نویدنو:07/05/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

سردار جعفری: در جنگ نرم تلفات دادیم

اعتراف به حضور سبزها در سپاه

آرش بهمنی

arashbahmani(at)gmail.com

در حالی که پیش از این مقامات رسمی جمهوری اسلامی همواره از "دفع فتنه سبز" و کاهش طرفداران جنبش سبز سخن می راندند و  حضور طرفداران جنبش سبز در نهادهای رسمی را انکار می‌کردند، محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران اعتراف کرد برخی از اعضای سپاه پاسداران از حامیان جنبش سبز بوده‌اند.سردار جعفری همچنین ضمن اعلام اینکه سپاه تلاش کرده این افراد را "قانع" کند ادعا کرد: "خیلی از ابهامات رفع شده و آنها قانع شدند حرکت اشتباه بوده و این بهتر از برخورد فیزیکی و حذف است."

سردار جعفری در سخنان خود اشاره‌ای به تعداد این افراد نکرد، اما اذعان سردار جعفری به وجود چنین قضیه‌ای، خود نشان دهنده آن است که تعداد این افراد در حدی بوده که وی ناچار به به سخن گفتن در مورد آنان شده است.

پیش از این حضور طرفداران جنبش سبز در نهادهای رسمی و به ویژه در سپاه انکار می‌ شد و مسئولین، حمایت برخی از نیروهای نظامی از موسوی را به قبل از انتخابات مربوط می‌دانستند. محسن رشید، رییس سابق مرکز مطالعات جنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، محمد عزلتی‌مقدم، رییس كمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی موسوی و عبدالله موسوی‌مقدم، معاون سابق ضدجاسوسی وزارت اطلاعات از جمله فرماندهان سابق سپاه بودند که در انتخابات از میرحسین موسوی حمایت کردند. احمد عزلتی‌مقدم، حتی در رویدادهای پس از انتخابات هم به زندان افتاد.

در زمان اعتراضات مردمی به نتایج انتخابات، بارها اخبار مختلفی از برخورد با برخی از فرماندهان سپاه مطرح شد؛بعد از مدتی بیانیه های مختلفی نیز در حمایت از جنبش سبز با امضای پاسداران سبزو یا ارتش سبز ایران منتشر شد. در همین راستا اخباری هم از نافرمانی برخی از فرماندهان میانی سپاه از دستورات مافوق برای سرکوب مردم پخش شد که از آن جمله می‌توان به خبر برخورد با سردار علی فضلی، از فرماندهان رده بالای سپاه اشاره کرد.

اینک سردار جعفری ضمن اشاره به وجود پاسداران سبز،از "قانع شدن" آنها سخن گفته و در عین حال "سپاه و بسيج رامسوول حفظ و نگهداري انقلاب و دستاوردهاي آن" دانسته است؛به گفته او "عمق‌بخشي داخلي و خارجي انقلاب به عنوان رسالت سپاه به تصويب مقام معظم رهبري رسيده و به سپاه و بسيج ابلاغ شده است. عمق‌بخشي داخلي به عهده بسيج گذاشته شده كه مقابله با جنگ نرم نيز شامل آن است."

وي افزوده: "ما امروز هم در جنگ هستيم و فقط آن هشت سال جنگ نبود و اينكه فقط صيانت از مرزها در صحنه فيزيكي وظيفه سپاه و بسيج است، اشتباه مي‌باشد. ما در جنگ نرم با دشمنان هستيم و برنامه‌ها و اقدامات پنهان و آشكار آنها در اين زمينه مشخص است منتهي مشكلي كه وجود دارد اين است كه ما در اين جنگ كمتر حس جنگ و جنگيدن را داريم."

جعفري ادامه داده: "اگر در جنگ نرم جنگ بيشتر حس مي‌شد افراد و امكانات بيشتري در مقابل آن بسيج مي‌شدند و پيامدهاي جنگ نرم كه سال‌ها است در آن قرار داريم را سال گذشته ديديم. ما بايد قبل از اينكه جنگ نرم به اقدام و مقابله فيزيكي منجر شود، آن را درك كنيم و براي مقابله با آن بسيج شويم. زيرا وظيفه و رسالت ما دفاع از انقلاب اسلامي است و اين دفاع صرفا نشستن و آمادگي براي زماني كه تهديد واقع مي‌شود، نيست."

جعفري با بيان اينكه "ما نبايد در افتخارات گذشته خود بمانيم بلكه بايد از آنها براي آينده استفاده و بهره‌برداري كنيم"،‌ سخنان خود را چنین پایان داد: "اين درخواست رهبري از سپاه و بسيج و همه مردم است و به دليل اينكه نتوانستيم در جنگ نرم خوب دفاع كنيم، تلفاتي داديم و اين به دليل اين است كه ما بلد نيستيم در اين حوزه خوب بجنگيم مانند سال‌هاي اول جنگ تحميلي. ولي در آن زمان دغدغه‌مان اين بود كه ياد بگيريم چگونه با دشمن مقابله كنيم در جنگ نرم هم به همين صورت است. ما بايد ياد بگيريم چگونه با دشمن در جنگ نرم مقابله كنيم و رهبري سال‌هاست كه بر اين موضوع تاكيد مي‌كنند و ما حتما مي‌توانيم در اين جنگ هم پيروز شويم."

روزانلاین


 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

         

free hit counter