نویدنو:07/05/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

سند فوق سری احمدی نژاد و تشدید رجزخوانی ها

امیررضا پرحلم

  جرس: مدتی ست که رجز خوانی های جنگی  تشدید شده و تقریبا روزی نیست که یک فرمانده سپاهی یا یک مقام سیاسی از خط و نشان های جنگی  حرفی نزند. دامنه این اظهارات به حدی گسترده شده که برخی حتی از حسن نصرالله و لبنان در صورت حمله به ایران هزینه کرده اند و تلویحا وعده آشوبی فراگیر در منطقه را داده اند.

 

این در حالی است که امریکائی ها کیلومترها آن طرف تر از ایران یعنی در نزدیکی ژاپن در حال انجام مانور مشترک دریائی با کره جنوبی هستند و کره شمالی با وجودی که شدیدا تهدید کرده بود که در صورت آغاز مانور حمله هسته ای را آغاز خواهد کرد تا کنون دست به اقدامی نزده  است.

 بر هم خوردن صحنه معادلات جهانی و چرخش تدریجی روسیه از گرایش به ایران به همراهی با غرب نیز می تواند پیام خاصی به همراه داشته باشد.

 فاصله گرفتن روسیه از ایران پس از دیدار هیلاری کلینتون و لاوروف در مسکو آغاز شد و مشخص نیست که امریکائی ها چه چیزی به روسها گفتند که آنها به این سرعت تغییر مسیر داده اند.

 البته به ظاهر به نظر می رسد محمود احمدی نژاد به صورت جسته و گریخته اطلاعاتی در این باره بدست آورده است.

 سندی که در دستان احمدی نژاد است !

 

رئیس دولت جمهوری اسلامی در اختتامیه جشنواره ملی جوان ایرانی متحد سابق خود یعنی روسیه را مورد حمله لفظی قرار می دهد و صحبت از یک سناریو و سند سری می کند.

 بر خلاف همیشه به نظر می رسد که احمدی نژاد این بار با بهره گیری از ترفند بلوف و بزرگ نمائی حرف نمی زند بلکه وی از احساس خطری صحبت می کند که آن را لمس می کند.

 وی می گوید: سناریوی جدیدی از سوی روسیه و به کارگردانی غرب و امریکا تهیه و قرار است اجراء شود. احمدی نژاد می گوید: نشسته اند و با برخی هماهنگی ها در داخل شیطنتی را طراحی کرده اند

كه فضاي سنگيني را عليه ما در دنيا ايجاد كنند .

 با این حال از آنجا که وی نمی تواند حتی در چند کلام ساده ، صادقانه به تجزیه و تحلیل مسائل بپردازد، با یک آدرس اشتباهی سعی می کند تهدید نظامی را متوجه دوستان جمهوری اسلامی بداند . وی می گوید: قصد دارند ‌فشار بياورند، فشار را به اوج برساند و در اوج اين فشارها به يكي دو كشور خاورميانه كه دوست ما هستند با كمك صهيونيست‌ها حمله نظامي بكنند تا به خيال خودشان يك توقف و ضعفي را در اراده ملت ايران ايجاد كنند.

 او معتقد است اين سناريويي است كه رييس‌جمهور روسيه در جمع سفراي اين كشور كليد زد كه گفت ايران تا دو سال ديگر به بمب اتم دست پيدا مي‌كند ، اما نمی گوید که چرا باید دو کشور دوست ایران تاوان رفتار های وی را پس بدهند.

 وقتی هدف سند لو می رود !

 با این حال در ادامه اظهارات وی مشخص می شود که هدف جنگ احتمالی ایران است و بی شک اگر سناریوئی طراحی شده باشد برای جمهوری اسلامی است و نه دیگران . احمدی نژاد می گوید: حرفي كه رييس‌جمهور روسيه زد آگهي نمايشنامه تبليغاتي كه آمريكا مي‌خواهد عليه ايران را اجرا كند كليد زد. اين نمايشنامه به نويسندگي و كارگرداني آمريكا است، ولي برخي در اين نمايشنامه عليه منافع خود بازي مي‌كنند آنها در واقع سناريوي جنگ پيچيده‌اي را طراحي كرده‌اند تا عليه ما اجرا كنند.

 در کنار همه این موارد خبرگزاری نیمه دولتی مهر شنبه گذشته از هشدار یک کارشناس به احمدی نژاد در خصوص احتمال حمله به دو کشور خاورمیانه خبر داد.

 وی از سند فوق سری حرف زد که احمدی نژاد مدعی شده در اختیار دارد و خطاب به رئیس دولت خواستار روشن شدن جزئیات این سند شد.

 جزئیات جلسه خصوصی 150 دقیقه ای

کمی آن طرف تر یعنی در لبنان نیز تحرکاتی به جریان می افتد. شجونی، به نقل از حسن نصرالله تهدیدات جنگی را بیان می کند که تا حدی عجیب و سوال بر انگیز است.


حجت‌الاسلام جعفر شجوني از جلسه‌اي خصوصي150 دقيقه‌اي خود باحسن نصرا.. خبر می دهد و به نقل از وی می گوید: بعید است که اسرائیل جرات داشته باشد به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند و اگر قرار باشد چنین حمله ای انجام شود ايران و لبنان را انتخاب خواهد كرد اما ما اعلام مي‌كنيم كه هرگونه كنشي از سوي رژيم صهيونيستي عليه ايران قطعا با واكنش سريع حزب‌الله لبنان همراه خواهد بود چرا كه حزب‌ا... لبنان خود را سرباز آيت‌الله خامنه‌اي مي‌داند و در اين راه هيچگونه جسارتي از رژيم صهيونيستي نخواهد پذيرفت.

وي به نقل از دبیر کل حزب الله لبنان گفت اولين تجاوز رژيم صهيونيستي را آخرين تجاوز آنها رقم خواهيم زد و ما به اين گفته خود اطمينان داريم و با قاطعيت مي‌گوييم كه توان نابودي اسراييل را داريم.

قطعنامه 1553 کنگره امریکا

فرسنگها آن سو تر از لبنان یعنی در واشنگتن و مقر کنگره ایالات متحده ، 40 عضو مجلس نمایندگان این کشور یعنی قریبا یک سوم فراکسیون جمهوریخواهان قطعنامه ای را مطرح کرده اند که چراغ سبز حمله به ایران را به اسرائیل نشان می دهد. قطعنامه شماره ۱۵۵۳ بیانگر پشتیبانی راسخ ایالات متحده از اسرائیل در اتخاذ "هر روشی که لازم باشد" در راستای "نابود ساختن خطر اتمی" ایران به آن دست بزند، می باشد.

لوئی گومرت، یکی از نمایندگان ایالت جنوبی تگزاس پیش نویس این قطعنامه را تهیه کرده است و تا روز جمعه (یکم مرداد) ۴۶ عضو مجلس نمایندگان آن را امضا کرده اند. حزب دموکرات که در حال حاضر کنترل دو رکن کنگره - مجالس نمایندگان و سنا - را در دست دارد هنوز واکنشی به این قطعنامه نشان نداده است. بر اساس این پیش نویس، اگر هیچ راه صلح آمیزی "در طی مدت زمانی قابل قبول" برای مقابله با خطر "فوری" ایران علیه موجودیت اسرائیل پیدا نشود، اسرائیل می تواند از هر وسیله ای حتی نیروی نظامی علیه ایران استفاده کند. در این پیش نویس به موارد متعدد "تهدیدهای" لفظی ایران علیه اسرائیل با ذکر نقل قول و زمان آن اشاره شده است .

  فرماندهان سپاه : منتظرتان هستیم !

در این بین فرماندهان نظامی ایران نیز به رجز خوانی ها ادامه می دهند و از کشتار بزرگ مهاجمان خبر می دهند.

سردار رحیم صفوی دستیارآقای خامنه ای در مسائل نظامی تهدید کرد چنانچه آمريكا به جنگ زميني با ايران روي آورد بسيجيان ما در ابتداي مرزها وي را تكه‌پاره مي‌كنند.


وی گفت آنها می توانند شروع کننده باشند اما پایان جنگ دست آنها نیست و در صورتی که آنها به ما حمله کنند مشکلات زیادی برایشان ایجاد خواهیم کرد.

رحیم صفوی گفت: هر کس به ما حمله کند تا آن سوی مرزها رهایش نمی کنیم .

سردار جعفری فرمانده سپاه نیز می گوید: آمریکا همه چیز را برای حمله به ایران آماده کرده و زیرساخت‌هایش را تهیه کرده ولی جرأت حمله را ندارد زیرا می‌داند شکست می‌خورد.

وی که اکنون دغدغه اصلیش آماده سازی مقدمات جنگ نرم است می گوید: تقسیم مأموریت‌ها بین بخش‌های مختلف سپاه که اخیرا صورت گرفته باعث می‌شود آمادگی‌ها بیشتر شود.

دریادار مرتضی صفاری فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه و فرمانده فعلی دانشگاه افسری می گوید: صد ناو و شناور خارجی به عنوان لقمه های آماده در خلیج فارس در دسترس ماهستند و منتظر فرمان ولی فقیه برای انهدام آنها هستیم.

وی افزود: برای هر ناو خارجی صد شناور جنگی برای حمله به آن در نظر گرفته ایم.

این کارشناس نظامی سپاه می گوید: در حقیقت باید این طور حساب کرد که هر ناو بزرگ آمریکایی نیروی انسانی فراوانی در خود جای داده و اگر چند فروند از این ناوها را غرق کنیم تعداد زیادی امریکائی نیز با آن دفن خواهند شد.

سردار جزایری معاون فرهنگی وتبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح نیز تهدید کرد اگر امریکا دوست دارد شکست سومی را هم برای بار دیگر تجربه نماید، تصمیم با خودش است.

وی گفت در آینده ای نزدیک تحولات شگرفی در عراق و افغانستان بوقوع خواهد پیوست اما منظور خود را از این امر اعلام نکرد.

افکار عمومی جهان در حال آماده شدن

نکته مهم در این میان ، تقلای رسانه ای برای حمله  است.

بعد از انتشار نظر سنجی موسسه تحقیقاتی پیو در امریکا که بر اساس آن 66 درصد امریکائی ها، 59 درصد فرانسوی ها، 71 درصد نیجریه ای ها ، 51 درصد آلمانی ها، 50 درصد اسپانیائی ها ، 48 درصد انگلیسی ها، 44 درصد لبنانی ها و 29 درصد ترکیه ای ها با اقدام نظامی علیه برنامه هسته ای ایران موافقت کردند ، روزنامه ها و آژانس های خبری مهم جهان نیز آماده سازی افکار عمومی جهان را آغاز کردند.
تعجب بر انگیز تر از همه مانور بی وقفه منابع خبری روس بر روی این موضوع بود.


آندره رزچیکوف" در روزنامه روسی "وزگلاد" می نویسد: آمریکا احتمالا خود را برای حمله به ایران آماده می کند.

یک کارشناس روس به نام ین دیویس از مرکز تحقیقاتی مستقل هم در ریا نووستی نوشت انتقال بمب های قوی به جزیره دیه گو گارسیا حقیقتا نشانه تدارک آمریکا برای عملیات نظامی غیر زمینی علیه ایران است.

لئونید ایواشوف" رییس آکادمی مسائل ژئوپلیتیکی روسیه نیز می گوید: حمله به ایران با سلاحهای متعارف در دستور کارامریکا و اسرائیل قرار دارد . وی می افزاید: ایران عملا در حلقه محاصره قرار گرفته است، در خلیج فارس یگان توانمندی از نیروی دریایی آمریکا مستقر شده است، در افغانستان ائتلاف نظامی آمریکا و ناتو حضور دارند و پایگاه های نظامی آمریکا در ترکیه، عراق و کویت نیز فعال هستند.

روزنامه اسکاتلندی ساندی هرالد اسکاتلند هم نوشته آمریکا آماده سازی برای جنگ احتمالی با ایران را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش این روزنامه باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا با یک کمپانی در فلوریدا قرارداد بسته است که انواع مختلف تسلیحات را به پایگاه نظامی واقع در جزیره دیگو - گارسیا در اقیانوس هند منتقل کند. در حال حاضر پایگاه نظامی آمریکا، پایگاهی استراتژیک و پایگاه اصلی برای نیروهای واکنش سریع است.

فیدل کاسترو رهبر کوبا نیز در مقاله ای از سلسله مقالات تحت عنوان"تفکرات" که در یک سایت روسی منتشر شده نوشته که درباره حمله به ایران تصمیم گیری شده و خطر جنگ که می تواند به جنگ هسته ای منجر شود. وی که 9 مقاله در باره ایران نوشته در نهمین مقاله خود آورده است : اخباری که هر روز از ایران می رسند حاکی از آن هستند که ایرانی ها حتی یک میلی متر از مواضع اعلام شده خود عقب نشینی نمی کنند و خطر حتمی جنگ که آخرین جنگ در تاریخ معاصر خواهد شد، هر روز شدید تر می شود.

در انگلستان نیز شنبه گذشته تی شرت هایی با مضمون ایران هسته ای را بمباران کنید توزیع شد که بر روی آن تصاویر احمدی نژاد و ابر ناشی از انفجار هسته ای نقش بسته بود.

جو کلاین هم در نشریه تایم نوشته که طرح حمله به تاسیسات اتمی جمهوری اسلامی، بار دیگر در دستور کار واشنگتن قرار گرفته است.

وی که به نوشته زوددویچه تسایتونگ ، شبکه ارتباطی قدرتمندی در پنتاگون دارد، معتقد است در حلقه‌های قدرت واشنگتن، دوباره با جدیت از طرح حمله به تاسیسات اتمی ایران سخن گفته ‌می‌شود و در واشنگتن به شدت شایع شده که هلیکوپترهای نظامی اسرائيل تجهیزات زیادی را به پایگاه "توبروز" در صحرای جنوبی این کشور انتقال داده‌اند. آمریکائی‌ها نیز پایگاه‌های خود در آسیای مرکزی را برای حمله آماده کرده‌اند .
وی ابراز اطمینان کرده که حتی  سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن نیز گفته کشورش طرفدار حمله نظامی آمریکا به ایران است.

وی قبلا گفته بود امارات متحده عربی کشوری است که بیشترین تهدید را از جانب ایران احساس می کند و خواب و خوراک مردم امارات با تهدیدات ایران عجین شده است و علاوه بر این، همه طرح های نظامی امارات و تجهیزات نظامی این کشور برای مقابله با تهدید ایران فراهم شده و هیچ کشوری در منطقه به جز ایران، مردم امارات را تهدید نمی کند.

به دنبال این اظهارات اخباری مبنی بر حمایت عربستان سعودی از حمله به ایران و قرار دادن آسمان این کشور برای حمله منتشر شد. قبلا علی لاریجانی رئیس مجلس ایران به عربها هشدار داده بود که کشورشان را پایگاه حمله غربی ها به ایران نکنند. وی همچنین گفته بود که در صورت آغاز نبرد موشکهای ایرانی خاک اسرائیل را به آتش خواهند کشید.

منابع :

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=110626
http://www.asriran.com/fa/news/127559
http://www.asriran.com/fa/news/127389
http://www.asriran.com/fa/news/127600
http://www.asriran.com/fa/news/127390
http://www.rfi.fr/actufa/articles/121/article_10640.asp
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=107889
http://pe.rian.ru/articles/analitic/20100719/127152129.html
http://parsine.com/fa/pages/?cid=23236
http://pe.rian.ru/articles/digest/20100723/127229815.html
http://ilna.ir/newstext.aspx?ID=137388
http://www.bbc.co.uk/persian/lg/iran/2010/07/100723_u01-house-iran-israel.shtml
http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=110656
http://www.zazzle.co.uk/nuke_iran_tshirt-235160646747985431


 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter