نویدنو:12/12/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  12/12/1389

 

  

همبستگی نیروهای مترقی جهان با مبارزات مردم ایران

به دعوت حزب مترقی زحمتکشان قبرس، آکل، در روز های 6 و 7 اسفند ماه جاری احزاب کمونیست و چپ اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا در کنفرانس مهمی در نیکوزیا، پایتخت قبرس شرکت کرده و در رابطه با تحولات مهم اخیر در کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کردند. یکی از مسائل محوری این کنفرانس بحث در رابطه با مسئله فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین بر طبق مصوبه های سازمان ملل متحد بود. کنفرانس همچنین در جلسه ویژه ای به بررسی گزارش و سخنان رفقای مصر و تونس در رابطه با تحولات اخیر این دو کشور پرداخت. به دعوت رهبری آکل نماینده حزب توده ایران نیز در این نشست مهم شرکت فعالانه داشت و نقطه نظر های حزب را در رابطه با دستور کار کنفرانس مطرح کرد. با توجه به رخدادهای اخیر کشور و به ویژه موج جدید تهدید و سرکوب رژیم بر ضد فعالان سیاسی کشور، احزاب شرکت کننده در کنفرانس در پاسخ به ابتکار مشترک حزب توده ایران و آکل، میزبان کنفرانس، بیانیه همبستگی ای را به تصویب رسانیدند که متن آن در ذیل چاپ شده است. مشروح گزارش این کنفرانس و مصوبات آن در شماره آتی نامه مردم منتشر خواهد شد.
متن بیانیه همبستگی
ما نمایندگان حزب‌های امضا کننده زیر که همواره از پیکار زحمتکشان و نیروهای ترقی‌خواه ایران پشتیبانی کرده‌ایم، مبارزه مردمی جاری در ایران در راه صلح، دموکراسی، حقوق بشر و عدالت اجتماعی را به‌ دقت دنبال می‌کنیم. رژیم دین‌سالار ایران برای مقابله با شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت‌آمیز که خواهان اصلاحات قانونی و احترام به حقوق پایه‌ای و اصیل زحمتکشان از جمله حقوق سندیکایی هستند، متوسل به نیروهای امنیتی و نظامی شده است. صدها تن از فعالان مخالفان، از جمله برخی از رهبران شناخته شده جنبش اعتراضی، بازداشت شده‌اند. در میان بازداشت شدگان و آنان که مورد رفتارهای غیرانسانی قرار دارند، فعالان سندیکایی، وکلای برجسته و مورد احترام، روزنامه‌نگاران و فعالان زنان و دانشجویان دیده می‌شوند. ما خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی ایران هستیم. ما بر موضع همیشگی خود در همبستگی با نیروهای ترقی‌خواه ایران در مبارزه پیچیده‌شان در راه صلح، دموکراسی و عدالت اجتماعی پافشاری و تأکید می‌کنیم. ما معتقدیم که میان مبارزه در راه حقوق و آزادی‌های دموکراتیک زحمتکشان از یک سو، و توان پیکار مردمی برای ایجاد یک جنبش صلح‌آمیز مؤثر به منظور مقاومت در برابر تهدید دخالت خارجی در ایران، رابطه‌ای سرشتی و ذاتی وجود دارد. ما مخالفت کامل خود را با هر گونه دخالت خارجی در ایران توسط نیروهای امپریالیستی و ارتجاعی اعلام می‌کنیم و خواهان آنیم که به مردم ایران فرصت داده شود تا بتوانند با حفظ استقلال و خودمختاری ایران و بدون هر گونه دخالت خارجی، راه حل‌هایی برای مسائل داخلی کشورشان پیدا کنند. ما باز هم به صراحت تأکید می‌کنیم که سمت و سوی آینده تحولات سیاسی ایران فقط باید توسط خود مردم ایران تعیین شود.
احزاب امضاء کننده این بیانیه
حزب توده ایران، آکل (قبرس)، حزب کمونیست یونان، حزب کمونیست ترکیه، حزب کمونیست کارگری مجارستان، حزب کمونیست فرانسه، حزب کمونیست های ایتالیا، حزب کمونیست فدراسیون روسیه، حزب کمونیست بریتانیا، حزب کمونیست مصر، حزب کمونیست سودان، حزب کمونیست لبنان، حزب کمونیست اسرائیل، حزب کمونیست اردن، حزب کمونیست عراق، حزب مردم فلسطین، جنبش التجدید تونس، حزب ترقی و سوسیالیسم مراکش، حزب کمونیست در دانمارک، اتحاد سرخ -سبز دانمارک، حزب کمونیست مالت، حزب چپ آلمان (د لینکه)، ائتلاف چپ -سیناسپیسموس (یونان)، چپ دموکرات (یونان)، حزب سوسیالیست چپ نروژ، فدراسیون جهانی جوانان دموکرات،

به نقل از نامه مردم شماره 863، 9 اسفندماه 1389

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter