برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-06-11

نویدنو21/03/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • دولت نمی‌تواند برمبنای لایحه‌ی بودجه‌ی خود برای بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی تصمیم بگیرد. در واقع دولت با این تصمیمش لایحه بودجه‌ی خود را مقدم بر قوانین بالادستی دانسته است.

  • رضا شهابی درملاقات امروز اعلام داشته که دائما تحت بازجویی بسر میبرد و تا کنون ۱۸۰ برگه بازجویی تحویل داده است و بازجو دائما قصد دارد مسائلی که هیچ ارتباطی به ایشان ندارد را به این فعال سندیکایی مرتبط کند و با تحت فشار گذاشتن قصد دارد،  شهابی علیه خودش دست به اقرار کذب بزند .

  • اگر به دلیل حقوق‌های پایین، سفره‌های بازنشستگان خالی است، به دلیل ضعف درمان نیز با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

 

چندخبر!

 

درخواست بازنشستگان، اجرای قانون است

 دولت نباید به قوانین بالادستی تعرض کند

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی کشور گفت: ما نمی‌توانیم هر زمان که می‌خواهیم به قوانین بالادستی تعرض کنیم. دولت نمی‌تواند برمبنای لایحه‌ی بودجه‌ی خود برای بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی تصمیم بگیرد. در واقع دولت با این تصمیمش لایحه بودجه‌ی خود را مقدم بر قوانین بالادستی دانسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی حاجی‌زاده (رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی کشور) در انتقاد به مصوبه‌ی دولت برای افزایش ده درصدیِ حقوق بازنشستگان سایر سطوح صندوق تامین اجتماعی گفت: مهم‌ترین درخواست ما اجرای قانون است. اگر مصوبه‌ی هیأت دولت ارجحیت دارد پس قوانین بالادستی چه می‌شوند؟ تاکنون به این صورت بوده که هیأت مدیره‌ی سازمان تامین اجتماعی دستمزد بازنشتگان را بر اساس مصوبه‌ی شورایعالی کار تعیین می‌کرد و باقیِ امور از جمله ابلاغیه هیات دولت، اقداماتی تشریفاتی بودند. اما امروز هیأت دولت در جایگاه تصمیم‌گیری نشسته است. اگر قرار بر تصمیم دولت است پس هیأت مدیره‌ی سازمان تامین اجتماعی به چه کار می‌آید؟

وی گفت: مستمریِ بازنشستگان باید مطابق با اصل ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی تعیین شود. طبق ماده ۹۶ این قانون، مستمری باید بتواند جوابگوی هزینه‌های یک زندگی باشد.

حاجی زاده گفت: دولت اگر نگران صندوق تامین اجتماعی است می‌تواند در بودجه سهمی برای این صندوق ببیند و بدهیِ خود را به این صندوق پرداخت کند. صندوق تامین اجتماعی یک صندوق بین‌النسلیِ غیر دولتی است و دولت نمی‌تواند در مورد این صندوق تصمیم بگیرد.

وی گفت: در صندوق تامین اجتماعی هر کس بر مبنای بیمه پردازیِ خود مستمری دریافت می‌کند. ما با قشری در ارتباط هستیم که عمری تلاش کردند و بخشی از حقوق خود را بابت بیمه پرداخت کردند و الان توقع دارند در دورانِ بازنشستگیِ نتیجه‌ی بیمه‌پردازیِ خود را ببینند.

حاجی زاده گفت: تمکین یا بر مبنای جبر است و یا شرع؛ اگر بخواهیم مبنا را بر شرع بگذاریم هیچ کس راضی به این تصمیم دولت نیست و بنابراین این اقدام دولت غیرشرعی است.

وی با بیانِ اینکه این اتفاقات اصلا خوشایند نیست، گفت: این تصمیمِ دولت در واقع بدعت‌گذاری است و مشکلاتی را برای سالهای آینده به وجود می‌آورد بنابراین باید از همین جا جلوی چنین تصمیماتی گرفته شود. هیات دولت نمی‌تواند در این زمینه قانونی تصویب کند و تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است که با مصوبه‌ی هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مخالفت کند.

حاجی زاده گفت: ما نمی‌توانیم هر زمان که می‌خواهیم به قوانین بالادستی تعرض کنیم. دولت نمی‌تواند برمبنای لایحه‌ی بودجه‌ی خود برای بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی تصمیم بگیرد. در واقع دولت با این تصمیمش لایحه بودجه‌ی خود را مقدم بر قوانین بالادستی دانسته که این خلاف است و باید جوابگو باشد.

 

نگرانی شدید سندیکای کارگران شرکت واحد از وخامت بد جسمانی رضا شهابی، که همچنان در بند ۲۰۹ زیر بازجویی های شدید بازجویان وزرات اطلاعات قراردارد.

 

امروز نوزدهم خرداد ماه خانواده رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره سندیکا با این کارگر دربند ملاقاتی کابینی داشتند .

آقای شهابی از شرایط وخیم جسمانی ابراز ناراحتی شدید داشتند بطوری که سمت چپ  بدنشان بطور مرتب یا خواب میرود و یا گز گز میکند و سمت چپ صورتشان هم بی حس میشود . کمردرد وگردن درد هم از تبعات جراحی مهره های گردن وکمر در زندان قبلی ایشان است حدود سه ماه پیش  این کارگر زندانی به دلیل سنگ کلیه چند بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است که مدارک پزشکی اش هم موجود است با توجه به شرایط وخیم جسمانی ایشان بارها  درخواست دکتر داشته اند ،  اما متاسفانه مسئولین ۲۰۹ گفته اند که در حال حاضر دکتر ندارند و سرشان شلوغ است و فقط به دادن  داروهایش بسنده کرده اند .

رضا شهابی درملاقات امروز اعلام داشته که دائما تحت بازجویی بسر میبرد و تا کنون ۱۸۰ برگه بازجویی تحویل داده است و بازجو دائما قصد دارد مسائلی که هیچ ارتباطی به ایشان ندارد را به این فعال سندیکایی مرتبط کند و با تحت فشار گذاشتن قصد دارد،  شهابی علیه خودش دست به اقرار کذب بزند .

طبق گفته های شهابی به خانواده اش درملاقات بازجو با تهدید به ایشان گفته این جا قدرت مطلق من هستم و نه تنها آزاد نمیشوی بلکه از همین جا محکومیتی طولانی خواهی گرفت و مستقیم به زندان خواهی رفت و به هیچ  عنوان به فکر قرار وثیقه و آزادی نباش ،و هرکاری هم میخواهی بکن .

 این فعال سندیکایی تصمیم داشته بعد از پایان قرار بازداشت یک ماهه دست با اعتصاب غذا بزند و مصرف داروهایش را هم قطع کند که با درخواست های مکرر همسر و فرزندانش قرار شد فعلا به مصرف داروهایش ادامه دهد .

سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن نگرانی عمیق  شرایط  وخیم جسمانی آقای شهابی ، به  زندانبان و قوه قضائیه اعلام میدارد، عواقب هرگونه شرایط وخامت جسمانی این  کارگر زندانی بعهده زندانبان و مسئولین قضایی است .

سندیکای کارگران شرکت واحد رسیدگی پزشکی به زندانیان را از وظایف زندانبان میداند و خواستار رسیدگی سریع و اورژانسی به وضعیت جسمانی شهابی و  آزادی  بی قید وشرط ایشان میباشد.

نقل از: تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی

 

فکری به حالِ درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی کنید

فضل‌الله کشاورز گفت: اگر به دلیل حقوق‌های پایین، سفره‌های بازنشستگان خالی است، به دلیل ضعف درمان نیز با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فضل‌الله کشاورز (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران) با تاکید بر اینکه بازنشستگان در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند، گفت: اگر به دلیل حقوق‌های پایین، سفره‌های بازنشستگان خالی است، به دلیل ضعف درمان نیز با انواع بیماری‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

کشاورز با اعلام اینکه بازنشستگان با چالش بزرگ دارو، درمان و پزشک روبرو هستند، گفت: برای آنکه یک ویزیت ساده انجام بدهیم، باید ساعت‌ها در صف انتظار بمانیم که در بسیاری از مواقع، شاهد انتقال بیماری به دلیل محیط‌های سربسته و غیر استاندارد درمانی هستیم.

رییس کانون بازنشستگان شهرستان قدس با اعلام اینکه بیمارستان شهر قدس با مشکلات بسیاری روبرو است، گفت: شهر قدس ۵۰۰ هزار جمعیت دارد که بیشتر آنان را کارگران و بازنشستگان تشکیل می‌دهند و می‌بایست برای درمان آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

وی از نبود فضای مناسب در بیمارستان شهر قدس انتقاد کرد و گفت: حتی یک سالن انتظار در بیمارستان وجود ندارد، بنابراین بیمه‌شدگان در روزهای سرد زمستان می‌بایست در سرما و زیر برف و باران منتظر ویزیت شوند و در گرمای تابستان نیز بایستی آفتاب سوزان را تحمل کنند.

کشاورز با اعلام اینکه حداقل هزار و ۵۰۰ بیمار در روز به بیمارستان شهر قدس مراجعه می‌کنند، گفت: تصور اینکه این بیماران ناچار به تحمل سختی‌ها هستند تا از خدمات درمانی استفاده کنند، روح و روان آدم را آزار می‌دهد.

وی با پذیرفتن اینکه سازمان در تامین هزینه‌های ساخت و ساز مراکز درمانی با مشکل روبرو است، گفت: به همین دلیل با شهرداری و شورای شهر قدس رایزنی کردیم و از آنان زمینی را برای احداث بیمارستان گرفتیم، اما برای ساخت آن باید سازمان اعتبار بدهد که متاسفانه بعد از گذشت سال‌ها اعتباری داده نشده است.

رییس کانون بازنشستگان شهرستان قدس با اعلام اینکه اکنون در زمینه پزشک متخصص مشکل داریم، گفت: بیمارستانهای تامین اجتماعی با کمبود پزشک روبرو هستند و بیمارستان ۱۲ بهمن شهر قدس نیز به همین درد دچار است، به طور که در بسیاری از شیفت‌ها، تعداد انگشت‌شماری پزشک داریم و اتاق‌های خالی که می‌بایست پزشک در آن‌ها مستقر شود.

وی با اعلام اینکه بازنشستگان از صبح زود برای گرفتن نوبت مقابل بیمارستان تجمع می‌کنند، گفت: یک روز می‌گویند پزشک نیامده و روز دیگر می‌گویند نوبت نمی‌رسد، زیرا مراجعه‌کننده بسیار است. اکنون شرایط به جایی رسیده که برای گرفتن نوبت باید از شب قبل مقابل بیمارستان چادر بزنیم و برای نوبت بخوابیم.

وی به تشریح کمبود پزشک پرداخت و گفت: اگر قانون درمان را ملاک قرار دهیم، هر پزشک بایست برای بیمار حداقل ۵ دقیقه وقت بگذارد که در هر ساعت ۱۲ بیمار را ویزیت کند و اگر قرار باشد ۷ ساعت ویزیت را انجام دهد، می‌باید حدود ۸۰ بیمار را ویزیت کند، درحالیکه امروزه پزشکان بیش از ۲۰۰ بیمار را در یک نوبت ویزیت می‌کنند که این جای سوال دارد چگونه امکان دارد یک پزشک بتواند در مدت کمتر از دو دقیقه درد بیمار را بپرسد، معاینه کند، بیماری را تشخیص بدهد و دارو تجویز کند؟

کشاورز خطاب به معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: باید هرچه سریعتر فکری برای درمان بیمه شدگان داشته باشید، زیرا این شرایط درست نیست.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست