نویدنو:13/05/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

بربرها پشت دروازه ها هستند

سام وب – برگردان: آرش

سرانجام لایحه الحاقی بیکاری – با وجود عدم همراهی جمهوری خواهان سنا- تصویب شده است. به استثنای دو سناتوراز ایالتی که از حزبشان گسستند، بقیه استوار در مواضعشان در برابر لایحه ای که هم برای بیکاران وهم اقتصاد خوب است ایستادند.

از زمان انتخاب اوباما ، قاعده کلی تشکیلات جمهوری خواهان اشکال تراشی در برابر هرابتکار عمل سیاسی رئیس جمهور بوده است. با چنین رفتاری ، آنها به جدا یی وخنثی شدن ائتلاف سستی که رئیس جمهور را انتخاب کرد ، منحرف کردن معدل رای دهندگان به سیاست های گزینگر،  جلب دوباره حوزه های انتخابی راست خود با لفاظی های ضد دولتی ونژادپرستانه امیدوارند – تا بدین گونه خودرا در معرض مسابقه ای تند برای بازگشت به قدرت سیاسی قرار دهند. اجازه ندهید کسی به شما بگوید که انتخابات اهمیتی ندارد!

این امراگر چه بسیار عصبانی کننده است ، اما سرمشق نیست. حزب جمهوری خواه همیشه ملغمه ای از محافظه کارترین بخش های  اتحاد سرمایه ودیگر عناصر همفکر در بدنه سیاسی بود.هر چند درتغییر مدرن آن ، بخش های ارتجاعی ونژاد پرست همان ترکیب برتری بافته اند . و همان طور که به تجربه خیلی خوب می دانیم، این دسته بندی ازوفاداری یک  هیئت موسس سازماندهی شده بنیادی برخوردار است ، و دستگاه رسانه ای بسیار گسترده ای را که جهان بینی آن را تولید ومیلیون ها نفر را بسیج می سازد، در کنترل دارد، وزمانی که در قدرت است حاکمیت متمرکز را ترجیح می دهد.       

در رد الحاقیه بیکاری، این نیروی ویرانگر دست راستی ، با طرح توهم افزایش کسری بودجه فدرال ، با حمله به لایحه " مالیات ومخارج" دموکرات ها ، با به کارگیری حساسیت نژادی افراد سفید پوست ، با اصرار بر کاهش هزینه ها ، با بر انگیختن موکلان به راه اندازی سر وصدا، وبه کار بردن سخنرانی طولانی در مجلس برای مغلوب کردن حکم اکثریت ، دست به کار شد.

بدون شک ما در ماه های پیش رو شاهد بسیاری از این نوع رفتارها خواهیم بود. برای حزبی که به همان سرعت درست کردن همبرگر مک دونالد دروغ می گوید ، هیچ مانع اخلاقی جزتمایل به تسلط بر قدرت وجود ندارد، 

اکنون ، حقیقت دارد که بدهی دولت افزایش می یابد وکسری بودجه می تواند در دراز مدت به مشکلی تبدیل گردد، اما (این امر) تنها در صورتی (رخ خواهد داد) که اقتصاد مانند حالا راکد بماند.مارکسیست ها وجریان اصلی اقتصاددانانی که مورد احترام من هستند می گویند که خطر فوری افزایش کسر بودجه نیست ، بلکه در خواست نارسا برای کالاها وخدمات وتله بالقوه انقباضی است – سقوط عمومی قیمت ها که از قبل آغاز شده به محض این که مخارج واستقراض منجمد شود به آسانی می تواند (در حکم) گلوله برفی در داخل بحرانی عمق یابنده باشد . 

علاوه بر این ، انها اضافه می کنند ، که بحران وافزایش انفجاری در بدهی تا حد زیادی (اگرچه نه منحصرا) فرایند فعالیت جمهوری خواهان وسیاست های بی پروای آنها طی دهه گذشته است.

اما با گوش دادن به رهبران جمهوری خواهان ، شما هرگزنمی توانید درنیابید که منشا واندازه بحران بدهی در سیاست های آنها ، به ویژه در دوران بوش – چنی قابل ردیابی است.هرگز امکان ندارد بشنوید که لغو کاهش مالیات بوش برای ثروتمندان می تواند کسری بودجه را تا 880میلیارد دلار کاهش دهد.  

در داستان سرایی خودخواهانه  ومتکی بر دروغ  آنها استقرار بدهی فدرال با اوباما آغاز وبه سبب سیاست های او ادامه می یابد – دیر بودن تصمیم کاخ سفید در اصرار برمزایای الحاقیه بیکاری . 

همانند پل رور وتام پین ، ما باید اعلان خطر کنیم وبه داوری درست مردم امریکا رجوع نماییم. بربرها – جمهوری خواهان قرمز- در دروازه ها هستند و ما باید در  در حوزه های رای گیری ودر خیابان ها آن ها را دفع کنیم.

آری ، بسیاری از دموکرات ها هم یک مشکل هستند ، امانه مشکل اصلی. باید گفت که آنها در حال رها کردن دنیای واقعیت های مشخص وسکونت در خانه تعمیم های گشاد هستند- هر دو حزب احزاب سرمایه داری هستند.حقیقت دارد ، اما برای رها کردن موضوع ها و همانطور برای آنچه در سطح واقعیت مشخص باید برای حرکت دادن زنجیر مبارزه به پیش انجام داد همدستی ( استراتژیکی وتاکتیکی) اندکی وجود دارد.

سرچشمه: دنیای مردم ارگان حزب کمونیست امریکا


 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter