برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-08-07

نویدنو16/05/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • حدود 7 ماه پس ازآن اطلاعیه سازمان کنگره نوزدهم خود را برگزار و تحلیل خود از اوضاع را همراه با دوسند مصوب دیگر منتشرکرد. پس از انتشار اسنادکنگره حاشیه هایی به صورت انتشار مقالاتی از سوی رهبران کنونی حزب چپ، که جزاعضاء رهبری پیشین سازمان بودند، و اعضاء کنونی سازمان به وجود آمد. ما برای اطلاع خوانندگان نویدنو عین قرارو اسنادکنگره و مقالات پس ازآن را یک جا منتشر می‌کنیم.

 

 

کنگره نوزدهم سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت) و حواشی آن

نویدنو

سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) پس از کنگره پانردهم خود(کنگره فوق العاده) درسال 1395، مدتی به دنبال تشکیل حزب چپ ایران(فدائیان خلق) فعالیت کنشگرانه خود را محدود و عمده فعالیت آن منحصر به انتشار مقالاتی در تارنگاشت کارآنلاین شده بود. این سازمان با انتشار اطلاعیه ای در 15آبان سال 1400 فعالیت کنشگرانه خود را پس از طی کردن روندی از بررسی پیشنهادهای مختلف برای ادامه کار سازمان، فعالیت دوباره خود را به شکل سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت) ازسر گرفت. حدود 7 ماه پس ازآن اطلاعیه سازمان کنگره نوزدهم خود را برگزار و تحلیل خود از اوضاع را همراه با دوسند مصوب دیگر منتشرکرد. پس از انتشار اسنادکنگره حاشیه هایی به صورت انتشار مقالاتی از سوی رهبران کنونی حزب چپ، که جزاعضاء رهبری پیشین سازمان بودند، و اعضاء کنونی سازمان به وجود آمد. ما برای اطلاع خوانندگان نویدنو عین قرارو اسنادکنگره و مقالات پس ازآن را یک جا منتشر می‌کنیم.

درهمین جا لازم است به عنوان یک تذکر اعلام کنیم که هم آن‌چه سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت) به عنوان آلترناتیوآینده پس از سرنگونی جمهوری اسلامی ایران مطرح و از آن پشتیبانی می‌کنند، یعنی (جمهوریِ عرفی غیر دینی) و هم آن‌چه حزب چپ به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی پیش می‌گذارد، یعنی" جمهوری سکولار دموکرات" فاقد مشخصه طبقاتی است ودر کنه خود هیچ تفاوتی با انواع جمهوری‌های بورژوایی که به تقدیس سرمایه در جهت منکوب حقوق اکثریت زحمتکش جامعه می‌پردازد ندارد. هر دو رویکرد در بهترین حالت چیزی جزرویکردی سوسیال دموکراتیک در راستای تلاش برای"سرمایه‌داری خوب" نیست. ما درآینده به بررسی این هردو دیدگاه خواهیم پرداخت.

برای دریافت مجموعه کلیک کنید

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست