نویدنو:14/03/1390  

 

 نویدنو  14/03/1390

 

 

اعلامیه کمیته مرکزی حزب توده ایران درباره درگذشت مهندس عزت الله سحابی و شهادت هاله سحابی

 

 حزب توده ایران درگذشت مهندس عزت الله سحابی، از چهره های سرشناس جنبش مردمی و آزادی خواهی میهن را به مردم ایران، خانواده، همرزمان، دوستان و نزدیکان او تسلیت می گوید.

مهندس سحابی از جمله رزمندگان پیگیر جنبش ملی و از رهبران نهضت ملی ایران بود که سالهای طولانی از عمر خود را در زندان های رژیم شاه و پس از آن رژیم ولایت فقیه گذراند و با وجود همه فشار ها و تضعییقات رژیم حاضر نشد از مواضع دفاع از حقوق مردم و جنبش آزادی خواهی میهن ما عدول کند.
مهندس سحابی در سال 1309 در تهران متولد شد و از رهبران برجسته شورای فعالان ملی-مذهبی ایران بود. مهندس سحابی از جمله معدود چهره های ملی شورای انقلاب، نماینده مردم تهران در اولین مجلس خبرگان قانون اساسی و نماینده مردم تهران در نخستین مجلس شورای اسلامی، پس از پیروزی انقلاب بهمن 57 بود. مهندس سحابی پس از دوران کوتاهی که رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت مهدی بازرگان بود به انتشار نشریه وزین ایران فردا دست زد و در تمامی دهه ها ی اخیر از جمله چهره های برجسته دفاع از روند اصلاحات و منتقد شجاع رژیم ولایت فقیه و سیاست های ضد مردمی آن بود. درگذشت مهندس سحابی ضایعه ای برای نهضت آزادی و جنبش مردمی میهن ما است.

هم میهنان گرامی!

یورش وحشیانه مزدوران تاریک اندیشی به مراسم خاکسپاری مهندس سحابی، که نشانگر سبعیت رژیمی است که بر ضد اراده و خواست اکثریت قاطع مردم میهن ما همچنان به حیات خود ادامه می دهد، فاجعه یی دیگر پدید آورد. در پی ضرب و شتم شماری از سوگواران، از جمله هاله سحابی، دختر زنده یاد مهندس سحابی، این مبارز پیگیر جنبش زنان و صلح در میهن ما به شهادت رسید. هاله سحابی، عضو ”شورای مادران صلح“ و از مبارزان و محکومان سیاسی حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ بود که از بهمن ماه گذشته برای اجرای حکم دو سال زندان‌ خود، به زندان اوین فراخوانده شده بود. بر اساس گزارش شمار زیادی از شاهدان عینی در پی یورش وحشیانه ماموران امنیتی به مراسم خاکسپاری سحابی در روز 11 خرداد ماه و تلاش آنان برای اختلال در مراسم، هاله مورد ضرب و شتم شدید مآموران امنیتی قرار گرفت و به دلیل ایست قلبی به شهادت رسید.
حزب توده ایران ضمن محکوم کردن جنایت مزدوران امنیتی رژیم ولایت فقیه و ابراز همبستگی با خانواده سحابی، از همه نیروهای مترقی و آزادی خواه ایران و جهان می خواهد تا اعتراض یکپارچه خود را بر ضد رژیم هرچه گسترده تر کنند. این جنایات در حالی رخ می دهد که ما در آستانه دومین سالگرد کودتای انتخاباتی ولی فقیه برای تحمیل دولت ضد مردمی احمدی نژاد قرار داریم و شرایط فاجعه بار اقتصادی، اجتماعی، ادامه بحران سیاسی کشور و تشدید جو اختناق روشن ترین سند محکومیت رژیمی ضد مردمی است که مترصد است با بهره جویی از هر ابزاری هرچند ضد انسانی به حیات خود ادامه دهد.
یاد مبارزان و شخصیت های ملی همچون عزت الله سحابی و دختر رزمنده اش، هاله سحابی در حافظه تاریخی مردم ما برجای خواهد ماند و این مرتجعان، آمران و مسببان این جنایات هولناک اند که در دادگاه افکار عمومی مردم ما و جهان به عنوان مشتی تاریک اندیش جنایتکار محکوم بوده و خواهند بود.

کمیته مرکزی حزب توده ایران
13
خرداد ماه 1390

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter