نویدنو:09/10/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 

 نویدنو  09/10/1389

 

 

 

تشدید تبلیغات بی بی سی بر علیه حزب توده ایران

پدرام علوی

  پاسخ این سوال: آیا فردی نظیرمن،علاقه مند به چپ، که هیچ گونه وابستگی تشکیلاتی به هیچ یک از گروه های سیاسی نداشته و ندارد، می تواند در مورد مسائل سیاسی اظهار نظر نموده وتراوشات ذهنی خودرا مطرح نماید؟ به دو دلیل مثبت است. اولاً زندگی افراد خواه نا خواه متاثر از سیاست های حاکم بر جامعه است. ثانیاً طرح چنین سوال هایی ممکن است در انکشاف سایه روشن های سیاسی جامعه موثر ومفید واقع باشد.

          با آغار فرو پاشی مالی در نظام سرمایه داری و ایجاد بحران در بنیاد های سیاسی، اقتصادی، ایدئولوژیک و چشم انداز تیره و تاریکی که سرمایه داری با عملکرد خود در زمینه ایجاد فقر، تشدید اختلاف طبقاتی فزاینده و فاجعه زیست محیطی در جهان ایجاد نموده است، نظام سرمایه را در تکاپوی پیشگیری از گسترش اندیشه هایی که عملکرد آن را به چالش می کشد، وادار کرده است.  نظام سرمایه داری، تعمیق و گسترش جنبش های کارگری را خطری بالقوه تهدید آمیز به منافع خود در جهان می داند به طوری که حرکتی هماهنگ و سراسری  در سطح جهان با ایجاد محدودیت و غیر قانونی کردن احزاب کمونیست و کارگری در بعضی از کشورها گرفته تا تشدید تبلیغات رسانه ای بر علیه آنها آغاز نموده است.

          تلویزیون بی بی سی نیز که یکی از طلایه داران رسانه های امپریالیستی، در راستای صیانت و بقای نظام سرمایه داری در جهان با سرمایه دولت انگلیس فعالیت می کند، نمی تواند مستقل ازاین قافله عمل نماید. دقت نظر در عملکرد تلویزیون بی بی سی،  تشدید فعالیت تبلیغاتی این رسانه امپریالیستی، درراستای تضعیف جنبش کارگری در ایران، که پرچمدار راستین آن را در قامت حزب توده ایرن می یابد، به آسانی با توجه به مصاحبه هائی که این تلویزیون با مخالفان این حزب معمول می دارد، قابل مشاهده است.

          تلویزیون بی بی سی که با اتاق فکر نظام سرمایه داری هدایت می شود، به خوبی آگاه است که اگر بخواهد خود مستقیماً بر علیه حزب توده ایران (با توجه به شناختی که مردم ایران از ماهیت فعالیت آن دارد  و این ماهیت به واسطه حزب به مردم شناسانده شده است) تبلیغ نماید، کارگر نخواهد افتاد.  لذا با ترفندی زیرکانه، اغلب از عناصری که خود را چپ معرفی می نمایند (نظیر علی کشتگر ودیگران ) مصاحبه کرده و از طریق آنها سم پاشی های فرسوده و کهنه خود را مبنی بر اینکه حزب توده ایران نفوذ معنوی در بین مردم ندارد و یا حزب وابسته به شوروی و مجری سیاست های آن در ایران بود و ...... را القا می کنند.

          نگارنده این سطور نه حرفی با بی بی سی دارد نه می تواند داشته باشد ولی پاسخ سوالات چندی را از این هم وطنان مصاحبه شنونده خویش، جهت روشن گری ذهن خود طلب می نماید ؟

1) اگر حزب توده ایران در نزد توده مردم منفور است و نفوذ معنوی در بین مردم ایران ندارد،  پس چرا شما ها  و تلویزیون بی بی سی (که بر اساس شنیده ها هر ساعت آن پنج هزار دلار هزینه می برد) وقت شریف و گرانبهای تان را صرف تبلیغ بر علیه آن می کنید ؟ آیا این کار با عقل سلیم سازگار است ؟

2) اگر حزب توده ایران وابسته به شوروی و مجری سیاست های آن در ایران بود، الان که این وابستگی وجود خارجی ندارد ، پس چرا بازهم فوبیای حزب توده هراسی در شما ها از بین نرفته است ؟

3) چرا این همه گروه های چپ که در ایران وجود دارند ، بی بی سی یک کلمه بر علیه آنها تبلیغ نمی کند ؟ آیا هیچ کدام ازآن گروه ها در درازمدت برای منافع انگلستان خطر محسوب نمی شوند ؟

4) چرا از زمان شروع بحران اقتصادی در غرب، تبلیغات جهانی رسانه های سرمایه داری بر علیه احزاب کارگری و نیز علیه حزب توده ایران  درجهان و ایران تشدید شده است. به طوری که این قبیل مصاحبه ها در تلویزیون بی بی سی افزایش سرسام آوری یافته است ؟

5) چرا شما مصاحبه شنونده ها بر اساس تجربیات تاریخی، درون هر سازمانی که فعالیت می کنید وقتی تعداد طرفداران تان به بیش از 10 نفر می رسد، انشعاب کرده و گروهک جدیدی را تشکیل می دهید ؟ آیا معتقد هستید هرچه تعداد احزاب و سازمان های چپ بیشتر شود ، طبقه کارگر ایران می تواند زودتر به مطالبات خود دسترسی پیدا کند ؟

6- آیا تلویزیون بی بی سی در صورت آگاهی از این مسئله که شما در مصاحبه تان بر علیه حزب توده ایران تبلیغ ودر راستای پیشبرد سیاست های جاری آن عمل نخواهید کرد، باز هم حاضر خواهد بود سخنان شما ها را پخش نماید؟ آیا این کار به یک بار امتحان کردنش نمی ارزد؟

7) آیا واقعا معتقد هستید که آفتاب همیشه پشت ابر باقی می ماند و مردم ایران همیشه در شناخت دوستان واقعی خود به خطا خواهند رفت ؟

89/10/9


 

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter