برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-10-08

نویدنو 15/7/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • فراخوان های گروه‌های مختلف برای اعتراض سراسری در روز شنبه 16 مهر1401

 

 

 

 

فراخوان ها برای اعتراضات سراسری در روز شنبه 16 مهر

فراخوان های گروه‌های مختلف برای اعتراض سراسری در روز شنبه 16 مهر1401

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان از معلمان سراسر ایران خواسته است از روز شنبه ۱۶ مهر تا پایان هفته کلاس‌های درس را به کرسی آزادی خواهی و عدالت طلبی تبدیل کنند.

شورای دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرده است روز شنبه ۱۶ مهرماه، اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف به مدت دو ساعت از ساعت ۱۳ الی ۱۵ مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه (ساختمان دکتر مجتهدی) به نشانه اعتراض به هتک حرمت دانشگاه و وقایع ناگوار یکشنبه گرد هم می‌آیند و آن را روز سوگِ مظلومانه دانشگاه صنعتی شریف اعلام می‌دارند.

دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان در بیانیه ای نوشته اند: فراخوان برای خون های ریخته شده ی تمام عزیزامان. شنبه ۱۶ مهر، ساعت ۱۱ ظهر به بازارهای اصلی شهر می رویم و اعتراض می کنیم. در این فراخوان آمده است: از شهروندان اصفهانی دعوت می‌کنیم محل تجمعات خود را در نقاط مختلف شهر انتخاب کنند. همچنین از ساکنین خیابان‌های اطراف دانشگاه نیز می‌خواهیم در خیابان‌های اطراف دانشگاه راهبندان و تجمع کنند.

این دانشجویان و همچنین جمع های مستقل دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان همچنین برای ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه در سه راه زبان و راهپیمایی در دانشگاه فراخوان داده و از اساتید و کارکنان باشرف دانشگاه دعوت کرده اند در کنار دانشجویان قرار گیرند. شعارهای پیشنهادی دانشجویان پیشرو که در بسیاری دیگر از فراخوان ها هم منتشر شده است به شرح زیر است:

قرار ما هرروزه / فکر نکنید امروزه
زن زندگی آزادی / معیار ما انسانی
کردستان و زاهدان / چشم و چراغ ایران
فقر و فساد و بیداد / مرگ بر این استبداد
نه روسری نه توسری / آزادی برابری
دوشادوش یکدگر / دانشجو و کارگر
دوشادوش یکدگر / دانشجو و صنعتگر
می‌کشم می‌کشم / هرآنکه خواهرم کشت
این همه کشته کم نیست / حق ما آزادیست
دانشجو بپاخیز / برای رفع تبعیض

جمع های مختلف دانش آموزی اصفهان نیز در فراخوانی اعلام کرده اند که روز شنبه زنگ تفریح آخر بست نشینی در حیاط مدرسه با فریاد دادخواهی خواهند داشت.

در دانشگاه تبریز برای روز شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ مقابل سلف برادران و رستون گل ها فراخوان داده شده است.

بیانیه ی زیر از سوی دانشجویان دانشگاه بهشتی (ملی) در تاریخ ۱۵ مهر منتشر شده است: به نام ملت شریف و آزادی خواه ایران، ما دانشجویان دانشگاه بهشتی (ملی در آینده) به اطلاع مسئولین دانشگاه و نیروهای سرکوبگر می رسانیم تا زمانی که دانشجویان و دوستان ما دربند دژخیمان ضحاک هستند، به اعتراض و اعتصاب خود و همچنین تحریم کلاس های درس ادامه خواهیم داد. اعتصاب ما تا آزادی ملت ایران و همه ی دانشجویان ادامه دارد.

در یک فراخوان دانشجویی در دانشگاه تهران گفته شده است: در پی تحقق شعار زن، زندگی، آزادی، و در پی جامعه عمل پوشاندن به حقوقی که سال هاست در این مرز و بوم بر زنان و مردانمان نقض شده است، بنا می کنیم تا با پویش اجتماعی حقوق پایمال شده خود را بازگردانیم.
در این فراخوان گفته شده است: از روز شنبه مورخ ۱۶ مهر سلف دختران و پسران مشترک خواهد بود. وعده ی ما شنبه در سلف های دانشکده های دانشگاه تهران.

فراخوان اعتراض و اعتصاب سراسری دانشگاه گیلان. مکان: دانشکده فنی به سمت ساختمان مرکزی زمان: شنبه ساعت ۱۱:۰۰ ظهر (۱۶ مهرماه)

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست