نویدنو:24/01/1390  

 

 نویدنو  24/01/1390

 

نویدنو: توجه به اوضاع لیبی بسیار ضروری است . نویدنو تلاش کرده است تا آیینه واقع نمایی پیش روی خوانندگان محترم قرار دهد. انتشار همه مقالات به معنای تایید کامل آن ها نیست ولی هر کدام از این مقالات گوشه هایی از واقعیت لیبی را عریان می کنند که به صورت تکه های پازل می توانند نمای کاملی از واقعیت های جاری در لیبی را باز تاب دهند. امید که این تلاش نوید نو مورد توجه قرار گیرد .

در همین فرصت بر خود فرض می دانیم که از نامه های ارسالی خوانندگان ودوستان نوید نو که حاوی سپاس آنها وسبب شرمندگی وسنگینی مسئولیت ما می گردد سپاسگذاری نماییم . تحریریه نوید نو دست این دوستان را به گرمی می فشارد .

 

نامه سرگشاده پزشکان روسی مقیم لیبی به رئیس جمهور فدراسیون روسیه

برگردان : هاتف رحمانی

 

به:  مدویدف رئیس جمهور فدراسیون روسیه ، ولادیمیر پوتین نخست وزیر فدراسیون روسیه

از: شهروندان اکرائین ، بلاروس وروسیه شاغل وساکن در لیبی

 

 آقای مدویدوف وولادیمیر پوتین عزیز

 

 شما اعلام کردید که شهروندان اتحاد شوروی سابق مقدر بود امروز به شهروندان کشورهای مختلف اسلاو– اکرایین ، بلاروس وروسیه –  تبدیل شوند .علیرغم این ، ما همگی اعتقاد داریم که روسیه جانشین اتحاد جماهیر شوروی است ، که یگانه حافظ منافع کشورهای ما وامنیت شهروندان ماست . از این رو ، ما یاری وعدالت شما را در خواست می کنیم.


 
امروز ، تجاوز خارجی خشن امریکا وناتو علیه یک کشور مستقل – لیبی جریان دارد. واگر کسی در این باره بتواند شک نماید ، ما می گوییم که واقعیت آشکار به خوبی هویدا است ، چون تمام این واقعیت پیش چشم ما رخ می دهد، ورفتارهای امریکا وناتو نه تنها زندگی شهروندان لیبی بلکه زندگی ما را هم که در خاک لیبی زندگی می کنیم تهدید می نماید . ما با بمباران بربرمنشانه لیبی ، که درحال حاضر از سوی ائتلافی از امریکا وناتو انجام می گیرد مورد هتک حرمت قرار گرفته ایم. 


 
بمباران ترابلس وسایر شهرهای لیبی نه تنها تاسیسات دفاع هوایی ونیروی هوایی لیبی ، نه تنها علیه ارتش لیبی ، بلکه زیر ساخت های نظامی وغیر نظامی را نشانه گرفته است . امروز ، 24مارس 2011، هواپیماهای ناتو وامریکا تمام شب و بامداد تاژورا - حومه ای از ترابلس – ( جایی که ، به ویژه مرکز تحقیقات اتمی لیبی است ) را بمباران کردند . تاسیسات دفاع هوایی ونیروی هوایی در تاژورا بعد از دو روز حمله نابود شدند وتاسیسات نظامی دیگری در شهر فعال باقی ماند، اما امروز هدف بمباران سرباز خانه های ارتش لیبی در اطراف محلی است که مناطق مسکونی پرتراکم ، ونزدیک به آن – بزرگترین منطقه مسکونی در قلب مرکز لیبی قرار دارد. غیر نظامی ها وپزشکان نمی توانند نگرانی خود را از این که محله های مسکونی عمومی در معرض نابودی خواهند بود پنهان نمایند ، چون هیچ یک از ساکنان یا بیماران بیمارستان ها تخلیه نشده بودند.   

 
 
بمب ها وراکت ها به منازل مسکونی آسیب زده و نزدیک بیمارستان فرو می ریزند. شیشه های  ساختمان مرکزقلب شکسته شدند ، ودر محوطه ساختمان زایشگاه ، محل مداوای زنان حامله ای که دچار بیماری قلبی هستند یک دیوار وبخشی از سقف  فرو ریخت . این امر منجر به ده سقط جنین شد که به سبب آن نوزادان مردند، زنان تحت مراقبت شدید هستند ، ودکتر ها برای نجات جان آن ها تلاش می کنند. ما و هم کاران ما  هفت روز هفته را برای نجات جان مردم کار می کنیم. این امر پی آمد مستقیم پرتاب بمب ها وموشک ها در ساختمان های مسکونی است که منجر به ده ها مرگ وزخمی شده است ، که اکنون مورد عمل جراحی ومراقبت پزشکان ما قرار دارند. چنین تعداد بزرگی از زخمی ها وکشته ها ، تا امروز ، در طی تمام مدت شورش ها در لیبی حاصل نشده بود. واین آیا " محافظت از جمعیت غیر نظامی" خوانده می شود؟


ما با مسئولیت کامل بعنوان شاهد ان وهمراهان آنچه رخ می دهد ، اعلام می کنیم که ایالات متحده امریکا ومتحدان آن  به گونه ای در حال اجرای کشتار جمعی علیه مردم لیبی هستند  - همان طور که در مورد یوگسلاوی ، افغانستان وعراق انجام شد . جنایت علیه بشریت صورت گرفته از سوی نیروهای ائتلاف ، با جنایت های انجام گرفته توسط پدران وپدر بزرگان رهبران غربی امروز وپیروان وفادار آنها در هیروشیماوناکازاکی در ژاپن و نیزدر درسدن در آلمان یکسان است که غیر نظامی ها نیز به خاطر تحقیر ، وشکستن امید مردم به مقاومت نابود شدند  ( المان آن را به یاد دارد،وبنابراین از مشارکت در این کشتارگاه جدید خودداری کرد) . امروز آنها می خواهند به این شیوه مردم لیبی را مجبور به تسلیم رهبر ودولت قانونی شان نموده  وبا پستی بر ثروت نفت ملی آنها برای کشورهای ائتلاف تکیه زنند. 
 
ما درک می کنیم که در خواست از " جامعه جهانی" برای نجات مردم لیبی وما که در لیبی زندگی می کنیم بی فایده است . تنها امید ما به روسیه - که در سازمان ملل حق وتو دارد -  وبه ویژه  به رهبران آن ، رئیس جمهور ونخست وزیر است .


 
ما هنوز به شما امیدواریم، همانطور که در گذشته امید وار بودیم ، زمانی که ما برای اقامت در لیبی ، وکمک به مردم آن  تصمیم گرفتیم، در اولین جایگاه وظیفه پزشکی  ایفای نقش می کرد. پس از اقدام  نا فرجام به کودتا در اواخر فوریه ، اوضاع در لیبی آرام شد و دولت با موفقیت نظم را اعاده کرد. در لیبی برای همه ، روشن بود که کشور بدون دخالت امریکا به زودی به زندگی عادی باز می گردد . ما با اعتقاد به این که روسیه ، با داشتن قدرت حق وتو، به ایالات متحده ومتحدان آن اجازه تجاوز نخواهد داد ، تصمیم گرفتیم در لیبی بمانیم ، اما اشتباه کردیم : روسیه ، شوربختانه ، تضمین های دروغین امریکا را باور کرد وبا تصمیم جنایتکارانه فرانسه وامریکا مخالفت نکرد.     


ما افرادی با مشاغل متفاوت (بیشتر پزشک) از اهالی اکرایین ، روسیه وبلاروس هستیم ، که بیش از یک سال ( از 2تا 20سال) است که در لیبی زندگی وکار می کنیم . در طی این مدت ، ما با زندگی مردم لیبی به خوبی آشنا شده ایم و اعلام می کنیم که همراه با تعداد اندکی از شهروندان سایر ملیت ها دراین جامعه همانند مردم لیبی با آرامش زندگی می کردیم . مردم لیبی از خدمات درمانی رایگان بر خوردارند ، و بیمارستان های آنها بهترین تجهیزات پزشکی جهانی را تامین می کنند.آموزش وپرورش در لیبی رایگان است ، جوانان فرصت ادامه تحصیل در خارج را به هزینه دولت دارند. زمان ازدواج ، زوج های جوان 60.000دینار لیبی ( تقریبا معادل 50.000دلار امریکا) کمک مالی دریافت می کنند. وام های دولتی بدون بهره ، وهمانطور که تجربه نشان می دهد بی تاریخ هستند. بنا به سوبسید های پرداختی دولت ، قیمت اتوموبیل ها بسیار پایین تر از اروپا است ، وبرای هر خانواده ای امکان خرید آن وجود دارد.قیمت بنزین ونان یک پنی  است ، وکسانی که به کشاورزی مشغولند مالیات نمی پردازند. مردم لیبی آرام وصلح جو هستند ، آنها تمایلی به صرف مشروب ندارند وبسیار مذهبی هستند.

امروز ، مردم رنج می برند. در فوریه ، زندگی مسالمت آمیز مردم از سوی باندهای جنایتکار وجوانان مجنون معتاد – همانی که رسانه های غربی به برخی دلایل "تظاهرات مسالمت آمیز" می خوانند- مورد تجاوز قرار گرفت . آنها با استفاده از اسلحه به ایستگاه های  پلیس ، ادارات دولتی ، و واحد های ارتشی حمله کردند که به خون ریزی منجر شد .

کسانی که آنها را اداره می کنند ، هدف روشنی را تعقیب می کنند – ایجاد هرج ومرج وبرقراری کنترل بر نفت لیبی . آنها جامعه جهانی را گمراه کردند ، وگفتند که مردم لیبی علیه رژیم مبارزه می کنند. به ما بگویید ، چه کسی ممکن است چنین رژیمی را دوست نداشته باشد؟ اگر چنین رژیمی در اکرایین یا روسیه مستقر بود ، ما نمی بایست برای کار اینجا می بودیم در خانه می ماندیم  واز آسایش اجتماعی در کشور خودمان لذت می بردیم وبه هر راه ممکن چنین رژیمی را حفظ می کردیم .


 
اگر امریکا واتحادیه اروپا امروز کاری برای انجام دادن ندارند ، بگذارید توجه شان را به مخمصه ژاپن ، بمباران اسرائیلی فلسطینیان ، بی پروایی ومصونیت دزدان دریایی سومالی ، یا مخمصه مهاجران عرب در فرانسه بر گردانند واجازه دهند لیبیایی ها خودشان مسائل داخلی خودرا حل نمایند. ما شاهد یم که آنها امروز در لیبی با اقدام به  نسل کشی تمام ملت وکسانی که با آنها می یابند به دنبال عراق دیگری هستند.

.ما به وظیفه پزشکی خود عمل می کنیم ونمی توانیم مردم لیبی را درمصیبت تنها بگذاریم ، رها کردن آنها می تواند آن ها را توسط نیروهای ائتلاف نابود نماید ، علاوه بر این ، ما درک می کنیم که وقتی تمام خارجی ها لیبی را ترک کنند وهیچ کس حقیقت را نگوید( وظیفه کوچک ماموران دیپلماتیک مدت زیادی است خاموش شده است )، امریکایی ها در اینجا یک حمام خون ترتیب خواهند داد. تنها شانس نجات ما موضع مدنی محکم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل است . 

  
 
ما امیدواریم که شما آقای رئیس جمهور وشما آقای نخست وزیر، بعنوان شهروندان روسیه وافرادی محترم ، اجازه نابود کردن مردم آزاده لیبی وکسانی را که امروز تصمیم گرفته اند همراه انها باشند به فاشیست های امریکایی واروپایی قرن بیست ویکم نخواهید داد.


 
ما از این رو مصرانه درخواست می کنیم که روسیه از حق وتوخود ، حقی که به قیمت جان میلیون ها مردم شوروی در طی جنگ جهانی دوم به دست آمد، برای متوقف کردن تجاوز علیه یک دولت مستقل ، درخواست قطع فوری عملیات بمباران امریکا وناتو و درخواست استقرار سربازان اتحادیه افریقا در منطقه ستیزه لیبی استفاده نماید .

 
 
پا نوشت  : نمایندگان شورای صلح وامنیت اتحادیه افریقا که هم از طرف دولت لیبی وهم از سوی رهبران شورش برای میانجیگری وارائه راه حلی صلح امیز بین طرف های گوناگون پذیرفته شده بود ، توسط شورای امنیت سازمان ملل در داخل لیبی پذیرفته نشد. این رفتارمی بایست از جانب روسیه وچین مورد سر زنش قرارمی گرفت،  و راه حل ها، ومیانجی گری اتحادیه افریقا مورد بررسی قرار می گرفت وازتصمیم های خردمندانه آن حمایت می شد.

 

 دست ها از لیبی کوتاه

با احترام وامید به خرد وصداقت شما

24مارس 2011

 شهروندان اکرایین ، بلاروس وروسیه مستقر در لیبی


Bordovsky S., Vasilenko, S., Vegerkina A., Henry IV, Henry H., L. Grigorenko, DraBragg, A., Drobot V. Drobot, N., Yemets E., Kolesnikova, T., Kuzin, I., Kuzmenko, B., Kulebyakin V. Kulmenko T., Nikolaev AG, Papelyuk V. Selizar V. Selizar About . Smirnov, O. Smirnova, R., Soloviev DA, Stadnik VA, Stolpakova T. Streschalin G. Stakhovich Yu, Sukacheva L. Sukachev V. Tarakanov, T., Tikhon N. Tikhonov VI, Tkachev AV, Hadareva E., Tchaikovsky, O., Chukhno D. Chukhno O. Yakovenko D. et al

سرچشمه : : http://en.m4.cn/archives/6734.html

 


 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter