نویدنو:12/01/1390  

 

 نویدنو  12/01/1390

 

بيانيۀ سياسی سخنگوی حزب کمونيست سوريه (متحد)

حزب کمونيست سوريه (متحد) مايل است بر آنچه که ارگان آن (النور) روز چهارشنبه ۲۳ مارس ۲۰۱۱ گفته است تصریح  نمايد، که باز گرداندن زندگی عادی به فرمانداری درعا ، برخورد مؤثر با پی ‌آمدهای آن حوادث  اسفناک  که در آخر هفته گذشته رخ داد وعملی کردن الزام های زیر در حین بر خورد با مشکلات  ضروری است:

۱-  رسیدگی کردن به  دلايل منجر به این خوادث .
۲ -   پاسخگو کردن اشخاص در برابر مسئولیت هایشان ، به ویژه  اشتباهات انجام شده در حین برخورد نیروهای امنیتی با رخ داد ها، استفاده از خشونت نا مناسب علیه افرادبی گناه  . پاسخگویی باید هم مقامات امنیتی وهم مقامات اداری را شامل گردد .
۳- محکوم کردن تمام رفتار های کورکورانه و خرابکاری‌هاي انجام گرفته عليه دارايی‌های عمومی و نیز خصوصی .
۴- پاسخ به مطالبات  مشروع  فرمانداری درعا.
۵- آزادی فوری تمام کسانی که پس از اين رخ داد ها دستگیر شده اند.
۶- آغاز بی واسطه اجرایی کردن اصلاحات سياسی و اجتماعی پذیرفته شده از سوی  رهبری  منطقه‌ای حزب سوسياليست عرب بعث و اعلام شده از سوی خانم بوتانيا شعبان، مشاور سياسی و خبری رياست جمهوری. اصلاحات: لغو قوانين حالت فوق العاده ، پذیرش قانون فعالیت  احزاب سياسی، قانون جديدی برای اطلاع ‌رسانی، تحکیم قدرت قضایی برای ممنوع کردن بازداشت خارج از قانون،  اتخاذ ساز وکار جدیدی برای مبارزه با فساد، تجدید نظر کردن درعملکرد دولت، اصلاح  قانون ۴۱ دررابطه  با مناطق مرزی و غيره. را شامل می شود.

 به علاوه ما مایلیم اضافه کنیم که  تجدید نظر کردن در روش های اقتصادی پذیرفته شده در طی سال های گذشته ، به ویزه آنهایی که با اقتصاد بازار ازاد سر وکار دارند که تاثیر بسیار بدی در کشور، فقرا ولایه های میانی جمعیت  داشته اند ، ضروری است .  

درخواست های  ديگری  نیزوجود دارد که ما می پنداریم  سازمان دادن آنها  به ویژه در خواست های مرتبط با جمعیت الحسکه بر اساس قانون 1962 وکاهش دادن قیمت مازوت مورد نیاز کشاورزی  ضروری است .

مابر این باوریم  که بر طرف کردن  ابرهای سياهی که  آسمان درعا ، این  منطقه محبوب  را پوشانده ، کمک کردن به التيام زخم‌ها، ادای احترام عالی به احساسات ( طبیعی) ، طلب آرامش  برای کسانی که جان خود را از دست دادند، می تواند به ما  در عبور از اين بحران کمک نموده ، شرايط جديد ی برای از سر گرفتن زندگی عادی و مسدود کردن راه بر آن‌ هايی که مایلند از اين حوادث تأسف‌بار سوء استفاده نمایند ، به ويژه (بر) محافل مخالف مسيرملی در پیش گرفته شده از سوی کشورما ایجاد نماید ، که ( این مسیر) با طرح‌های آمريکايی و صهيونيستی  مشتاق تنها بر اقامه ویرانی وفاجعه بر کشور ما ونیز ملت عرب مخالف می کند .

 اصلاحات سياسی، اقتصادی و اجتماعی وعده داده شده نقطۀ عطفی در تاريخ کشور ما تلقی می شوند ،بنا بر این ، تلاش‌ های تمام ميهن‌دوستان و شهروندان ثابت قدم برای یاری رسانی  به سرعت بخشیدن به عملی کردن آنها باید متحد باشد .

درود بر روان شهیدان

تسلیت  خالصانه به خانواده وبستگان آنها

زنده باد اتحاد ملی سوریه عرب محبوب

 

 


 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter