نویدنو:26/03/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

تاملات رفیق فیدل کاسترو

خوشحالی امکان ناپذیر

 

من قول دادم که می توانم خوشحال ترین فرد جهان باشم که اشتباه کنم و، بدبختانه خوشحالی من ادامه نیافت. 

 جام جهانی فوتبال هنوز مورد بحث است وهنوز شش روز دیگر تا قبل از بازی نهایی زمان وجود دارد.

 امپریالیسم یانکی ودولت فاشیستی اسرائیل چه فرصت بزرگی را برای دور کردن افکار اکثریت پر قدرت مردم جهان از مسائل بنیادی آنها از دست خواهند داد! 

 چه کسی ازنقشه های شیطانی امپریالیست ها درباره ایران وبهانه های فاهش آنها برای حمله به ایران اطلاع دارد؟

در عین حال ، در شگفتم که کشتی های جنگی اسرائیل ، برای اولین بار، در خلیج فارس ، تنگه هرمز وعرصه ناوگان دریایی ایران چه می کنند؟   

 آیا امکان دارد فکر کنیم که ناوهای هواپیما بر هسته ای یانکی وکشتی های جنگی اسرائیل ، درست وقتی که درخواست های نهاده شده در قطعنامه 1929 نهم ژوئن 2010 مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل در حال اجرا هستند ، که عبارت ازاجازه بازرسی کشتی ها وهواپیما های ایرانی در خاک هر کشوری است که ،این بار به بازرسی کشتی ها در دریای آزاد هم اجازه می دهد ، باگذاشتن دمشان روی کولشان منطقه را ترک خواهند کرد ؟  

 قطعنامه همچنین مقرر می دارد که کشتی های ایرانی در صورتی که ایران موافقت نکند مورد بازرسی قرار نخواهند گرفت. در این مورد علت امتناع باید مورد تحلیل قرار گیرد.

 یک رکن اضافی امکان ضبط کردن آن چه مورد بازرسی  قرار گرفته است ، در صورتی که تایید شود ایران مقررات قطعنامه را نقض می کند.   

 ایرانی غیر مسلح قربانی آن جنگ بیدادگرانه با عراق بود که گروه های بزرگی از پاسداران انقلاب میدان های مین را با قدم زدن در آنها پاک سازی کردند.  

مسئله امروز همان نیست. همچنان که من در تاملات قبلی گفتم محمود احمدی نژاد فرمانده پاسداران انقلابی در غرب ایران* بود که وزن اصلی آن چنگ را به دوش کشید. 

 سال ها بعد ، یک دولت جسور عراقی بسیاری از گارد ریاست جمهوری را به امیر نشین کویت اعزام کرد وآن سرزمین سرشار از نفت را ضمیمه  کشور کرد که به شکار آسانی تبدیل شد.

  دولت عراق دوستی خوبی را با کوبا حفظ کرده بود ، که از روز هایی که آن دولت  با کسی جنگ نداشت خدمات بهداشتی مهمی را ارائه کرده بود.کشور ما تلاش کرد عراق را وادار به ترک کویت نماید وبه جنگ پایان دهد. عراق بر اساس ایده های نادرستی تحریک شده بود.

 امروز،معلوم شده است  که یک سفیر متوسط الحال یانکی ، که روابطی عالی با دولت عراق داشت ، عراق را به انجام  آن اشتباه تحریک می کرد.  

 بوش پدر با رهبری ائتلاف قدرتمندی با یک ترکیب قوی از کشورهای عرب مسلمان سنی که نفت بسیاری از ملت های صنعتی ثروتمندرا تامین می کردند به دوست قدیمی خود حمله کرد. ائتلاف از جنوب عراق تا  جلوگیری از عقب نشینی گارد جمهوری ، که به خاطر مهارکردن حمله تکاوران نیروی دریایی امریکا ونیروهای مسلح – به فرماندهی کالین پاول ،ژنرال با حیثیت وبعد ها وزیر امور خارجه امریکا در دولت جرج بوش – به پایتخت عراق عقب نشینی می کردند پیش رفت.   

 به کلی دور از انتقام جویی ، نیروهای عقب نشینی کننده تبدیل به هدف راکت های آلوده به اورانیوم گرید پایین شدند که برای اولین بار برای تعیین آسیبی که می توانند در نیروهای مخالف ایجاد کنند آزمایش می شدند.

 مسلمانان شیعه ایران که اکنون با نیروهای زمینی ، دریایی وهوایی خود تهدید آمیز هستند چیزی شبیه گارد ریاست جمهوری نیستند که با مصونیت در عراق مورد حمله قرار گرفتند. 

 امپریالیسم به انجام خطای جبران ناپذیری نزدیک می شود وهیچ چیز نمی تواند آن را متوقف نماید.امپریالیسم بی رحمانه به سوی سرنوشتی بد شگون قدم می زند. 

اکنون تنها چیز مسلم آن است که جام جهانی فوتبال یک چهارم نهایی اش را دارد . از این رو ، تماشاگران آن ورزش می توانند از بازی های هیجان انگیز لذت ببرند جایی که ما شاهدیم چیز های باور نکردنی رخ می دهد.گفته می شود که تیم هلند در طی 36 سال در مسابقات جام جهانی روز جمعه نباخته است. تنها رایانه ها توانسته اند ثبت چنین واقعه ای را امکان پذیر نمایند. 

 واقعیت آن است که برزیل چنین اتفاقی را در نیمه نهایی این جام عملی نکرد.

 یک داور برزیل را از دور مسابقات خارج کرد.حداقل ، یک مفسر برجسته تلویزیون کوبا بود که آن را خستگی ناپذیر تکرارمی کرد. بعدا ، فیفا ممکن است بگوید که تصمیم داور درست بود.

....

 (چند سطر که در مورد فوتبال بود حذف شده است )

  به عبارت دیگر ، اتفاقات جهانی که رخ داده اند نه چیزی برای عملی کردن بازی شانس بلکه بیشتر با منطق بنیادی راهنمای سرنوشت امپراطوری داشتند.  

تعدادی از خبرها در روزهای اول ، دوم وسوم جولای آشکار شد. همه آنها به یک واقعه ربط دارند:در دوم جولای قدرت های بزرگ دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل ، به اضافه المان ، دولت ایران را به " دادن پاسخ فوری" به دعوت بازگشت به مذاکرات در باره برنامه هسته ای اش ترغیب نمودند.   

  روز قبل ، پرزیدنت باراک اوباما قانون گسترش اقدامات جاری علیه بخش های انرژی وبانکی ایران وتنبیه شرکت هایی که با دولت تهران معامله می کنند را امضا کرده بود.نتیجه: محاصره شدید واختناق ایران

پرزیدنت محمود احمدی نژاد گفته است که کشور او گفتگو ها را تا پایان ماه اوت از سر خواهد گرفت وتاکید کرد که کشورهایی نظیر برزیل وترکیه باید (در مذاکرات) شرکت کنند. این ها تنها اعضا شورای امنیت هستند که مخالف تحریم های نهم جولای هستند.  

 یک مقام بلند پایه اتحادیه اروپا با تکبر اعلام کرد که نه برزیل ونه ترکیه نباید برای شرکت در مذاکرات دعوت شوند.

 چیز دیگری برای ترسیم نتایج مربوطه لازم نیست .

 هیچ یک از طرفین کوتاه نخواهند آمد: یکی به خاطر ممانعت ناشی از غرورقدرتمندی، ودیگری چون  توانایی دارد وخواهان مبارزه با ستم است ، همانگونه که ما قبلا بارها در تاریخ بشر شاهد بوده ایم.

 مردم ایران ، ملتی با سنت های فرهنگی باستانی ، بدون شک در مقابل تهاجم از خودشان دفاع خواهند کرد. باید فهمید که اوباما ممکن است جدا اعتقاد داشته باشد که ایران باید تسلیم درخواست های اوشود.

 رئیس جمهور ایران ورهبر مذهبی آن با الهام گرفتن ازروح الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ، بنیانگذارپاسداران انقلاب ، نیروهای مسلح مدرن ودولت جدید ایران ، مقاومت خواهند کرد.

 مردم فقیر جهان ، که نباید به خاطر وضعیت غذایی وحشتناک ایجاد شده توسط امپریالیسم سرزنش شوند ، چون که آنها دراین نیم کره جنوب ایالات متحده ، ودیگران در غرب ، مرکز وجنوب افریقا ونیزجاهای دیگر کره  زمین قرار گرفته اند که امکان دارد از جنگ هسته ای بی نصیب بمانند ، با تنها گزینه کنار آمدن با عواقب جنگ فاجعه آمیزی که خیلی زود شعله ور خواهد شد تنها مانده اند.

 بدبختانه هیچ چیزی برای  تصحیح (پیش بینی ) من وجود ندارد. من مسئولیت کامل آنچه را که در آخرین تاملات نوشتم به عهده می گیرم .

فیدل کاسترو رز

 

 4جولای 2010

 

*- نویدنو- به نظر می آید که اطلاعات رفیق کاسترو در مورد سابقه جبهه احمدی نژاد صحیح نیست .

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست