش درآمد "راه پیمایی یک میلیونی" – تظاهرات عظیم طراحی شده برای شنبه بعدی در سوم سپتامبر- اعلام کردند.  

 رهبران اعتراض از کمپ های سراسر کشور، همراه با رهبران جنبش های کشاورزان وجوانان وسازمان های اجتماعی در کنفرانس شرکت کردند . رهبران دانشجویان به دلیل آن که  با فرا خوان صریح  عدم همکاری با کمیته تراجتنبرگ موافق نبودند در کنفرانس شرکت نکردند.

رهبران اعتراض بر اصول راهنمای خود ، از جمله تنگ تر کردن شکاف اجتماعی ، افزایش در گیری اقتصادی دولت ، افزایش دادن  هزینه های دولتی ، خصوصی کردن بهداشت ، افزایش مالیات های مستقیم وتقویت سیستم های  آموزش و پرورش ، بهداشت ورفاه تاکید کردند.  آنها دولت را به طرح دوباره بودجه وایجاد تغییرات عمده وفوری درآن در راستای اولویت ها فرا خواندند .

 اعتراض های اجتماعی وکارگری دیگر در سراسر اسرائیل

دیروز، چهارشنبه ، صد ها نفر از رانندگان تاکسی در بلوار روتشیلد ، مرکز شهر تل اویو گرد آمدند ، تا به قیمت های بالای بنزین وشرایط کار اعتراض کنند. اعتراض ها سبب فشردگی شدید ترافیک در مرکز شهر شد وشاهرگ های اصلی برای تردد وسایل نقلیه خصوصی مسدود شده بود.

 رانندگان تاکسی به مالیات های سنگین بر بنزین اعتراض دارند ، که علیرغم کاهش قیمت های گازوئیل قیمت آن کاهش نیافته است . رانندگان خواستارآن هستند که قیمت های بنزین مورد ارزیابی مجدد قرار گرد. آنها ، همچنین خواهان حمایت بهتر برای عاقبت رانندگان تاکسی هستند ، طبق اطلاع آنها ، 12 راننده در ماه گذشته مورد حمله قرار گرفته بودند .   

 حرکت دسته جمعی رانندگان تاکسی از ایستگاه اتوبوس مرکزی تل آویو عبور کرد وتا بلوار مناحیم بگین ادامه یافت . رانندگان از آنجا از طریق خیابان آلنبای به سوی بلوار روتشیلد پیش رفتند. یهودابار او ، رئیس اتحادیه رانندگان تاکسی گفت : "زمانی بود که بنزین 15 درصد هزینه های مابود ، اما اکنون 40درصد هزینه های ماست ."

  رئیس اتحادیه ادامه داد" من می دانم که داریم سبب زحمت مردم تل آویو می شویم ، اما ما قصد نداریم به آنها آسیبی برسانیم. ما در خیابان زندگی می کنیم واز این رو در حال اعتراض در خیابان هستیم. ما امید واریم مسافران درک کنند که اعتراض ما به خاطر آنها است ، چون ما نمی خواهیم قیمت ها را افزایش وآنها را اذیت کنیم"

 همچنین 500نفر از کارگران شرکت نفتی بزرگ سونول ودلک ، دیروز بعد از ظهر، پس از آن که دولت اعلام کرد که ممکن است مبلغی از پولی را که از مالیات های اعمال شده برخرده فروشی بنزین به شرکت های نفتی واگذار می شود کاهش دهد در مقابل دفتر وزیر مالی در اورشلیم دست به اعتراض زدند. کارگران بدون ترس از شلیک های گسترده اعتراض می کردند.

 دیروز اعتراض هایی در بیر شوای جنوبی وبت یام مرکزی برگزار شد . فعالین اجتماعی در بیر شوا ساعت ها وزارت ساختمان ومسکن را اشغال کردند. در بت یام ، دیشب هزاران نفر برای مسکن راه پیمایی کردند. 

 امشب راه پیمایی بزرگی درشهر یروهام جنوبی بر گذار خواهد شد . شورای محلی 14میلیون نیس کسری بودجه دارد که حقوق تمام کارمندان دولتی را در مخاطره قرار می دهد . راه پیمایی های دیگری از سوی هداش وحزب کمونیست اسرائیل آخر هفته آینده در گالیله وسایر محلات بر گزار می شود . فردا اعتراض هایی در ساعت 12در ناصریه ، ساعت 12 روز شنبه در کفر یاسیف ( گالیله غربی) ، ساعت 16روز شنبه در چهار راه یوالیم( گالیله مرکزی) ، شنبه ساعت 17در چهارراه عین ابراهیم ( منطقه وادی) ودر همان ساعت در شهر کالانسوا بر گزار خواهد شد .   

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter