برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-06-01

نویدنو11/03/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  •  در حالی که اعتراضات زیر سرکوب شدید در شهرهای آبادان ادامه دارد، موج همبستگی با مردم داغدار این شهر در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و در تهران نیز تجمعاتی اعتراضی برگزار شده است.

 

 

موج همبستگی با آبادان در ایران

  • اخبار روز

 در حالی که اعتراضات زیر سرکوب شدید در شهرهای آبادان ادامه دارد، موج همبستگی با مردم داغدار این شهر در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و در تهران نیز تجمعاتی اعتراضی برگزار شده است.

دور تازه اعتراضات ضدحکومتی در ایران که بعد از ریختن برج متروپل آبادان شروع شده، دوشنبه شب در چند نقطه این کشور ادامه یافت. نیروهای ضدشورش و لباس شخصی برای سرکوب تظاهرات به بازداشت و پرتاب گاز اشک‌آور متوسل شدند. تعداد جانباختگان حادثه ی فرو ریزی برج باز هم افزایش یفافته است.

احسان عباسپور فرماندار آبادان از افزایش تعداد جان‌باختگان حادثه متروپل به ۳۴ نفر خبر داد. تعداد مفقودان ۳۸ نفر برآورد شده‌اند و جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.

شب گذشته

همبستگی با آبادان در جشن قهرمانی استقلال

شب گذشته “جشن قهرمانی” تیم فوتبال استقلال در تهران برگزار شد. جمعیت حاضر در استادیوم به شعار «آبادان، آبادان» با مردم این شهر ابراز همبستگی کردند.

کرمانشاه و فردیس کرج از جمله نقاطی بوده است که در آن ها در حمایت از مردم ابادان تظاهرات صورت گرفته است. منطقه ی نازی آباد تهران نیز شاهد برگزاری تظاهرات بوده است. رویترز گزارش داده است فریادهای «مرگ بر خامنه ای» در تظاهرات جوانان در نازی آباد به گوش می رسیده است. پلیس ضدشورش سعی در کنترل این تظاهرات کرده است. ویدئوهایی از اعتراض در شهر سمنان منتشر شده است.

اعتراضات در شهرهای جنوبی ایران

در آبادان، جایی که مرکز تجمع‌های چند روز گذشته بوده، ویدئویی از پرتاب گاز اشک‌آور به سوی معترضان منتشر شده است. یک شاهد عینی از اطراف پارک شاپور آبادان به بی‌بی‌سی فارسی گفت نیروهای امنیتی با لباس و خودروی شخصی همه ورودی‌ها به سمت پارک شاپور و خیابان امیری را بسته بودند.

در ویدئویی که از اعتراضات مردمی در شادگان در شبکه های اجتماعی منتشر شده، صدای تیراندازی مداوم به گوش می رسد.

ویدئویی از “اعتراضات در بوشهر” در توییتر منتشر شده است. در این ویدئو شعار “دروغ میگن آمریکاست، دشمن ما همینجاست” شنیده می‌شود. شعار «مرگ بر دیکتاتور» از جمله شعارهای دیگر این تظاهرات بوده است.

روز دوشنبه هم حساب “بنیاد ستار بهشتی” ویدئویی از راهپیمایی بزرگ عزاداران در خرمشهر منتشر کرده بود. شب گذشته ویدئوهایی از ادامه ی اعتراضات در اهواز، شادگان و برخی دیگر از شهرهای خوزستان منتشر شد. اینترنت در خوزستان بسیار کند است و پخش اخبار اعتراضی به سختی صورت می گیرد.

حکومت ایران برای سرکوب این اعتراضات به خشونت و گازاشک‌آور روی آورده است. ویدئوهایی منتشر شده که در آن صدای تیراندازی به گوش می‌رسد.

موج همبستگی با مردم آبادان گسترده است. عشایر خوزستان یکشنه شب به این شهر آمدند و با مردم اعلام همبستگی کردند.

جمعی از هنرمندان و سینماگران ایرانی در یادداشتی از نیروهای نظامی خواستند که مردم را سرکوب نکنند و تفنگ های خود را زمین بگذارند.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست