برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-07-06

نویدنو15/04/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • " ما در زمان بحران جدی جهانی در سه عرصه حیاتی، یعنی غذا، انرژی و مالی گردهم آمده ایم. نشان دادن راه حل‌ها برای منطقه ما مستلزم خردجمعی و اراده برای عمل با یک دیگراست. این وظیفه ، همان‌طور که بارها ثابت کرده‌ایم دورازما نیست. از این رو، بیایید یک باردیگرنقض عهد کنیم و در زندگی خلق‌های خود تفاوتی ایجاد کنیم."

 

 

کاریکوم تشکیل بازار واحدکارائیبی را بررسی می‌کند

 

نویدنو

15 کشورعضو جامعه کشورهای کارائیب (کاریکوم)* 43 مین همایش عادی خود را در پاراماریبو( سورینام) برگزار می‌کنند ، که طی آن درباره کاربست بازارو اقتصاد واحد کارائیبی گفتگو خواهند کرد.

چاندریکاپرساد سانتوخی رئیس‌جمهور سورینام روز یکشنبه همایش را با بیان آن‌که ،" بیائید وقتی ازموضوعات دستورکار خود سخن می‌گوییم به اهمیت همبستگی و روح یک اجتماع ادامه دهیم" افتتاح کرد. او افزود،" گذشته ازهرچیز، ماباید درهدف خود، برای پیش برد توسعه پایدار کشورهای منطقه متحدشویم، درعین حال مطمئن باشیم که هیچ کسی پشت سررها نمی‌شود."

درمراسم افتتاحیه همایش، کارلا بارنت دبیرکل کاریکوم تاکید کرد که کشورهای کارائیب با چالش‌های عظیم جهانی مواجه هستند که می توان مسیر رشد آن‌ها را تحت تاثیر قراردهد.

اوگفت،" ما در زمان بحران جدی جهانی در سه عرصه حیاتی، یعنی غذا، انرژی و مالی گردهم آمده ایم. نشان دادن راه حل‌ها برای منطقه ما مستلزم خردجمعی و اراده برای عمل با یک دیگراست. این وظیفه ، همان‌طور که بارها ثابت کرده‌ایم دورازما نیست. از این رو، بیایید یک باردیگرنقض عهد کنیم و در زندگی خلق‌های خود تفاوتی ایجاد کنیم."

در روز اول همایش کاریکوم، جان بریچن نخست وزیر برزیل نیز براهمیت همکاری منطقه‌ای تاکید کرد و رد تحریم‌های امریکا علیه خلق‌های ونزوئلا و کوبا را بیان کرد.

طبق نوشته اخبار کاوسپون اوگفت،" قیمت‌های سوخت برای مدت طولانی بسیار بالا بوده است. ما درکارائیب خواهان رفع فوری تحریم تحمیل شده بر ونزوئلا هستیم تا برنامه انقلابی پتروکاریبه، با فراهم آوردن آسودگی بیشترموردنیازاقتصادهای ما دوباره برقرارشود.

کاریکوم ، درحال حاضر 15 عضو و پنج عضوهمبسته دارد. کشورهای عضو آن آنتیگواو، باربودا، باهاماس، بلزه، دومنیکن، گرانادا، گویان، هائیتی، جامائیکا،مونتسرات، سنت کیت و نویس، سنت لوچیا، سنت وینسنت و گرانادا، سورینام و ترینیدا و توباگو هستند.

درداخل این طرح همگرایی منطقه‌ای، آنگویلا، برمودا، جزایر ویرجین بریتانیا، جزایر کایمان وتورکس وکایکوس به عنوان اعضا همبسته مشارکت دارند.

·    کاریکوم جامعه ای با 16میلیون جمعیت است که 60 درصد آن زیر سی سال سن دارند، و از گروه های قومی بومی‌، سرخ پوست، اروپایی، چینی، پرتقالی و جاوه ای تشکیل می شود. جامعه دارای چند زبان است که زبان انگلیسی مهم ترین آن است، اما به المانی، فرانسوی ونیز افریقایی وآسیایی نیزصحبت می شود. - مترجم

منبع: تله سور

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست