برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-07-16

نویدنو26/04/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به پایمال شدن حقوق‌شان شعار می‌دادند: « مرگ بر رئیسی»، « اجرا نشه عدالت، وای به حال دولت»، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حقوق بازنشسته زیر عباست امروز»، «رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو»، «هم مجلس هم دولت وعده وعید کافیه»، «لا اله الا الله رئیسی عدوالله»، «فریاد فریاد از این همه بیداد»، «گرانی تورم بلای جان مردم»، «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم».

 

 

بازنشستگان بار دیگر در بیش از ۲۰ شهر دست به راهپیمایی و تجمعات اعتراضی زدند

بازنشستگان تامین اجتماعی امروز ۲۵ تیرماه در اعتراض به عدم اجرای افزایش دستمزد ۱۴۰۱مصوب شورایعالی کار بار دیگر در بیش از ۲۰ شهر ایران دست به راهپیمایی و تجمعات اعتراضی زدند.

این تجمعات و راهپیمایی ها که در شهرهایی از جمله تهران، اهواز، اصفهان، اراک، بابل، خرمشهر، ساری، رامهرمز، همدان، ایلام، کرمان، زنجان، تبریز، مشهد، شوش، رشت، اردبیل، سیرجان، شوشتر، خرم آباد، کرج، کرمانشاه، قزوین، دزفول و بیرجند انجام گرفت در مواردی با حضور و هجوم نیروهای سرکوب و بازداشت معترضان همراه شد.

شعار «اسماعیل گرامی آزاد باید گردد» در تجمع امروز تهران از جمله شعارهای بازنشستگان بود. اسماعیل گرامی بازنشسته معترض ۶۷ساله حدود ۱۷ماه است که بدون مرخصی زندانی شده است.

براساس گزارشات جو و فضای امنیتی در تهران بطوری بود که با دستگیری ده ها تن از بازنشستگان قصد جلوگیری از تجمع را داشتند. بازنشستگان تهرانی با تغییر محل در این تجمعات شرکت کردند.

در کرج همچنین ماموران حکومتی به تجمع اعتراضی بازنشستگان یورش برده و سعی در دستگیری فعالین کردند. بازنشستگان یکدست و همبسته مانع دستگیری یاران خود شدند و ماموران را به عقب راندند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی تجمع امروز در تبریز نیز با حضور گسترده نیروهای انتظامی و سرکوب همراه بوده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به پایمال شدن حقوق‌شان شعار می‌دادند: « مرگ بر رئیسی»، « اجرا نشه عدالت، وای به حال دولت»، «عزا عزاست امروز روز عزاست امروز حقوق بازنشسته زیر عباست امروز»، «رئیسی دروغگو حاصل وعده‌هات کو»، «هم مجلس هم دولت وعده وعید کافیه»، «لا اله الا الله رئیسی عدوالله»، «فریاد فریاد از این همه بیداد»، «گرانی تورم بلای جان مردم»، «تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم».

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در اعتراض به وضعیت دشوار معیشتی و رسیدگی نشدن به مطالباتشان از جمله اجرای درست همسان‌سازی حقوق مقابل این سازمان تجمع کردند. آنها خواستار افزایش حقوق دریافتی، اجرای کامل طرح همسان‌سازی حقوق و مستمری ماهیانه بازنشستگی، اجرای بیمه تکمیلی و پرداخت هزینه‌های درمانی در دوران بازنشستگی هستند.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست