نویدنو:26/03/1389                                                                    صفحه قابل چاپ است

 نویدنو

 

 

بازی جدید

نویدنو- پس از بر قراری انواع واقسام گشت های مبارزه با مزاحمت نوامیس ، گشت نسبت و... وانعکاس نفرت انگیز آن در اذهان عمومی ، رئیس دولت کودتا با عوامفریبی در برنامه زنده سیمای اسلامی از بر خوردهای انتظامی با بد حجابی انتقاد کرد. کیست نداند که کلیه تصمیم های کلان این چنین به تصویب شورای ملی امنیتی می رسد واجرایی می شود که احمدی نژاد در راس آن قرار گرفته است.به نظر می آید این بازی جدید چیزی جز انحراف افکار عمومی از سالگرد 22خرداد و25خرداد وایجاد وجهه برای احمدی نژاد نبوده است. نوید نو در راستای اطلاع رسانی ونشان دادن ابعاد این بازی جدید اظهارات عمده در این باره را همراه با سخنان احمدی نژاد منتشر می کند. 

********************

انتقاد احمدي‌نژاد از برخوردهاي انتظامي با بدحجابي

واکنش به انکار احمدی نژاد:نيروي‌انتظامى بدون اجازه رييس‌جمهور با جوانان برخورد نمي‌كند

اخطار حسین شریعتمداری به احمدی نژاد

نامه دانشجویان بسیجی دانشگاه امام صادق به احمدی نزاد

 

انتقاد احمدي‌نژاد از برخوردهاي انتظامي با بدحجابي

دكتر محمود احمدي‌نژاد در سالگرد پيروزي انتخاباتي‌اش از برخوردهايي كه به‌عنوان مبارزه با بدحجابي از سوي نيروي انتظامي در حال اجر است، با صراحت انتقاد كرد و اظهار اميدواري كرد كه اين برخوردها در جامعه وجود نداشته باشد و نيازي به تذكر جدي وي نباشد، چون اين موارد در شان جامعه ما نيست.

 

به گزارش رجانيوز، رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در حالي انتقاد صريح خود را از يك برنامه تلويزيوني كه با مجري‌گري مرتضي حيدري همراه بود، بان كرد كه پنج‌سال قبل نيز وي در چنين شب‌هايي به‌عنوان كانديداي انتخابات رياست جمهوري نهم هنگامي كه با اين پرسش از سوي حيدري در برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما مواجه شد كه "برخي مي‌گويند اگر شما رئيس‌جمهور شويد مي‌خواهيد در خيابان‌ها براي جداسازي تردد زنان و مردان ديوار بكشيد و حتي در مدل موي جوانان هم دخالت مي‌كنيد"، گفت: «به نظر شما مشکل ما الان مشکل موی جوانان ما است؟ جوان هر طور که می خواهد مویش را بزند، هر طور که می خواهد لباس بپوشد، به من و شما چه ربطی دارد؟ دولت باید اقتصاد را سامان بدهد

اما يك سال بعد نيروي انتظامي از آغاز گشت‌هاي ارشاد خبر داد. اين خبر با واكنش رئيس‌جمهور مواجه شد و دكتر احمدي‌نژاد در جلسه سوم ارديبهشت هيئت دولت باانتقاد از برخي سخنان سخيفي كه اخيرا به بهانه با بدحجابي عنوان شده است، گفت: حجاب وعفاف بسيار مهم واصلي خدشه ناپذير و تضمين‌كننده سلامت حضور زنان درعرصه‌هاي اجتماعي است ولي اينكه هرگاه صحبت از فساد وناهنجاري مي‌شود برخي منشاء وعامل آن را زنان عنوان مي‌كنند، نگرشي بسيار غلط وظلم وجفايي بزرگ است.

اما اگرچه در سال 85 گشت‌هاي ارشاد با واكنش احمدي‌نژاد صورت جدي به خود نگرفت اما در تابستان سال‌هاي بعد از آن اجرا شد، به طوري كه در سال جاري حتي طرح عكس گرفتن از خودروي مزاحمين نواميس و ارسال اخطار به درب منازل آن‌ها كليد زده شد.

با اين حال، احمدي‌نژاد در گفت‌وگوي ويژه سالگرد انتخابش، بخش مهمي از سخنانش را به انتقاد از اين طرح‌ها اختصاص داد و تأكيد كرد در عين اينكه بر ناهنجاري‌هاي اجتماعي چشم نمي‌بندد، اين روش‌ها را نيز نادرست ميداند.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اظهارات مرتضي حيدري مجري اين برنامه مبني بر اينكه كه در موضوعاتي نظير حجاب و عفاف بعضا زنان متهم رديف اول هستند و اكنون شاهد مباحثي نظير گشت نسبت يا برخورد با دو تار و موي زنان در خيابان‌هاي با جريمه‌هاي نقدي هستيم، اظهار داشت: اين موارد هيچ ربطي به دولت ندارد و دولت واقعا در آنها هيچ دخالتي ندارد و ما اين موارد را توهين مي‌دانيم كه از يك زن و مرد در خيابان سؤال شود كه چه نسبتي با هم داريد.

وي با بيان اينكه هيچ كس حق ندارد در اين موارد از مردم سؤال كند افزود: اما اين طور نيست كه ما نابساماني‌هاي اجتماعي را در جامعه نمي‌بينيم و يا به دنبال اصلاح آن نيستيم، بلكه تأكيد مي‌كنم كه اين روش براي حل اين مشكل درست نيست.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه ما اين‌گونه برخوردها را اساسا قبول نداريم گفت: تا جايي كه بتوانيم با اين موارد برخورد مي‌كنيم و آن را كنترل خواهيم كرد. اين نگاه دولت است. اما برخي تا اسم زن به ميان مي‌آيد ناراحت مي‌شوند كه اين افراد بايد خود را اصلاح كنند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه خداوند در تمام هستي چند زن را قرار داده كه همه بايد به آنها افتخار كنند، اضافه كرد: حضرت زهرا(س) يكي از اين بانوان بزرگ است كه پيامبر(ص)، علي (ع) و تمام هستي براي وي خلق شده است.

وي با بيان اينكه در نابساماني‌هاي اخلاقي همه موثر هستند يادآور شد: اين طور نيست كه در اين زمينه تنها نگاه به زنان باشد، اين انديشه غلطي است كه در ذهن عده‌اي وجود دارد و بايد آن را اصلاح كنيم.

رئيس‌جمهور در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به فرمايشات امام خميني (ره) در خصوص اصلاح نوع نگاه‌ها گفت: اين طور نيست كه تمام اعمال خانم‌ها در جامعه مورد تائيد باشد اما نبايد مباني نگاه را اين قرار داد كه زن مركز مشكلات اخلاقي در جامعه است.

احمدي نژاد با بيان اينكه اعتقاد دارم هر جا كه زن‌ها به صورت انبوه و اجتماعي وارد شده‌اند، در آنجا كارها سالم‌تر و اخلاقي‌ تر پيگيري شده است،‌ يادآور شد: نمونه‌هاي اين مسئله را همه ما در جامعه مي‌بينيم كه حضور بانوان در هر جمعي شرايط را عوض مي‌كند و مردان نيز شان حضور بانوان را رعايت مي‌كنند.

وي با بيان اينكه بانوان در جامعه اصولا نقش فرهنگي دارند خاطرنشان كرد: عده‌اي در ذهن خود نگاه‌هاي غير از اين دارند و در هر دوره‌اي مي‌خواهند جنجال به پا كنند كه ما اين نوع نگاه را قبول نداريم و به صراحت اعلام مي‌كنم كه ما اين نوع نگاه را از اساس قبول نداريم.

رئيس جمهور همچنين اضافه كرد: اما اگر عده‌اي مي‌خواهند به صورت سازمان يافته مشكلات اخلاقي در جامعه گسترش دهند هرگز از آنها چشم پوشي نخواهيم كرد و مسئولين مربوطه آنها را شناسايي خواهند كرد تا برخورد لازم با آنها انجام شود.

احمدي نژاد با بيان اينكه نوع برخورد‌ها با مردم عادي بايد انساني و فرهنگي باشد تصريح كرد: برخي به امر به معروف اشاره مي‌كنند كه حرف درستي است اما قبل از آن بايد يك پديده‌اي در جامعه معروف شود كه عموم جامعه آن را كار خوبي بدانند.

وي اضافه كرد: در اين شرايط مي‌توان به مردم گفت كه اين كار، كار خوبي است و شما هم آن را رعايت كنيد.

رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ارزش‌هاي انساني با فشار منتقل نمي‌شوند، اظهار داشت: ارزش‌هاي انساني تنها با محبت منتقل مي‌شوند اما اگر فردي اصرار داشته باشد كه به صورت سازمان يافته و شبكه‌اي با ارتباط با بيگانه يك نمايش تخريبي در جامعه بدهد و ذهن جوانان را مخدوش كند با آن برخورد خواهد شد.

احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه آيا به نظر شما همه اين حركات سازمان يافته است و درست است كه از تمام ماشين‌هاي عكس گرفته شود و روي آنها تابلو قرار دهند؟ گفت: هيچ كس نبايد بدون حكم قاضي كسي را محاكمه كند. يعني اگر عكس فردي در روزنامه به عنوان متخلف چاپ شود، ‌آن را مجازات كرده‌ايد و اگر كسي را متوقف كنيد و تابلويي روي ماشين وي قرار دهيد و از آن عكس بگيرد يعني آن را مجازات كرده‌ايد.

وي با بيان اينكه هيچ كس حق ندارد بدون حكم قاضي فردي را مجازات كند اضافه كرد: اين كار فقط زماني ممكن است قانون اجازه آن را به ما بدهد. مثلا افسر راهنمايي و رانندگي مي‌تواند اين كار را انجام دهد كه البته در اين شرايط نيز حق فرد مجازات شونده براي شكايت محفوظ است.

رئيس جمهور با بيان اينكه در مسائل اجتماعي درست نيست كه فردي خودش تخلفت را شناسايي كند و مجازات نيز در همانجا اعمال شود يادآور شد: اميدوارم اين برخوردها در جامعه وجود نداشته باشد و نيازي به تذكر جدي من نداشته باشيد چون اين موارد در شان جامعه ما نيست.

احمدي نژاد همچنين خاطرنشان كرد: اگر يك پديده‌اي در جامعه به وجود مي‌آيد بايد آن را ريشه يابي كنيم تا با روشي عالمانه و انساني آن را اصلاح كنيم، بنده احمدي‌نژاد به يك گناه جزئي هم راضي نيستم چه رسد به گناه‌هاي بزرگتر‌، اما روش كار با عموم مردم متفاوت خواهد بود چون عموم مردم يك برايند ديگري دارند و ممكن است نظرات ديگري داشته باشند و يا اينكه در برخي موارد آگاه نباشند.

وي در ادامه با اشاره به كتاب حجاب شهيد مطهري كه در اوج مشكلات انقلاب منتشر شده بود اظهار داشت: شهيد مطهري در اين كتاب موضوع حجاب را به طور كامل باز كردند و حد و حدود آن را مشخص كردند.

رئيس جمهور با بيان اينكه در مسائل اجتماعي نمي‌توان كار را به دست يك فرد سپرد كه خودش همه مراحل آن را انجام دهد، تصريح كرد: جامعه اسلامي اين روش را نمي‌پذيرد. مثلا فردي با مقام معظم رهبري ملاقات مي‌كند اما زماني كه با همان هيبت بيرون مي‌آيد تذكر مي‌گيرد. در حالي كه رهبري پذيرفته اند كه با او صحبت كنند.

احمدي نژاد با بيان اينكه در اين زمينه بايد كار دوستانه و انساني انجام داد، گفت: اگر كسي هم از روي دلسوزي كاري انجام مي‌دهد بايد بداند كه محال است شخصيت فردي را تخريب كنيد و او نيز توصيه شما را بپذيرد.

وي با بيان اينكه در اين زمينه مشكل خلاء مشكلات توليدات فرهنگي در جامعه داريم تصريح كرد: امروز بايد با ادبيات امروز با نسل جوان صحبت كنيم و مفاهيم اسلام و انقلاب را با بيان امروز به آنها منتقل كنيم.

رئيس جمهور با بيان اينكه دولت بخشي از امور فرهنگي جامعه را مديريت مي‌كند،‌يادآور شد: دولت در فضاي عمومي دانشگاه‌ها و مدارس برنامه‌هايي را دنبال مي‌كند كه نتيجه آن افزايش احساس خود باوري در جامعه است كه قابل مقايسه با گذشته نيست.

احمدي نژاد با اشاره به فعاليت نهادهاي مختلف فرهنگي از جمله حوزه‌هاي علميه و صدا و سيما تصريح كرد: اداره اين نهاد‌ها در اختيار دولت نيست و آنها نيز مسئوليت‌هاي خاصي در اين زمينه دارند.

رئيس جمهور با بيان اينكه دولت در اين زمينه پشتيباني‌هاي لازم را انجام خواهد داد، گفت: درست نيست كه انتظار داشته باشيم دولت خودش توليد فكر كند و آن را نيز به عرصه عمل بكشاند، با توجه به برخي محدوديت‌ها اين مسئله عملي نيست.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه دولت در بحث‌هاي كلان اين موضوع وارد شده است افزود: ساير بخش‌ها بايد به اين مسئله وارد شوند و با آن همراهي كنند. يعني لازم است كه مثلا سياست‌هاي صدا و سيما با دولت در اين زمينه همراه و همگام باشد.

وي با بيان اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي تلاش مي‌كنند هماهنگي لازم بين نهادهاي مختلف را ايجاد كند خاطرنشان كرد: در كشور تعدد نهادهاي فرهنگي وجود دارد كه هر كدام از اين نهادها احساس استقلال و استغنا مي‌كنند كه اين مسئله كار را براي دولت اندكي مشكل كرده است.

رئيس‌جمهور همچنين يادآور شد: همانطور كه اين ملت در طول تاريخ ارزش‌هاي خود را حفظ كرده است بايد حافظ فرهنگ خود نيز باشند، يعني پدر و مادر بايد براي فرهنگ فرزند خود احساس مسئوليت كنند.

دكتر احمدي‌نژاد البته گفت‌وگوي خبري خود را با تبريك سالروز حماسه 22 خرداد آغاز كرد. وي 22  خرداد را نمايش اراده مجتمع و متحد و عظيم انساني دانست و افزود: چهل ميليون انسان در آزاد‌ترين انتخابات دوران دموكراسي در اين انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبليغات و فعاليت‌هاي انتخاباتي هيچ مانعي قرار نداشت.

به گزارش فارس، رئيس‌جمهور درباره ارزيابي خود از يك سال گذشته اظهار داشت: عنصري كه سرنوشت‌ها را رقم مي‌زند اراده‌ها و ايمان‌هاي انساني است و تكنولوژي، فناوري، اسلحه، مهمات، موشك‌ها، ماهواره ها و غيره تابع اراده انساني است و آنچه آينده و معادلات را رقم مي‌زند اراده‌هاي انساني است و بدخواهان از تجلي اراده‌هاي انساني مي‌ترسند.

 

وي انتخابات 22 خرداد را نمايش اراده مجتمع و متحد و عظيم انساني دانست و افزود: چهل ميليون انسان در آزاد‌ترين انتخابات دوران دموكراسي در اين انتخابات حضور داشتند و در برابر گفته‌ها، تبليغات و فعاليت‌هاي انتخاباتي هيچ مانعي قرار نداشت.

رئيس جمهور مشاركت 85 درصدي مردم در انتخابات گذشته را يك ركورد خواند و ادامه داد: همه يك خواسته را فرياد زدند و به دنبال ايجاد تغييرات اساسي در جهان و برقراري نظم عادلانه و انساني بودند و خواستار كرامت، تعالي و آزادي انسان و برقراري عدالت بودند كه اين اراده وقتي در 22 خرداد متجلي شد نقطه آغاز تحولات جديد در جهان شد و كساني هم كه در برابر ملت ايران قرار گرفتند مالكان و صاحبان نظم امروز دنيا هستند.

احمدي‌نژاد با اشاره به دخالت مستقيم آمريكا و كشورهاي اروپايي در امور داخلي ايران در سال گذشته خاطرنشان كرد: اوباما كه تازه رئيس‌جمهور شده بود نتوانست خود را كنترل كند و از طراحي‌هايي كه در نظر داشتند پرده برداشت و اعلام نظر كرد.

وي اضافه كرد: ملت ايران با اين رأي 40 ميليوني و رأي به آرمان‌هاي انقلاب اين سيطره را هدف گرفت و آن را شكست و در واقع عظمت خود و جهاني شدن خود را فرياد زد و اعلام كرد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه در يك سال اخير جايگاه ملت ايران صدها پله در جهان ارتقاء پيدا كرد اظهار داشت: بدخواهان و كساني كه محافظ وضع موجود هستند و از وضع غيرعادلانه و غيرانساني امروز دفاع مي‌كنند صدها گام و پله عقب‌نشيني كرده‌اند و امروز بدون ايران و اراده ملت ايران كسي نمي‌تواند در دنيا كار مهمي انجام دهد.

احمدي‌نژاد با اشاره به نشست اصلاح ان پي تي، آن را يك نشست بسيار بزرگ دانست و گفت: قرار بود در اين نشست يك چالش 40 ساله پايان بپذيرد و به نوعي مديريت شود اما آمريكا و متحدانش يكسال روي آن كار كردند و به گونه‌اي طراحي و مديريت كرده بودند كه كشورهايي مثل ايران و ساير كشورهاي مستقل براي هميشه از انرژي هسته‌اي محروم شوند.

وي انرژي هسته اي را يك بهانه براي حضور در مديريت جهاني تلقي كرد و گفت: مي‌خواستند بمب اتم خود را تطهير و تثبيت كنند و كسي به آنها متعرض نشود. اما وقتي ايران وارد شد نه تنها معادله به هم خورد بلكه 180 درجه تغيير جهت داد و همه دنيا فهميد كه حضور ايران براي اولين بار توانست اراده آمريكا و متحدانش را در يك مسئله بسيار مهم جهاني كه يك سال روي آن كار و طراحي كرده بودند به نفع ملت‌ها بشكند.

وي ادامه داد: براي اولين بار تورم كه به يك نقطه اندوهناك، كدورت و نگراني براي مردم و برنامه‌ريزان اقتصادي تبديل شده بود به زير 10 درصد رسيد و ان‌شاء‌الله اين روند كاهش ادامه خواهد داشت.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه طرح‌هاي بزرگ اقتصاد‌ي‌اي برنامه‌ريزي شده و مقدمات اجراي آن در حال فراهم شدن است اضافه كرد: همبستگي ملي ملت ايران در طول تاريخ بي‌نظير است و احساس هويت ملت ايران و احياي هويت ايران كه در واقع هويت عدالت، ايمان، پاكي، انديشه پاك و دل‌هاي پاك است در نقطه اوج قرار دارد و امروز نام ايران در دنيا مي‌درخشد و ايرانيان در همه جاي دنيا به ايراني بودن خود افتخار مي‌كند و اينها هه حاصل اراده‌ايي است كه در 22 خرداد سال 88 متجلي شد و يك اراده متحد 40 ميليوني به صحنه آمد و تصميم گرفت.

آمريكا با گدايي و التماس در شوراي امنيت عليه ايران رأي جمع كرد

رئيس‌جمهور در ادامه گفت: قطعنامه چهارم شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران با گدايي و التماس رأي توسط آمريكا صادر شد.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه وقتي شوراي امنيت تأسيس شد ظاهر قضيه اين بود كه مي‌خواهد امنيت را در جهان برقرار كند، اظهار داشت: در هر زمان كساني كه ديد عميق داشته‌اند مي‌دانستند كه باطن قضيه اين است كه شوراي امنيت ابزاري در دست نظام سلطه نوين است.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه شوراي امنيت طبق منشور سازمان ملل بايد مسائل را حل و فصل كند، به مسئله فلسطين اشاره كرد و ادامه داد: 60 سال است حقوق ملت فلسطين تضييع مي‌شود اما آيا شوراي امنيت اين مسئله را حل و فصل كرد؟

احمدي‌نژاد با اشاره به حمله آمريكا به عراق خاطر نشان كرد: اين چه شوراي امنيتي است كه آمريكا به عراق حمله مي‌كند و آن را اشغال مي‌كند و بعد از شوراي امنيت مجوز مي‌گيرد؟

وي افزود: شوراي امنيت عليه ايران قطع‌نامه صادر مي‌كند اما در برابر حمله رژيم صهيونيستي به كشتي‌هايي كه كمك‌هاي انسان دوستانه حمل مي‌كرد و در آب‌هاي آزاد و نه در آب‌هاي سرزمين‌هاي اشغالي حركت مي‌كرد هيچ واكنشي نشان نمي‌دهد اما در همين زمان عليه ملت ايران قطعنامه صادر مي‌كند.

رئيس‌جمهور صدور قطعنامه عليه ايران و همچنين حمله رژيم صهيونيستي به كشتي كاروان آزادي را دو اتفاق مبارك دانست و گفت: اين به آن منظور نيست كه ما از كشته شدن انسان‌ها خوشحال شويم بلكه عملكرد شوراي امنيت در قبال اين دو اتفاق مبارك است.

وي صدور قطعنامه عليه ايران را داراي چند تير خلاص ذكر كرد و با بيان اينكه اولين تير خلاص به شوراي امنيت سازمان ملل بود، اظهار داشت: اين موضوع يك پيروزي بزرگ براي همه ملت‌ها است چرا كه شوراي امنيت يك ابزار نظام سلطه براي زورگويي به ملت‌ها و ابزار ظالمانه‌ايي در دست مستكبرين است اما ديگر اعتباري ندارد.

احمدي‌نژاد ادامه داد: يك زماني وقتي اسم شوراي امنيت مي‌آمد كسي جرأت حرف زدن نداشت اما الان 5 عضو اين شورا مدافع وضع موجود هستند و مي‌خواهند انرژي هسته‌اي را انحصاري نگه دارند. بنابر اين حرف اين 5 عضو هيچ اعتباري ندارد چرا كه از منافع خود دفاع مي‌كنند.

وي افزود: از 10 عضو باقيمانده نيز سه كشور رأي مخالف دادند و 7 كشور باقي مي‌ماند كه از اين 7 كشور نيز 4 كشور در بلوك سرمايه‌داري هستند و آمريكا پايگاه نظامي در اين كشورها دارد و نمي‌توانند خلاف رأي آمريكا رأي بدهند. چه آنكه ژاپن كه در 60 سال اخير 12 بار عضو شوراي امنيت شده است يكبار رأي مستقل نداده است و اصلا نمي‌تواند رأي مستقل بدهد.

رئيس‌جمهور با اشاره به سه عضو ديگر شوراي امنيت سازمان ملل تصريح كرد: اين سه عضو نيز به خود بنده اعلام كردند كه تحت فشار هستند يعني از يك طرف مي‌دانند حق با ايران است و از طرف ديگر تحت فشار آمريكا هستند.

احمدي‌نژاد يادآور شد: اقاي اردوغان به من گفت كه اقاي اوباما در يك تماس يك ساعت و نيمه با وي التماس كرده كه تركيه رأي منفي ندهد و رأي ممتنع بدهد و با لبنان نيز مذاكره كند تا اين كشور نيز رأي ممتنع بدهد و قطعا با برزيل و ديگر كشورها نيز اين گونه رفتار كرده‌اند.

رئيس‌جمهور تير خلاص بعدي را تيرخلاص به رئيس جمهور آمريكا دانست و ادامه داد: اوباما با شعار تغيير روي كار آمد و شايد ما آن موقع مي‌دانستيم كه اين شعار فريب كاري است اما فضاي جهاني به گونه‌اي بود كه نمي‌توانستيم بگوييم اين شعار فريب كاري است و اين بايد روشن مي‌شد بنابر اين فرصت داديم و گفتيم ايران كمك مي كند تا تغيير ايجاد كنند و اين فرصت به گونه‌ايي داده شد كه اگر بي صداقتي وجود نداشت اين بي‌صداقتي براي ملت‌ها آشكار شود و فكر مي‌كنم اين اتفاق الان افتاده است چرا كه آنها مي‌خواستند با يك چهره رنگين پوست عاطفه‌ها را تحريك كنند و سياست‌هاي استعماري خود را زير شعار تغيير پنهان كنند و اين پروژه پروژه بسيار پيچيده‌ايي بود كه در گذشته دو دوره اتفاق افتاده است اما افشا نشده بود و هيچ كس نفهميده بود كه اين يك فريب تاريخي است اما الان كمتر از دو سال اين فريب امروز بر ملا شد و اين يك اتفاق بزرگ براي جامعه بشري است.

وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه رژيم صهيونيستي براساس يك فريب برپا شد خاطر نشان كرد: يك مظلوميت دروغين درست كردند وبا يك فضاسازي در دوره‌اي كه ملت‌هاي منطقه در ابتداي يك خواب عميق قرار داشتند اين رژيم را تأسيس كردند. در 60 سال هر كاري مي‌خواستند انجام دادند اما آنها هم به پايان راه رسيدند و حمله اخير اين رژيم به كشتي كاروان آزادي همه ترديد‌ها را به يقين تبديل كرد چرا كه موجي كه در دنيا به راه افتاده است فقط از سوي ايران نيست گرچه ايران پايه‌گذار اين موج بود و الان نيز پيشتاز است و در سطح بالاتري هدايت مي‌كند اما حرفي كه ما 30 سال پيش مي‌زديم الان 180 ملت مي‌زنند.

احمدي‌نژاد در ادامه يادآور شد: چهار سال پيش وقتي در مورد هولوكاست سؤال مطرح كرديم فرياد همه آنها بلند شد اما امروز در اروپا مردم نامه مي‌نويسند و مكاتبه و تظاهرات مي‌كنند و نقشه دنيا را بدون رژيم صهيونيستي نشان مي‌دهند و در نقشه جغرافيايي منطقه رژيم صهيونيستي را حذف مي‌كنند.

وي با اشاره به مهمانان خارجي كه در دهه فجر در ايران حضور داشتند خاطرنشان كرد: يك خانم فرانسوي گفت كه يك كتاب درباره هولوكاست نوشته است اما به وي اجازه چاپ داده نمي‌شود. شخص ديگري نيز بود كه مي‌گفت كتابي نوشته و در كشورش به او اجازه انتشار نداد‌ه‌اند اما به كشور ديگري رفته و آن كتاب را منتشر كرده و از طريق شبكه اطلاعاتي آدرس‌ها را مي‌گيرد و كتاب را پست مي‌كند و تاكنون بيش از چند صدهزار نسخه درباره افسانه هولوكاست را در دنيا منتشر كرده است.

دكتر احمدي‌نژاد با اشاره به بيانيه تهران خاطرنشان كرد: بنده همين جا از برزيل و تركيه تشكر مي‌كنم كه اين كار بزرگ را انجام دادند و دوره جديدي را در مناسبات جهاني آغاز كردند كه نشان داد مي‌توان در مقابل اراده آمريكا ايستاد و پيروز شد.

وي در ادامه اين گفت‌و‌گوي زنده تلويزيوني با بيان اينكه جوانان و بانوان بيش از 50 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي‌دهند، به تشريح برنامه‌هاي دولت در حوزه بانوان پرداخت و اظهار داشت: اين موضوع را از چند منظر مي‌توان بررسي كرد، نگاه اول بحث انساني است كه در آن زن و مرد با هم تفاوتي ندارند و ما هم به دنبال اين هستيم كه زمينه‌هاي كرامت انساني در جامعه فراهم شود تا توانمندي‌هاي انسان در جامعه به خوبي شناخته شود.

رئيس جمهور با بيان اينكه بحث ديگر به مباحث فرهنگي اختصاص دارد، گفت: در اين زمينه بايد به احياي توانمندي‌ها و احساس خودباوري و توانستن در جامعه توجه داشت كه فكر مي‌كنم كارهاي خوبي در اين زمينه انجام شده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه تقويت خودباوري در خانم‌ها يكي از مباحث مختص بانوان است، اضافه كرد: در اين زمينه بايد موانع پيش روي بانوان برداشته شود كه كارهاي زيادي در اين زمينه انجام شده و يك نمونه آن حضور زنان در دولت است كه كار بسيار بزرگي بود.

وي در همين زمينه يادآور شد: در اين مسئله اتفاق بزرگي رخ داد كه مقاومت‌هايي در مقابل آن شكل گرفت و ما تا مرز طرد شدن از برخي مجامع نيز پيش رفتيم.

رئيس جمهور با بيان اينكه اكنون مديريت دو معاونت كاملاً تخصصي دولت در اختيار بانوان قرار دارد، تصريح كرد: معاونت علمي و فناوري كه كل فناوري و جريان علمي كشور را هدايت مي‌كند در اختيار يك بانوي دانشگاهي قرار دارد كه البته در كار خود نيز موفق است.

احمدي‌نژاد همچنين خاطرنشان كرد: در بخش حقوقي نهاد رياست جمهوري كه كارهاي بسيار پيچيده‌ حقوقي در آن انجام مي شود نيز يك خانم دانشگاهي فعال است كه در كار خود نيز موفق بوده‌ و مشاور امور بانوان رياست جمهوري نيز يكي ديگر از اين نمونه‌ها به شمار مي‌رود.

رئيس جمهور در ادامه با اشاره به نقش و كاركرد ويژه بانوان در جامعه اضافه كرد: مرد و زن مكمل هم هستند و انديشه مادي غرب آنها را مقابل هم قرار داده است، در غرب شخصيت زن را خرد كرده و چيزي براي او باقي نگذاشته‌اند كه اين مسئله مشكلات بسياري را براي آنها به وجود آورده است.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بنده در يك گزارشي از اروپا مشاهده كردم كه بيش از 70 درصد از زناني كه در خانواده هستند، آزار مي‌بييند و كتك مي‌خوردند، اما براي حفظ خانواده شكايتي نمي‌كنند.

رئيس جمهور با بيان اينكه مادر همه خلاء ها را با محبت خود پر خواهد كرد، ادامه داد: مرد مظهر جلال است اما جامعه انساني بر اساس محبت شكل مي‌گيرد و محور اصلي حلقه اتصال در جامعه نيز محبت است كه خداوند كانون آن را در زنان قرار داده است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه زنان بايد نقش واقعي مادري را در جامعه ايفا كنند، اضافه كرد: اين طور نيست كه در اين زمينه مشكلي وجود نداشته باشد، اما جامعه ما در مقايسه با ديگران مشكلات كمتري دارد چون زنان ما بهتر هستند و اين نقش ويژه خود را بهتر از ديگران حفظ كرده‌اند.

احمدي‌نژاد يادآور شد: مردم ايران قبل از اسلام مردم بسيار پيشرفته‌اي بودند و در زمان اسلام نيز از كساني كه ايرانيان را به اسلام دعوت كردند پيشرفته‌تر بودند اما در اسلام يك حقيقتي ديدند و آن را داوطلبانه پذيرفتند و اگر ملت ايران آن را داوطلبانه نمي‌پذيرفت كسي نمي‌توانست به ملت ايران تحميل كند، چه آنكه الان آمريكا هر تلاشي مي‌كند نمي‌تواند چيزي را به ملت ايران تحميل كند.

 

واکنش به انکار احمدی نژاد:نيروي‌انتظامى بدون اجازه رييس‌جمهور با جوانان برخورد نمي‌كند


ايلنا: عضو كميسيون اجتماعى مجلس شوراى اسلامى معتقد است احمدي‌نژاد نگران پايگاه اجتماعى خود در ميان مردم است و به همين دليل است كه شب‌يكشنبه از تلويزيون اعلام كرد كه با برخوردهاى انتظامى در زمينه حجاب موافق نيست. اگر رئيس‌جمهور مي‌خواست مي‌توانست اين طرح را متوقف كند چون قدرت اجرايى دارد و وزارت كشور و نيروى انتظامى تحت نظارت او بايد عمل كنند.
داريوش قنبرى در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: صحبت‌هاى ديشب رئيس‌جمهور در رابطه با مسائل مربوط به برخورد با جوانان در زمينه پوشش و براى جلوگيرى از پذيرش مسئوليت است.
عضو كميسيون اجتماعى ادامه داد: نيروى انتظامى كه در حال برخورد با جوانان در زمينه حجاب است، زيرمجموعه وزارت كشور محسوب مي‌شود و وزارت كشور نيز بخشى از دولت است.
او توضيح داد: وزير كشور منصوب رئيس‌‌جمهور است و نمي‌شود گفت دستورالعمل‌هاى وزارت كشور مستقل از دولت است.
قنبرى گفت: اگر بپذيريم وزارت كشور مستقل از دولت عمل مي‌كند اين به معناى آن است كه دولتى در درون دولت شكل گرفته است كه سياست‌هاى مستقل دارد و اين هم قابل قبول نيست.
عضو كميسيون اجتماعى مجلس شوراى اسلامى گفت: به طور قطع وزارت كشور بدون اجازه رئيس‌جمهور نمي‌تواند با جوانان در زمينه حجاب برخورد كند.
او تصريح كرد: اگر رئيس‌جمهور با اين برخوردها مخالف است، مي‌تواند مخالفت خود را به شكل موثر ابراز كند و جلو اين‌گونه اقدامات را بگيرد.
قنبرى افزود: مخالفت رئيس‌جمهور مثل مخالفت يك خبرنگار يا منتقد نيست. اگر احمدي‌نژاد با مسئله‌اى مخالف است، نبايد فقط انتقادات خود را نسبت به موضوع ابراز كند. رئيس‌جمهور اهرم اجرايى در اختيار دارد و با قدرتى كه دارد مي‌تواند جلو برخوردهاى انتظامى با بدحجابى را بگيرد.
عضو كميسيون اجتماعى مجلس شوراى اسلامى تصريح كرد: من گمان مي‌كنم كه گفته‌هاى ديشب احمدي‌نژاد براى فرار از واقعيت است. احمدي‌نژاد نگران پايگاه اجتماعى خود در ميان مردم است و مي‌داند برخوردهاى انتظامى در زمينه حجاب مي‌تواند تاثير منفى در جايگاه اجتماعى او داشته باشد به همين جهت خود را مبرا مي‌كندو اين‌گونه جلوه مي‌دهد كه با اين اقدامات مخالف است و مسئوليت كار را نمي‌پذيرد.

اخطار حسین شریعتمداری به احمدی نژاد

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
سه‌شنبه 
۲۵ خرداد ۱٣٨۹ -  ۱۵ ژوئن ۲۰۱۰

 

اخبار روز: سخنان پریشب محمود احمدی نژاد در مورد چگونگی مبارزه با بدحجابی با اخطار حسین شریعتمداری به وی روبرو شد. سردبیر کیهان در ستون خبرهای ویژه ی خود با عنوان «آقای رئیس جمهور! از شما انتظار دیگری بود»، چنین نوشت:

اظهارات پریشب رئیس جمهور درباره بدحجابی و مبارزه نیروی انتظامی با مفاسد اخلاقی و اجتماعی تحت عنوان امنیت اخلاقی و اجتماعی، انتقادبرانگیز شد.
احمدی نژاد در گفت وگوی مستقیم شبکه یک سیما منتقدان بدحجابی برخی خانم ها را مورد خطاب قرار داد و گفت: آنها باید خود را اصلاح کنند وقتی نابسامانی های اخلاقی پیش می آید همه مقصرند و مردها بیشتر از همه.
رئیس جمهور اضافه کرد: باور ما این است که هر کجا زن به صورت گسترده وارد شد اجتماع آنان بسیار سالم تر، صحیح تر و اخلاقی تر است. عده ای در هر دوره ای هرچند ماه می خواهند جنجالی در کشور برپا و برخورد کنند که بنده در همین جا به صراحت اعلام می کنم که ما مطلقا و از بنیاد با این موضوع مخالفیم.
احمدی نژاد تاکید کرد: البته این بدان معنا نیست که ما از عده ای که بطور سازمان یافته بخواهند مشکلات اخلاقی را در جامعه گسترش دهند، چشم پوشی کنیم بلکه باید با کار اطلاعاتی و شناسایی و قانونی آنها را بازخواست و مجازات کنیم.
وی افزود: برخی ها می گویند باید امر به معروف کنیم و این حرف درستی است اما قبل از امر به معروف باید پدیده ای در جامعه تبدیل به معروف شود و وقتی معروف شد و عموم جامعه گفتند این کار خوبی است با روش درست به او می گوییم این موضوع را رعایت کند. اما اگر کسی اصرار دارد سازمان یافته و با وصل به بیگانه ذهن جوانی را تخریب کند، کارش جداست.
احمدی نژاد گفت: محال است فردی، شخصیت کسی را تخریب کند و او حرفش را بپذیرد. باید با ادبیات امروز با نسل خود حرف بزنیم و مفاهیم مکتب را با بیان امروز منتقل کنیم.
رئیس جمهور گفت: اینها ربطی به دولت ندارد و دولت واقعا در این مسائل دخالتی ندارد؛ ما اینها را توهین می دانیم که زن و مردی در خیابان راه بروند و کسی بیاید بگوید نسبت شما چیست. هیچ کس حق ندارد در این مورد سوال کند، این به معنای آن نیست که ما نابسامانی های اجتماعی را نمی بینیم و یا نباید اصلاح کنیم بلکه می گویم این روش، روش درستی نیست. اینها مال دولت نیست و آنها را قبول نداریم و تا آنجایی که بتوانیم برخورد و کنترل می کنیم.
درباره این بخش از مصاحبه رئیس جمهور باید متذکر شد اولا وقتی معروفی در حال خدشه و فراموشی یا منکری در حال غلبه است، امر به معروف و نهی از منکر تکلیف است و نمی توان با این توجیه که معروف،معروف نشده، دست از امر به معروف و نهی از منکر کشید ضمن اینکه برای اکثریت قاطع ملت ایران حجاب و عفاف یک معروف مسلم و بدحجابی و بی عفتی، یک منکر بزرگ است. ثانیا کار فرهنگی و ارشادی تناقضی با برخورد با مفاسد اخلاقی و اجتماعی متجاهرانه ندارد و به نام کار فرهنگی نمی توان اجرای قانون و پاسداری از مرزهای امنیت اخلاقی و عفت عمومی را تعطیل کرد یا پاسداران این مرزها را نکوهش نمود. اگر هم در اجرای قانون خطا و خللی دیده شد نمی توان اصل قانون را تعطیل کرد و از مجریان و ضابطان خواست به خاطر آن خطاها، اساسا تکلیف و مسئولیت خود را تعطیل کنند. ثالثا تجاهر و تظاهر به فساد در خیابان -حریم عمومی- با حریم خصوصی متفاوت است. کسی نمی تواند از حریم خصوصی افراد سوال کند اما اگر عناصر قانون گریز و هنجارشکن اصرار بر ارتکاب بزه های اخلاقی و اجتماعی کردند، نه تنها بازخواست که در چارچوب قانونی باید مجازات هم کرد.
رابعاً برخورد با این نابهنجاری های سازمان یافته اتفاقا از جمله مسئولیت های حاکمیتی دستگاههای دولتی است و این بیان که ما دخالتی نداریم، نه تنها رافع مسئولیت نیست بلکه خدمات و تلاش های دولت خدمتگزار در سایر حوزه ها را نیز زیر سوال می برد.
طبیعی است که بین مقولاتی مانند ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر، تذکر و مبارزه با جرایم اخلاقی و اجتماعی تفاوت های مرحله ای وجود دارد و هر مرحله دارای مقتضیات و لوازم خود است اما این تفکیک نمی تواند توجیهی برای تعطیلی همه این تکالیف قانونی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت باشد. ضمن اینکه به نظر می رسد متاسفانه برخی مشورت های غلط در این زمینه به رئیس جمهور محترم داده می شود که با بنیان اسلامی و انقلابی تفکر ایشان در تضاد است. برخی گمانه ها حاکی از آن است که جریانی می کوشد به ایجاد بدگمانی میان علما و متدینین با رئیس جمهور خدمتگزار دامن بزند و نتیجه این بدگمانی را در آغوش فتنه گران بریزد.

 

نامه دانشجویان بسیجی امام صادق به احمدی نزاد

بسم الله الرحمن الرحيم
"كنتم خير أمة أخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر و تؤمنون بالله " (آل عمران 110)

خدمت رئيس جمهور محترم؛
سلام عليكم

هرچند نگارندگان اين نامه و خيل دانشجويان و نيروهاي انقلابي كشور كه حامي اصولي دولت شما بوده و هستند، به نظرات خاص و متفاوت شما در حوزه مسائل فرهنگي واقف بوده‌اند و از همان لحظه‌اي كه در تبليغات انتخابات رياست جمهوري دور اولتان اظهار داشتيد كه "پوشش مردم ما اساسا مسأله كشور ما نيست "، به نگاه روشنفكرمآبانه شما در باب مشكلات فرهنگي پي بردند، اما با صحبت‌هاي اخير شما در گفت‌وگوي زنده شبكه اول سيما، خطر جدي نسبت به اين نوع نگاه احساس شد، نگاهي كه زمينه ساز تداوم و بلكه گسترش ناهنجاري‌هاي اخلاقي در جامعه است.

آقاي احمدي‌ن‍‍ژاد؛ آن چه ما را به نگارش اين دردنامه وا داشته است، خطري است كه از گسترش منكري بزرگ در جامعه احساس مي‌كنيم؛ منكري كه چندي است خروش مردم را در پي داشته است و آنچه بر اندوه ما مي‌افزايد سخناني است نا اميد كننده كه جز يأس دلسوزان انقلاب نتيجه‌اي نخواهد داشت.

طي يكي دو ماه اخير جبهه نيروهاي انقلاب از مقام معظم رهبري گرفته تا مراجع تقليد انقلابي، ائمه جمعه، نمايندگان مجلس و توده‌هاي متدين مردم و خانواده‌هاي شهدا دور جديدي از مطالبه و روشنگري حول محور مبارزه با مفاسد اجتماعي و اخلاقي را آغاز نمودند. اما متأسفانه سخنان شما در رسانه ملي آب پاكي بر همه اين مطالبات ريخت و آنها را نوعي "جنجال آفريني " و سر و صداي بيهوده خواند.
آقاي رئيس جمهور! براي ما همواره جاي سؤال بوده است كه چرا پديده مفاسد اخلاقي و اجتماعي در نگاه و كلام شما بي اهميت، كم رنگ و مسأله‌اي دست چندم است.
ترس ما اين است، عده‌اي آهنگ كلام شما در اين حوزه را هم راستا با آهنگ ادبيات جبهه نفاق دوم خرداد و بدنه ليبرال كشور بدانند.

چرا وقتي به شهادت هر رهگذر منصفي، در فضاي خيابان‌ها و اماكن عمومي جامعه آزادي لجام گسيخته براي ارتباط دختر و پسر وجود دارد و نيروهاي انتظامي و بسيجي تقريبا هرگونه تحرك انتظامي در اين حوزه را تعطيل كرده‌اند و انبوه صحنه‌هاي بدحجابي و منكرات ديگر جلوي چشمان هرروزه ما در حال خودنمايي است، شما به گونه‌اي صحبت مي‌كنيد كه عكس اين فضا در ذهن مخاطبين تداعي مي‌شود. گويي دختران و پسران، امروزه در خيابان‌هاي تهران با مشكل افرادي مواجه هستند كه از نسبت آنان پرس و جو مي‌كنند يا مدام به آنان امر و نهي مي‌كنند.

"گشت نسبت " -كه مجري برنامه مذكور رندانه و غيرمنصفانه بدون اينكه اصل دروغ بودن خبر را ملاحظه نمايد - آيا واقعا چيزي است كه در دستور كار نيروي انتظامي است كه شما اينگونه با تجاهل آن را مورد محكوميت شديد قرار داده و دخالت دولت را در آن مطلقا رد مي‌كنيد؟ همان‌گونه كه جنابعالي در مسائل ديگر كشور بي اعتنايي كم نظيري به تبليغات دشمنان اين مرز و بوم داريد، خوب است در مسائل فرهنگي هم به تبليغات و گزارش‌هاي مغرضانه چند روزنامه و خبرنگار فتنه‌گر داخلي اعتنايي نكنيد.

فرموديد كه هروقت بحث مسائل فرهنگي پيش مي‌آيد، عده‌اي بانوان را دائما به عنوان متهم رديف اول ذكر مي‌كنند. واقعا نمي‌دانيم منظورتان از اين حرف و بزرگ نمايي آن چيست. از خود مي‌پرسيم كداميك از مطالبه‌كنندگان مقابله جدي با مفاسد اجتماعي در يكي دو ماه اخير چنين منظوري را در مواضع خود داشته يا ابراز كرده‌اند. بر فرض كه در ذهن عده اندكي از اين جمع به غلط اين تصور باشد، اين چه ربطي پيدا مي‌كند به اصل مطالبه اين جبهه كه برخوردي قاطع، فراگير و جامع با مفاسد اخلاقي اعم از بدحجابي و ساير بي عفتي‌هاي رايج چه در ميان زنان و چه در ميان مردان است؟ آيا منصفانه است كه از زير پاسخ اين مطالبه به حق فرار كرده و بعد با ارائه يك روايت ناقص از آن، اصل صحبت را مورد هجمه قرار دهيم؟

قطعا در ميان مفاسد اجتماعي، پديده بدحجابي -كه البته امروزه ديگر فراتر از بدحجابي صرف است و به جولان عشوه گري و مانكنيزم در مكان‌هاي مختلف تبديل شده- از اهميت و توان تخريبي خاصي برخوردار است كه سرچشمه بسياري از مفاسد ديگر مي‌شود و اين پديده به طور طبيعي در ميان زنان كشور رواج بيشتر و آثار تخريبي گسترده تري دارد. اگر مشكل شما اين است كه امثال ما، زنان را تنها متهم يا متهم رديف اول اين قضيه مي‌دانيم، به صراحت اين اتهام را از خود دفع كرده و مي‌گوييم متهم رديف اول، خود حضرتعالي، وزرا، ساير مسئولين قضايي، انتظامي، تقنيني و فرهنگي نظام‌اند كه پيگير وظيفه خود در بستر سازي فرهنگي، اجراي لايحه عفاف و حجاب و نظارت بر رعايت حدود شرعي در فضاي عمومي كشور و دستگاه‌هاي زيرمجموعه خود نيستند.

آقاي احمدي‌نژاد، مي‌دانيم آهنگ كلاممان تند و تيز است و احتمالا موجب تكدر خاطر جنابعالي خواهد شد. اما بدانيد كه پنج سال از شروع دولت شما و انفعال آزارنده شما در پاكسازي فضاي اخلاقي جامعه را سپري كرده‌ايم و بدون هيچ‌گونه تظاهري كارد به استخوانمان رسيده است. بدانيد كه از سر دلسوزي نسبت به دولت شما و موفقيت آن در اجراي آرمان‌هاي متعالي اسلام اين حرف‌ها را با شما درميان مي‌گذاريم و هيچ هدف و غرض سياسي و تخريبي در دستور كار نيست.

شما در صحبت‌هايتان مدام تأكيد مي‌كنيد كه در مسأله مفاسد اجتماعي بايد فقط با آناني برخورد كرد كه سازمان يافته و با نيت تخريب دست به اين اعمال مي‌زنند. سوال ما از شما اين است كه آن كسي كه غيرسازمان يافته و بدون نيت مشخص تخريب، عملا دست به تخريبگري و اشاعه مفسده مي‌زند، چرا نبايد با او برخورد شود؟ مگر مصالح اخلاقي يك جامعه به نيت و درون افراد ارتباط پيدا مي‌كند؟ مگر حرام آلود شدن نگاه‌هاي مردان، نا امن شدن فضاي رواني جوانان، كم شدن وفاداري‌هاي زوجين به يكديگر، گسترش انواع و اقسام روابط نامشروع، و خلاصه پوسيده شدن جامعه از درون كه همگي برخي از آثار اشاعه فساد است، كم چيزي است كه بخواهيم ملاحظه نيت و پشت پرده عمل افرادي كه در ايجاد اين فضا دخالت دارند را بنماييم؟ اگر زنان و دختراني ناآگاهانه و البته با نيت خودنمايي و جلوه گري چنين فضايي را در كشور ما بوجود آورده اند، بايد گذاشت كار خودشان را بكنند و جامعه را - خواسته يا ناخواسته - به سمت سقوط سوق دهند؟ واضح است كه فضاي كنوني جامعه ما عمدتا توسط اين عده و البته مردان بي مسئوليت ايجاد شده و در حال گسترش است.
اگرچه اين افراد را نبايد به طوركلي از دامان جامعه طرد كرد و به حقوق و كرامت انساني آنان نيز بايد احترام گذاشت؛ اما مصلحت كل جامعه و جوانان پاك را نبايد فداي ملاحظات اين اندك عده خاص كرد.

بر خود لازم مي‌دانيم اين نكته را به حضرتعالي متذكر شويم؛ رويه كنوني دولت شما در بازگذاشتن صحنه عمومي كشور براي جولان مهاجمان حجاب و عفت و عدم حركت فرهنگي جدي در اين زمينه، در عمل زمينه را براي گسترش چنين فضاي مسمومي فراهم آورده است. به خاطر داشته باشيد كه رهبري معظم، اخيرا در جمع مسئولين نيروي انتظامي تصريح نموده‌اند "با برخي افراد كه تعمدا يا از روي بي توجهي، چهره جامعه را از لحاظ ديني، نجابت و عفاف خارج مي‌كنند نيز بايد برخورد قوي و صحيح انجام شود " و طبيعي است كه شما به عنوان فردي كه ادعاي سربازي ولايت را دارد، نبايد فاقد چنين نگاهي در اظهارات و عملكردتان باشيد.

مي‌فرماييد كه بدحجابي و مفاسد ديگر ريشه‌هاي فراواني دارد كه بايد ابتدا آنها را رفع كرد. اولا به لحاظ منطقي و حقوقي و شرعي، اين كه يك رفتار غلط و جرم آشكار ريشه‌ها و علل ديگري در جاهاي ديگر داشته باشد، نافي برخورد مستقيم با آن رفتار نيست. ساير انواع جرم‌هاي اجتماعي نظير سرقت، تجاوز، رشوه خواري و حتي جرائم رانندگي همگي ريشه‌هاي فرهنگي، ساختاري و اقتصادي متعددي دارند كه در هيچ كجاي دنيا توجيه‌گر تعطيلي كار انتظامي در برخورد با آنها نيست. در ثاني پديده بدحجابي فقط يك "معلول " نيست، بلكه خود "علت " مشكلات و مفاسد ديگري هم هست. فرد بدحجاب اگرچه به يك معنا قرباني عوامل و زمينه‌هايي فراتر از كار خود است، اما در عين حال به خطر اندازنده مصالح ديگران نيز مي‌باشد.

هم بايد اقدام ريشه‌دار فرهنگي و اقتصادي و ... جهت رفع زمينه‌هاي عمل مجرمانه و خلاف شرع او به عمل آورد و هم چاره‌اي نيست در حين انجام عمل به او تذكر داد و در صورت نپذيرفتن تذكر، با او برخورد انتظامي نمود.
بناي مجموعه نيروي انتظامي كشور نيز چه در طرح سابق گشت ارشاد و چه در بحث‌هاي فعلي - اگر شما اجازه بدهيد كه به وظيفه خود بپردازند - اين بوده است تا آنجا كه ممكن است به سمت برخوردهاي انتظامي و قهرآميز با افراد نرود،كه شما در صحبت‌هايتان القا كننده وجود چنين فضايي هستيد و از آن اظهار نگراني مي‌كنيد. البته در هر طرح گسترده انتظامي همانند همه اقدامات ديگر حاكميتي، موارد اجتناب ناپذير خطا از سوي عاملين طرح به وجود مي‌آيد كه نبايد به خاطر آنها اصل اين اقدامات و مصالح مترتب بر آن را زير سوال برد. از سوي ديگر اگر اندكي با اصول اوليه حقوقي آشنا باشيد اذعان خواهيد نمود در مقابل هر قانوني كساني هستند كه زير بار تذكر و اخطار نمي‌روند و قاعدتا بايد با آنها با قاطعيت و مجازات رفتار نمود تا ضمانت اجراي پيشگيري از جرم باشد.

جناب رئيس جمهور!
دقت داشته باشيد كه فلسفه برخورد انتظامي با جرائم، صرفا اصلاح افراد مجرم نيست، كه در درجه اول بازداشتن ديگران از تكرار عمل مجرمانه و نگهداري از حريم امن جامعه است. نهادهاي فرهنگي دولت شما و ساير نهادهاي مسئول ديگر، بايستي وظيفه خود را در جهت ترغيب افراد به رعايت احكام الهي انجام دهند و نهادهاي انتظامي و قضايي نيز بايد از حريم امنيت اخلاقي جامعه مراقبت و از سرايت جرم به ساير افراد و فضاهاي جامعه جلوگيري نمايند.

آقاي احمدي نژاد!
اگر بهتر به واقعيات بنگريد و نخواهيد از كنار آنها با تعارف و مسامحه عبور كنيد، مي‌بينيد كه مفاسد اخلاقي و مظاهر بي عفتي در جامعه اسلامي بدون هيچ اغراقي روند خطرناكي پيدا كرده و امنيت ذهني، رواني و خانوادگي جامعه را در شهرهاي بزرگ و كوچك كشور مختل نموده است. به گفته مسئولين و ناظران امر، بحران جنسي در صدر مهمترين مشكلات حوزه جوانان است، كه از آبشخورهاي اصلي اين بحران فضاي نا امن اخلاقي جامعه مي‌باشد. در دانشگاه‌ها و اماكن ديگري نظير مترو و مجتمع‌هاي تجاري و... حفظ حريم زن و مرد بسيار كم رنگ شده است. حتي در حوزه‌هاي ورزشي نيز به واسطه مسامحه مسئولان دولت شما بانوان نماينده كشورمان با حجابي ناقص در ميادين خارجي ظاهر مي‌شوند .محصولات مخرب فرهنگي بدون هيچ‌گونه كنترل و نظارتي در فضاي جامعه ي اسلامي ديده مي‌شود، پرده سينماهاي كشور بعد از پنج سال همان سو‍ژه‌هاي ابتذال رايج ميان مردم را به نمايش مي‌گذارد و خلاصه امر نظارت بر فضاي اخلاقي جامعه به امان خدا رها شده است.

همگان از خود مي‌پرسند كه چگونه است دولت مكتبي جمهوري اسلامي در باب برهم زنندگان امنيت سياسي كشور اينقدر حساسيت دارد و كوچكترين تحركات اين گونه را رصد و خنثي مي‌كند، اما ميدان را براي فسادهاي گوناگون اخلاقي و فرهنگي باز گذاشته است.

جناب رئيس جمهور محترم!
جمعيتي كه در ميان انبوه مردم انقلابي، در اقليت محسوب مي‌شوند و غالبا هم به اقشار مرفه و ناراضيان سياسي جامعه تعلق دارند، آگاهانه يا نا آگاهانه در حال تخريب فرهنگ جامعه هستند. اين جماعت چه با وجود گشت ارشاد و چه بدون آن، از حاكميت كشور و عملكرد دولت شما ناراضي و نالان‌اند و دل به يك سبك زندگي اسلامي نمي‌دهند. اين واقعيتي است كه با چند همايش و بروشور و لبخند و كارهاي رايج فرهنگي ديگر عوض نمي‌شود و هيچ وقت حجاب و عفاف اسلامي در ميان اينها به فرموده شما تبديل به "معروف " نمي‌گردد.

آيا ضروري نيست به خاطر حفظ فضاي كلي جامعه و انبوه مردمان در شهرها، روستاها و مناطق نسبتا مصون مانده به چنين اقدامي دست زد؟ چرا بايدآهنگ سخنان- كه زماني تسلي بخش دل‌هاي رنج ديده مستضعفين جامعه بود- شما ناخواسته به خواسته‌هاي نامشروع مرفهين بي درد گرايش يابد؟

و بالاخره آقاي رييس جمهور
موج گسترش مفاسد اخلاقي- از جمله بدحجابي- طراحي شده از سوي دشمنان نظام آن چنان قوي و شتابان است كه در كنار سرمايه گذاري‌هاي فرهنگي زيربنايي، بايستي حتما با ابزار اقتدار اجرايي و انتظامي جلوي اين سيل را گرفت در غير اين صورت طي ساليان آينده خيابان‌هاي تهران و اماكن ديگر به فضاي كنوني حاكم بر جوامع غربي نزديك خواهد شد و پرده‌هاي حيا و دينداري در جامعه به كلي دريده خواهد شد.

از شما مجدانه مي‌خواهيم اين "معضل " را پيش از تبديل به "بحران " جدي گرفته و خطر اين مفاسد را كمتر از مفاسد اقتصادي و سياسي نبينيد. اين نوعي عدم توازن در منطق آرمانگرايانه شماست كه بارها -و البته به حق - تكرار مي‌كنيد كه جلوي ضايع شدن يك ريال از بيت المال را مي‌گيريد، اما انبوه مفاسد اخلاقي در كلام شما كمترين ضريب پرداخت را هم ندارد و بلكه از طرح كنندگان چنين موضوعاتي شكوه مي‌كنيد.

امام راحل عظيم الشأن كه ما شما را پيرو راه آن حضرت مي‌دانيم، در مورد هيچ مسأله‌اي از مشكلات كشور نفرمودند كه در صورت عدم جلوگيري مسئولين، مردم خود مي‌توانند اقدام به جلوگيري كنند، جز در بحث آزادي‌هاي خلاف شرع و عفت عمومي در باب پسران و دختران، كه در وصيتنامه خود بدان تصريح نمودند و اين اهميت خاص چنين مسئله‌اي را در دغدغه‌هاي آخرين آن مرد بزرگ براي آينده جمهوري اسلامي مي‌رساند.

در پايان ما بسيجيان دانشگاه امام صادق(عليه السلام) كه دولت شما را در عمل به ارزش‌هاي متعالي اسلام بسيار جلوتر از دولت‌هاي قبل مي‌دانيم ضمن اعلام بغض و گلايه خود نسبت به تخريبگران داخلي و خارجي دولت شما، خطاب به جنابعالي متذكر مي‌شويم، ذهن و عمل خود را از اشتباه و كج فهمي مصون ندانيد و در درستي مواضع خود و تطبيق آن با مباني شريعت و خط امام همواره تأمل جدي داشته باشيد - البته اين خطاب را به خود نيز داريم. در هر صورت ما بسيجيان جامعه دانشگاهي آمادگي خود را جهت ياري دولت مردان براي حل مسأله حجاب و عفاف اعلام نموده و از حضرتعالي خواستاريم تا با حضور در جمع دانشجويان بسيجي شنونده اين راهكارها باشيد.

 

  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

بازگشت به صفحه نخست         

       

free hit counter