نویدنو:17/11/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  17/11/1389

 

  

20 فوريه روز تظاهرات اعلام شد؛  

تب اعتراضات مردمي به مغرب رسيد

 

جوانان مغربي كه اعلام كرده‌اند سه هزار و 400 عضو در فيس‌بوك دارند، خواستار اصلاحات در قانون اساسي، انحلال دولت كنوني و نيز انحلال پارلمان شدند.



 

ایلنا: گروهي از جوانان مغربي فراخواني را در شبكه اجتماعي فيس‌بوك براي برگزاري تظاهرات مسالمت‌آميز به منظور «اصلاحات سياسي گسترده» منتشر كردند.
به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره، در فراخوان اين گروه آمده است: «از ملت مغرب دعوت مي‌شود در تظاهرات روز 20 فوريه در راستاي تحقق كرامت ملت و درخواست براي اصلاحات دموكراتيك شركت كند.»
جوانان مغربي كه اعلام كرده‌اند سه هزار و 400 عضو در فيس‌بوك دارند، خواستار اصلاحات در قانون اساسي، انحلال دولت كنوني و نيز انحلال پارلمان شدند.
در واكنش به اين فراخوان، «خالد الناصري»، وزير ارتباطات و سخنگوي رسمي دولت مغرب گفت: «با اين گونه فراخوان‌ها ما به شكلي طبيعي و با اطمينان تعامل مي‌كنيم زيرا چنين چيزي در مغرب عادي و طبيعي است.»
الناصري افزود: «تا زماني‌كه همه چيز در چارچوب قانون و براي دفاع از منافع عالي كشور باشد ناراحت كننده نيست و به شهروندان اجازه آزادي بيان داده مي‌شود.»
در همين حال گروهي از جوانان تحصيل‌كرده و بيكار مغربي كه از دو هفته پيش در مقابل پارلمان تظاهرات اعتراض‌آميز برگزار كرده بودند، به دولت اين كشور تا دهم ماه جاري مهلت دادند به وعده‌هاي خود براي ايجاد فرصت شغلي براي هزار و 888 تن از اعضاي عمل كند.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter