نویدنو:09/10/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  09/10/1389

 

 

دو تیغه یک قیچی ؟

 

نویدنو: از یک سو آقای مصلحی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران پس از گذشت 18ماه از به قول خودشان "فتنه" تازه دریافته است که "سران فتنه عددی نیستند" وخواستار شناخت "مدیران داخلی وخارجی فتنه" شده است. ایشان در این تدارک شناخت موضوع جدیدی را مطرح ساخته است که " در منزل یکی از سران رده اول فتنه، جزوه بسیار تکان دهنده ای به دست آمد که در آن طرح براندازی دین از ایران، پیش از انتخابات تاکنون ترسیم شده بود" ودر ادامه افزوده است که "پس از بررسی جزوه مشخص شد که ادبیات آن ادبیات حزب توده است که البته جزوه برای بررسی بیشتر در اختیار برخی نیروهای وزارت اطلاعات که درباره حزب توده فعالیت می‌کنند، قرار گرفت و این موضوع ثابت شد." واز سوی دیگر افراد ی به ظاهر منتسب به چپ در مصاحبه هایی با بی بی سی فارسی از جمله علی کشتگریا سایت ها ورادیو تلویزیون های دیگر اتهامات کپک زده دیگری را بر علیه حزب توده ایران مطرح می سازند. این هم صدایی را نمی توان تصادفی تلقی کرد. به قول روزولت در سیاست هیچ امر تصادفی وجود ندارد واگر رخ داد شما می توانید شرط ببندید که طرح کلانی برای آن وجود داشته است.( نقل به مضمون) .پازل این رخدادها در کنار ابتکارات کمونیست ستیزانه برخی کشورهایی اروپایی کامل تر می شود. حرکت رو به رشد جنبش کارگری در سراسر جهان واز جمله ایران محرک اصلی این اتهامات ولجن پراکنی ها است.

در همین شماره نظر خوانندگان محترم را به سخنان مصلحی وزیر اطلاعات رژیم جمهوری اسلامی وبیانیه مشترک 38حزب کمونیست وکارگری اروپا ومقاله ای از آقای پدرام علوی جلب می کنیم.

  

وزيراطلاعات :

شناخت مديران داخلي و خارجي فتنه ضروري است

 کمونیست‌ها، توده‌ای‌ها و انجمن حجتیه در جریان فتنه نقش داشتند/ طرح هدفمند کردن یارانه‌ها براساس خواسته رهبر معظم انقلاب اجرا شد/ با مدیریت رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه، به وضعیت بهتری رسیده‌ایم.

ايلنا : وزیر اطلاعات با بیان این‌که سران فتنه عددی نیستند، خواستار شناخت مدیران داخلی و خارجی فتنه شد وگفت: در منزل یکی از سران رده اول فتنه، جزوه بسیار تکان‌دهنده‌ای به دست آمد که در آن طرح براندازی دین از ایران، پیش از انتخابات تاکنون ترسیم شده بود.
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در سلسله‌های نشست‌های اجتماعی،‌ سیاسی و فرهنگی حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه قم به بیان تعریفی از فتنه پرداخت و گفت: فتنه ایجاد شرایطی در یک جامعه است که براساس آن قدرت تشخیص حق از باطل تضعیف می‌شود.
وی به مؤلفه‌های ایجاد‌کننده فتنه اشاره کرد و سنجش حق از باطل با اشخاص، مبارزه خودی‌ها علیه حکومت، لغزش خواص، به هم ریختن مرز بین دوست و دشمن، وجود عقبه مردمی و جابه‌جا شدن متن با حاشیه را از جمله این مؤلفه‌ها برشمرد.
مصلحي با بیان اينكه فتنه‌گران، اصل را رها کرده و به فرع می‌پردازند،خاطرنشان کرد: کسانی که در مبارزه با جریان حق قرار دارند همواره با صراحت به مقابله با آن برنمی‌خیزند؛ چراکه می‌دانند مبارزه مستقیم با حق سبب پس زدن آن از سوی مردم می‌شود.
وی در ادامه به مدیریت عالی مهار فتنه 88 از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وبا بيان اينكه در طول سی‌و دو سال از عمر انقلاب با فتنه‌های رنگارنگی مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: امام راحل در اوایل انقلاب با قاطعیت و صلابت در برابر فتنه‌ها ایستاد و امروز پس از گذشت بیست سال از رحلت امام، تمام فتنه‌ها تنها با مدیریت رهبر معظم انقلاب نقش برآب شده است.
وزیر اطلاعات با بیان این‌که جریان فتنه از ابتدای انقلاب تاکنون جریانی واحد با مدیریتی واحد بوده است، افرادی که به عنوان سران فتنه مطرح هستند را عددی ندانست و بر شناخت مدیران داخلی و خارجی فتنه تأکید کرد.
وی با اشاره به سابقه بیست ساله فتنه در برخی از سران، اظهار داشت: از منزل یکی از سران رده اول فتنه که در واقع اتاق فکر آنان بود، جزوه بسیار تکان‌دهنده‌ای به دست آمد که در آن طرح براندازی دین از ایران، پیش از انتخابات تاکنون ترسیم شده بود.
مصلحی با بیان این‌که سران فتنه در این طرح می‌خواستند از حوزه‌های علمیه، مراجع و شخصیت‌های علمی به عنوان ابزار برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند، گفت: این جزوه از دفتر علیرضا بهشتی به دست آمد و پس از این‌که برای مطالعه و بررسی در اختیار یکی از بزرگان قرار گرفت، تدوین کنندگان آن مشخص شدند.
وی ادامه داد: پس از بررسی جزوه مشخص شد که ادبیات آن ادبیات حزب توده است که البته جزوه برای بررسی بیشتر در اختیار برخی نیروهای وزارت اطلاعات که درباره حزب توده فعالیت می‌کنند، قرار گرفت و این موضوع ثابت شد.
وزیراطلاعات با بیان این‌که جفای در حق کشور و نظام است که آنچه در سال 88 اتفاق افتاد را یک دعوا و درگیری انتخاباتی بدانیم، گفت: فتنه سابقه بیست ساله دارد که از جنس چالش نرم و مواجه با ابزارهای سخت انتظامی بود؛ از این‌رو رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه از آن به فتنه عمیق یاد کردند.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در مقطعی روش مدارا با سران فتنه را به کار گرفتند، به کارگیری روش مدارا و قاطعیت از سوی رهبر معظم انقلاب را در سه مقطع قابل بررسی دانست وگفت: حفظ جریان غیر‌پیروز در چارچوب نظام، محوری‌ترین رهیافت مقام معظم رهبری پس از انتخابات تا خطبه نماز جمعه 29 خرداد بود.
مصلحی ابراز داشت:رهبر معظم انقلاب سعی کردند تا از شکسته شدن جمهوریت نظام جلوگیری کنند، اما از سی خرداد تا حادثه عاشورا، بحث اتمام حجت و جذب حداکثری نظام را دنبال کردند تا فتنه‌گران متوجه خطاهای خود شده و به آغوش نظام باز گردند.
وی با بیان این‌که مقطع سوم پس از راهپیمایی نهم دی و بیست و دوم بهمن رقم خورد، تصریح کرد: سران فتنه علی رغم فرصت‌هایی که نظام به آنها داد، به روند اقدامات خود ادامه دادند و از کشتی نظام و انقلاب خارج شدند.
وزیر‌اطلاعات در ادامه ناکام گذاشتن استراتژی فشار از پایین و چانه‌زنی از بالا، حفظ و صیانت از وحدت و انسجام جامعه، تأکید بر فصل‌الخطاب بودن قانون و افشای محورهای فضای شبهه‌ناک فتنه را از جمله مدیریت‌های عالی مقام معظم رهبری در مهار فتنه برشمرد.
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب افق‌های دور فتنه را به روشنی می‌دیدند و برای دفع آن راهنمایی می‌کردند، اقتدار مردم و رهبری، انزوای سیاسی و مردمی جریان فتنه، انسجام بیشتر بین مردم از یک سو و بین مردم و نظام از سوی دیگر، شکست سنگین ضد انقلاب استکباری و دنباله داخلی آن و بالا رفتن ضریب امنیتی کشور و افزایش جایگاه و موقعیت منطقه‌ای جمهوری اسلامی را از نتایج مهار فتنه عنوان کرد.
مصلحی به نقش کمونیست‌ها، توده‌ای‌ها و انجمن حجتیه در جریان فتنه اشاره کرد و با بیان این‌که از سوی فتنه‌گران ظلم بزرگی به نظام شد، گفت:اگرچه بسیاری از حرکت‌هایی که باید پشت سر گذاشته می‌شد به سبب این مباحث عقب افتاد و در مباحث منطقه‌ای و بین‌المللی لطمه بزرگی خوردیم، اما با مدیریت رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه، به وضعیت بهتری رسیده‌ایم.
وی با بیان این‌که امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر است، سفر رییس‌جمهور به لبنان و مذاکرات آقای جلیلی درباره مسأله هسته‌ای را از اقتدار کشور دانست و گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مدیریت رهبر معظم انقلاب در مهار فتنه رقم خورد و این اقتدار برای دنیا پیام سنگینی داشت.
وزیراطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ نرم و جهاد نرم اشاره کرد و با بیان این‌که برخی که در جهاد اکبر دچار مشکل بودند در فتنه 88 تحت‌تأثیر جنگ نرم و مؤلفه‌های آن قرار گرفتند به مقایسه جنگ نرم و جنگ سخت پرداخت و گفت:هنر اندیشیدن، گفتن، شنیدن، نوشتن، یادگیری واعتمادسازی در جنگ نرم و جهاد نرم وجود دارد، اما حرف نخست را در جنگ سخت، رشادت و سینه‌چاکی در برابر دشمن می‌زند.
وی با اشاره به اهداف پدیده جنگ نرم در جمهوری اسلامی، ایجاد نارضایتی‌های تعمدی عمومی با القای وضعیت نامناسب اقتصادی، به وجود آوردن نهادهای مدنی غیردولتی همسو با خود، استفاده از عملیات گسترده روانی و رسانه‌ای از روش‌های مختلف و ناکارآمد جلوه دادن دستگاه‌های اداری کشور در انجام امور مردم از جمله این اهداف دانست.
مصلحی خاطرنشان کرد: غربی‌ها در بحث جنگ نرم به دنبال تغییر بنیادی باورها، الگوهای رفتاری، نگرش و سبک زندگی مردم کشورهای اسلامی هستند؛ چراکه می‌دانند زمانی که گسست‌های فرهنگی در جهان اسلام شکل گیرد، جلوه‌هایی از افول مقاومت در آن‌ها ایجاد می‌شود.
وی با بیان این‌که دشمنان با ایجاد تفرقه درصدد تجزیه سیاسی، ایدئولوژیک، فرهنگی و استراتژیک کشورهای اسلامی هستند، گفت: امروز در حالی شاهد انتظار جهان اسلام از انقلاب اسلامی هستیم که بسیاری از سران کشورهای اسلامی در خواب غفلت به سر می‌برند.
وزیر اطلاعات با اشاره به استفاده از الگوی شبیخون فرهنگی و ارسال پیام‌ها، فیلم‌ها و تصاویر مستهجن و تحریک کننده از سوی غرب، ابراز داشت: استکبار تلاش می‌کند با استفاده از مفاهیم و واژه‌های عصر رنسانس مانند سکولاریسم، عقلانیت، آزادی بی حد و حصر، نقد سنت‌گرایی و پرداختن به امور دنیا، زمینه‌های واکنش اپوزیسیون و وابستگان به خود را فراهم کند.
وی با بیان این‌که ماهیت جنگ نرم با جنگ سخت یکی است و هر دو نابودی جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند، استفاده از نیرو و امکانات یک جامعه علیه خودش، القای غیر صلح‌آمیز بودن فناوری هسته‌ای، سرمایه‌گذاری و ایجاد رسانه‌های دیداری، شنیداری و شبکه‌های تبلیغاتی برای القای چهره سیاه از جمهوری اسلامی، ایجاد فضای رسانه‌ای درباره دخالت ایران در عراق و لبنان به عنوان حامی تروریست، سازماندهی موضوعاتی درباره حقوق بشر، راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی برای اجرای جنگ رسانه‌ای، سوء استفاده از اجرای برخی طرح‌ها مانند امنیت اجتماعی و ایجاد تقابل بین‌سران کشور و ترویج اسلام‌هراسی در کشورهای غربی را از جمله نقشه‌های آمریکا برای عملیاتی کردن جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران برشمرد.
مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله هدفمندکردن یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که در سند چشم‌انداز بیست ساله جمهوری اسلامی بر طرح هدفمندی یارانه‌ها تصریح شده است، گفت: هرچند این طرح در برنامه سوم و چهارم توسعه مطرح بود، اما کسی جرأت نکرد آن را اجرا کنند.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شجاعتی می‌خواست که منشأ این شجاعت در مرحله اول مقام معظم رهبری و پس از ایشان، دولت نهم و دهم بود که به میدان آمد با توجه به تمام اظهارنظرهای منفی در این زمینه، براساس خواسته رهبر معظم‌انقلاب دست به جراحی بزرگ اقتصادی کشور زد.
وزیر اطلاعات با بیان این‌که از زمان تصویب قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، هر شب ستادی به این نام برگزار می‌شود و تا ساعت 11 ادامه دارد، گفت: در این جلسات تمام موضوعات مهم با کار کارشناسی دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و به سبب حضور مردم در اجرای این طرح، جامعه در آرامش به سر می‌برد.

http://ilna.ir/printable.aspx?ID=170874

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter