نویدنو:30/01/1390  

 

 نویدنو  30/01/1390

 

 

در ونزوئلا سانسور اینترنت وجود ندارد

 

بنا به خبر بی بی سی موندو(جهان)هیچ شاهدی مبنی بر سانسور اینترنت در ونزوئلاوجود ندارد.

 مقاله ای باعنوان نقشه سانسور اینترنت وجنگ بر سر پرداخت ها ، در باره  تحقیقی توسط اپن نت ،به ابتکار مشترک دانشکده حقوق هاروارد وآزمایشگاه شهرونددانشگاه تورنتو در رابطه با کشورهایی که اینترنت را سانسور می کنند ، نوع محتوایی که سانسور می شود وچگونگی انجام آن، گزارش می دهد.

نقشه جهانی فیلترکردن اینترنت ، ابزار آنلاین جدیدی است که نوع محتوایی را که کشورها سانسور می کنند ، مثل محتوای سیاسی که دیدگاه  های مخالفین را نسبت به دولت حاکم بیان می کند ، یا دیدگاه های مرتبط با حقوق بشر ، آزادی بیان ، حقوق اقلیت ها ، وجنبش های مذهبی ، محتوای اجتماعی غیر قانونی در رابطه با سکس ، قمار، ومواد مخدروالکل ، ونیز سایر موضوع ها یی که ممکن است از لحاظ اجتماعی حساس یا مهاجم تلقی شود ، منازعه ومحتوای امنیتی در رابطه با درگیرهای مسلحانه ، ستیزه های مرزی ، جنبش های تجزیه طلب ، وگروه های مسلح ، وابزارهای اینترنتی مانند وب سایت ها یی که ای میل ، میزبانی اینترنتی ، جستجو، ترجمه ، تلفن وخدمات ارائه می کنند، ارزیابی می کند.

در هیچ یک از مقوله های فوق شاهدی مبنی بر سانسوراینترنت در ونزوئلا یافت نشد . سایر کشورهایی که هیچ شاهدی بر سانسور اینترنت ندارند عبارتند از : اکوادور،بولیوی ، مکزیک ، شیلی وپاراگوئه. هر چند ، در امریکا ، کلمبیا، پرو، برزیل وآرژانتین برخی از انواع سانسور مشاهده شده بود.

نقشه جهانی فیلتر کردن اینترنت در آدرس های زیر قابل مشاهده است :

http://map.opennet.net/filtering-po...

http://opennet.net/research/profile...

  سرچشمه : http://venezuelanalysis.com/news/6026 .


 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter