نویدنو:17/11/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  17/11/1389

 

  

بیانیهٔ حزب کمونیست مصر:

انقلاب، تا عملی شدن خواست‌های توده‌ها ادامه دارد!
 


هنگام رودررو شدن با حقیقت و لحظهٔ تعیین کننده فرا رسیده است، زمانی که مردم مصر حرف آخر خود را می زنند : مبارک باید برود و رژیم او باید عوض شود!
از شواهد بر می‌آید که در پی استمرار انقلاب مردم، و اوج‌گیری قیام مردمی در سراسر مصر، زمان پایان حیات ارتجاع و کوتاه شدن دست اربابان آمریکایی آن فرا رسیده است.
میلیون‌ها مردمی که امروز به خیابان‌ها آمدند، و خواستار برکناری مبارک از حکومت شدند، بی‌تردید همهٔ توطئه‌های دیکتاتور و دار و دستهٔ او را برای سرکوب انقلاب و به بیراهه کشاندن آن خنثی خواهند کرد.
توافق بر سر تشکیل کمیته یی مورد حمایت و اعتماد مردم و تظاهرکنندگان، به منظور عملی کردن خواست‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انقلاب ضرورت مبرمی دارد. سرفصل های خواست‌ها و وظایف اساسی یی که مورد تأیید و توافق نماینده های نیروهای مردمی و میهن‌دوست در مجلس است، از این قرارند:
۱. برکناری مبارک، و تشکیل شورای ریاست جمهوری، برای یک دورهٔ گذار به مدت محدود و معین؛
۲. تشکیل یک دولت ائتلافی، که ادارهٔ کشور را در دورهٔ گذار بر عهده گیرد؛
۳.تشکیل یک مجلس مؤسسان، با نماینده هایی انتخابی، به منظور تهیهٔ قانون اساسی جدید برای کشور، بر پایهٔ اصول حاکمیت ملت و تضمین انتقال قدرت حکومتی در چارچوب حاکمیت مدنی دموکراتیکِ عادلانه؛
۴.پیگرد و محاکمهٔ همهٔ کسانی که مسئول کشته و مجروح شدن صدها تن، از جمله شهدای انقلاب و قربانیان ظلم و ستم نیروهای امنیتی رژیم بوده‌اند، و نیز پیگرد افرادی که مسئول چپاول ثروت‌های مردم مصر بوده‌اند؛
زنده باد انقلاب ملت مصر!

قاهره
۱۲ بهمن ماه ۱۳۸۹ (اول فوریهٔ ۲۰۱۱)

سایت حزب توده ایران

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter