برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-06-03

نویدنو13/03/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • در تداوم سرکوب و فشار بر مردم ایران، خبرها و شواهد نشان می‌دهد که به تازگی،  به‌دستور مسئولان جمهوری اسلامی نرده‌های گورستان خاوران برداشته و به جای آن دیوارهای بتونی گذاشته و در چند مکان دوربین‌های مدار‌بسته نصب شده است.

 

 

بیانیه دریافتی

گروه آذرنگ: پشتیبانی از دادخواهان‌"خاوران"

 

هم‌میهنان!

درشرایطی‌به‌ سر می‌بریم که مردم سرزمین‌‌مان ایران از هر سو در بحران‌های عمیق و ویرانگر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، زیست‌بومی و.... گرفتار آمده‌اند. حادثه‌ آبادان، نمونه تازه آن است.

در تداوم سرکوب و فشار بر مردم ایران، خبرها و شواهد نشان می‌دهد که به تازگی،  به‌دستور مسئولان جمهوری اسلامی نرده‌های گورستان خاوران برداشته و به جای آن دیوارهای بتونی گذاشته و در چند مکان دوربین‌های مدار‌بسته نصب شده است.

گورستان خاوران به عنوان حافظه تاریخی، محل دفن تعداد زیادی از جان‌باختگان دهه ۱۳۶۰و کشتار تابستان ۱۳۶۷ است که همواره از سوی حاکمیت، انکار شده است.

این‌ گونه اقدامات، در طی سال‌های متمادی موجب آزار و اذیت و شکنجه روانی دادخواهان و بازماندگان این عزیزان شده است.

در روزهای اخیر جمعی از خانواده‌های "خاوران" با انتشار بیانیه‌ای علیه این اقدام، اعتراض و باردیگر پیگیر دادخواهی و روشن شدن حقیقت و پاسخگویی مسئولان جمهوری اسلامی در قبال کشتارهای دهه ۱۳۶۰، به‌ویژه تابستان ۱۳۶۷ شده‌اند.

ما پشتیبانی خود را از بیانیه جمعی از خانواده‌های "خاوران" و دادخواهی تمامی خانواده‌های جان‌باختگان در سراسر سرزمین‌مان ایران اعلام و همصدا با آن‌ها اقدامات رژیم جمهوری اسلامی را برای پاک کردن حافظه تاریخی کشتارهای دهه ۱۳۶۰و تابستان ۱۳۶۷ محکوم می‌کنیم.

 

به امید به ثمر نشستن دادخواهی‌ها

گروه آذرنگ 

 خرداد ۱۴۰۱

 

***

دعوت دادخواهان خاوران برای شرکت در یک کارزار بین‌المللی علیه تخریب خاوران

نزدیک به سی و چهار سال از فاجعه کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ می‌گذرد، در طی این سال‌ها بارها و بارها خانواده‌های خاوران مورد آزار، اذیت و حتی بازداشت قرار گرفته‌اند و در چندین مورد رژیم به قصد تخریب و ویرانی این گورستان،این خاک را زیر و رو کرده و یا با زیر فشار قرار دادن هموطن‌های بهایی‌مان آنها را مجبور به دفن مردگان خود در قسمت‌هایی از این خاک، نموده‌اند.

ما اما اینبار اقدام رژیم برای دیوارکشی و نصب دوربین برای جلوگیری از حضور خانواده‌ها را تحمل نمی‌کنیم و با استناد به اسناد ثبت شده در سازمان عفو بین‌الملل و همچنین اسناد افشا شده در دادگاه حمید نوری مبنی بر اینکه عزیزان ما مخفیانه و در گورهای جمعی دفن شده‌اند و ما در این ۳۴ سال از چگونگی، چرایی و حتی محل واقعی دفن آنان اطلاعی نداریم، اعتراض‌مان را رسا و با یک کارزار بین‌المللی به پیش خواهیم برد.

ما به حکومت اسلامی ایران هشدار می‌دهیم که هرچه زودتر دست از آزار و اذیت خانواده‌های خاوران بردارد و بجای تهدید و ارعاب پاسخگوی پرسش‌های ما باشد. و از تمامی دادخواهان، مردم آزاده میهنمان و تمامی احزاب و سازمان‌های سیاسی، حقوق بشری و مدنی در سرتا سر دنیا مصرانه می‌خواهیم که در هرچه رساتر کردن این ندای دادخواهی، یاریمان کنند.
دادخواهان خاوران

جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۷ مه ۲۰۲۲

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست