برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-06-01

نویدنو11/03/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  •  "این تحول بسیار خطیری است که – علاوه بردرگیرکردن عمیق‌تر یونان درجنگ اوکراین، به ویژه در دوره‌ای که خطرات چنین گزینه‌هایی حتی بیشتر آشکارمی‌شود- مستقیما به دفاع کشورمربوط است. به همین دلیل، دولت و وزیر دفاع با صلاحیت باید بی‌درنگ، هم درباره محتوای این تصمیم، وهم این که کدام واحدهای یونان به ارسال تانک‌های ویژه مربوطند، ونیز درباره جزئیات موافقت نامه یونان- المان توضیحاتی را ارائه دهند."

 

 

انتقاد حزب کمونیست یونان ازدولت میتسوتاکیس برای ارسال تانک به اوکراین

دبیرخانه کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان دربیانیه ای اظهارمی‌کند که "تصمیم دولت اوکراین برای تامین ماشین‌های زرهی برای اوکراین حاکی از" تحولی بسیارجدی" است که خطر مشارکت کشور درجنگ را افزایش می‌دهد. اعلامیه ازجمله اظهار می‌کند:

" دولت دموکراسی جدید بدون هیچ کاهش و پس زدنی به مشارکت خطرناک کشورما در جنگ اوکراین، این بار با ارسال ماشین‌آلات زرهی ادامه می‌دهد. درحقیقت، موضوع از طریق شولز صدراعظم آلمان با اعلام موافقت نامه المان-یونان برای جایگزینی سلاح‌ها آشکارشد، درحالی که آقای میتسوتاکیس این موضوع را درکنفرانس مطبوعاتی خود پنهان کرد. "

 "این تحول بسیار خطیری است که – علاوه بردرگیرکردن عمیق‌تر یونان درجنگ اوکراین، به ویژه در دوره‌ای که خطرات چنین گزینه‌هایی حتی بیشتر آشکارمی‌شود- مستقیما به دفاع کشورمربوط است. به همین دلیل، دولت و وزیر دفاع با صلاحیت باید بی‌درنگ، هم درباره محتوای این تصمیم، وهم این که کدام واحدهای یونان به ارسال تانک‌های ویژه مربوطند، ونیز درباره جزئیات موافقت نامه یونان- المان توضیحاتی را ارائه دهند."

 شولز: " ما یونان را به ماشین های زرهی جنگی پیاده نظام تجهیز خواهیم کرد."

 براساس خبر رویترز، اولاف شولز صدراعظم آلمان روزسه شنبه اعلام کردآلمان ماشین‌های زرهی پیاده نظام (IFV) به یونان منتقل خواهدکرد تا دولت آتن بتواند جنگ افزارهای مدل شوروی را به اوکراین ارسال نماید.

او پس از همایش دو روزه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت،" ما یونان را به ماشین‌های زرهی پیاده نظام مجهزخواهیم کرد" و اضافه کردموافقت نامه ای را با نخست وزیر یونان مبادله کرده است.

شولز هیچ جزئیاتی ازنوع ماشین‌های زرهی جنگی پیاده نظامی که برلین تحویل یونان خواهد داد – یا نوع سلاح‌هایی که آتن به کیف ارسال خواهد کرد- ارائه نکرد.

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست