برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-08-11

نویدنو20/05/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • وزارت خارجه جمهوری کوبا اقداماتی را که با هدف آسیب زدن به یک پارچگی ارضی و حق حاکمیت ملی جمهوری خلق چین انجام می‌گیرد به شدت رد می‌کند، دخالت در امور داخلی چین را محکوم، وبر نگرانی خود بر سر تنش‌های فزاینده و بدترشدن وضعیت دررابطه با تایوان به عنوان نتیجه مستقیم سیاست تهاجمی و حضورنظامی بالای امریکا و متحدان آن در تنگه تایوان، برخوردهای نظامی و فروش منظم سلاح تاکید می‌کند

 

 

بیانیه وزارت خارجه کوبا:

کوبا برحمایت صریح خود ازاصل "چین واحد"تاکیدمی‌کند

وزارت خارجه جمهوری کوبا اقداماتی را که با هدف آسیب زدن به یک پارچگی ارضی و حق حاکمیت ملی جمهوری خلق چین انجام می‌گیرد به شدت رد می‌کند، دخالت در امور داخلی چین را محکوم، وبر نگرانی خود بر سر تنش‌های فزاینده و بدترشدن وضعیت دررابطه با تایوان به عنوان نتیجه مستقیم سیاست تهاجمی و حضورنظامی بالای امریکا و متحدان آن در تنگه تایوان، برخوردهای نظامی و فروش منظم سلاح تاکید می‌کند، این‌ها همه اقداماتی هستند که صلح و صلح جهانی و منطقه‌ای را خراب می‌کند.

تحریکات جدید، باماسک تماس‌های رسمی یا دیدار های عالی رتبه عمدا خطرهای بیشتری را مطرح می‌کند.

کوبا تبعیت صریح خود ازاصل "چین واحد" و تایید تایوان به مثابه بخش جدایی ناپذیری از خاک کشور چین را موردتاکید قرار می‌دهد.

مجمع عمومی سازمان ملل، در قطعنامه 2578 خود که در 25 اکتبر سال 1971 تصویب شد، دولت جمهوری خلق چین را به عنوان تنها نماینده واقعی ومشروع مردم چین به رسمیت شناخت. چین امروز براساس اصل "چین واحد" با 181 کشور روابط دیپلماتیک دارد.

اهداف واصول منشورسازمان ملل و قوانین بین المللی باید بدون گزینش یا استانداردهای دوگانه مورد احترام باشد.

نه نقش کلیدی چین به عنوان عاملی برای ثبات و تعادل جهانی، ونه رابطه آن با کشورهای درحال توسعه بدون هیچ پیش شرط سیاسی را نمی‌توان نادیده گرفت.

هاوانا 2اوت 2022

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست