برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-08-10

نویدنو19/05/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • اگرچه این تحریکات، به وضعیت داخلی امریکا و انتخابات آینده، دربستر دیداری از سوی کنگره امریکا از کشورهای متعدد در منطقه وادعای آن‌که یکی ازهدف‌ها(ی سفر) مورد بحث قرار دادن"امنیت" است پیوند دارد، اما بخشی از راهبردتقابل فزاینده امپریالیسم علیه جمهوری خلق چین، وسیله قراردادن تایوان و ترویج تجزیه طلبی برای به چالش کشیدن " اصل چین واحد" است، که امریکا دنبال می‌کرده است. 

 

 

بیانیه حزب‌کمونیست پرتقال درباره تحریک جمهوری خلق چین ازسوی امریکا

حزب‌کمونیست پرتقال نگرانی عمیق خود را نسبت به آخرین تحولات وضعیت درمنطقه آسیا - پاسفیک ابراز و تحریک انجام شده از سوی امریکا با سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان را محکوم می‌کند.

اگرچه این تحریکات، به وضعیت داخلی امریکا و انتخابات آینده، دربستر دیداری از سوی کنگره امریکا از کشورهای متعدد در منطقه وادعای آن‌که یکی ازهدف‌ها(ی سفر) مورد بحث قرار دادن"امنیت" است پیوند دارد، اما بخشی از راهبردتقابل فزاینده امپریالیسم علیه جمهوری خلق چین، وسیله قراردادن تایوان و ترویج تجزیه طلبی برای به چالش کشیدن " اصل چین واحد" است، که امریکا دنبال می‌کرده است. 

اقدام‌های اخیر امپریالیسم درمنطقه از راهبرد تجاوزکارانه و جنگ‌طلبانه‌ی ترویج شده از سوی امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا، که ترویج گسترش جنگ در اوکراین را دربرمی‌گیرد تفکیک ناپذیراست، و این رخ‌داد ها برای صلح و برای منافع کارگران و مردم جهان تهدیدی جدی است.

حزب کمونیست پرتقال خواستار پایان دادن به تحریکات درمنطقه آسیا- اقیانوس آرام است، که ازآن میان دولت پرتقال باید حد خود را مشخص کند، به حق حاکمیت و عدم مداخله امپریالیستی درجمهوری خلق چین احترام بگذارد. حزب کمونیست پرتقال به گسترش مبارزه برای صلح، علیه نظامی گرایی، گسترش مقابله، تجاوز و دخالت از سوی امپریالیسم، به احترام به اصول منشور سازمان ملل و بیانیه نهایی کنفرانس هلسینکی، برای ساختن نظم نوین جهانی مبتنی برصلح، حق حاکمیت ملی و ترقی اجتماعی – مطابق با ارزش‌های مصرح در قانون اساسی جمهوری پرتقال-  فرا می‌خواند.

دبیرخانه حزب کمونیست پرتقال

2 اوت 2022

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست