برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-23

نویدنو02/03/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تحت تشکل کانون های صنفی شهرستان ها و استان های سراسر کشور، با انتشار بیانیه های جداگانه ای در روزهای اخیر به رویکرد حاکمیت در سرکوب فعالان صنفی و سناریو سازی های امنیتی که در جهت توقف ادامه اعتراضات مطالباتی فرهنگیان صورت می گیرد اعتراض کرده و آن را محکوم کردند.

 

 

حمایت گسترده فرهنگیان از معلمان بازداشتی و اعتراض به سرکوب فعالان صنفی

اخبار روز : معلمان و فرهنگیان سراسر کشور تحت تشکل کانون های صنفی شهرستان ها و استان های سراسر کشور، با انتشار بیانیه های جداگانه ای در روزهای اخیر به رویکرد حاکمیت در سرکوب فعالان صنفی و سناریو سازی های امنیتی که در جهت توقف ادامه اعتراضات مطالباتی فرهنگیان صورت می گیرد اعتراض کرده و آن را محکوم کردند. در میان اینها می توان به بیانیه های کانون های صنفی معلمان الگودرز، خراسان شمالی، اسلام آبادغرب، هرسین، گیلان، خوزستان، اسلامشهر، کرمانشاه، کردستان و تهران اشاره کرد.

کانون صنفی معلمان تهران در بیانیه خود اشاره کرده است که اعتراضات معلمان ریشه‌ها و زمینه‌های واقعی و چند دهه‌ای دارد و لجن پراکنی تهیه کنندگان این گزارش تنها پاک کردن صورت مسئله است. ریشه های آن، وعده‌های تو خالی مسئولان دولت‌های گوناگون در ساماندهی به وضع معیشت فرهنگیان و بازنشستگان است.

کانون صنفی معلمان کردستان تاکید کرده است که جنبش مطالبه‌گری معلمان به شیوه‌های مدنی خواهان تحقق مطالبات قانونی خود بوده و به شدت به خصلت دموکراسی‌گریز و ناپاسخگویی سیستم، انکار و برخورد خشونت آمیز با تجمعات قانونی معترض می‌باشد.

انجمن صنفی فرهنگیان کرمانشاه نیز گفته است که صدا و سیمایی که هر دقیقه اش برای مردم میلیاردها تومان خرج بر می دارد، به جای انعکاس دردها و آمال مردم، نقش قوه ی قضاییه را برعهده گرفته و حکم صادر می کند!
اگر صدا و سیما دادگاه عمومی و رسیدگی کننده به دعواست، پس بهتر است مجلس شورای اسلامی، قوه ی قضاییه را منحل کند و صدا و سیما را جایگزین آن قوه نماید. اگر صدا و سیما، ملی است، پس چرا غارتگران بیت المال را با نام واقعی منتشر نمی کند و با اسامی : «ب – ز» ، « ه – ر» ، «م- ش» و … نام می برد؟

کانون صنفی معلمان اسلامشهر این حرکت زشت و دور از انصاف را بشدت محکوم کرده و خواستار محاکمه و عذر خواهی عوامل ساخت این ویدئو شده و اعلام کرده است که با این حرکت های توهم آمیز جز بدنامی برای خود چیزی باقی نمیگذارید. دست از این روشهای غیر متعارف و نخ نما و بی اساس بردارید و هرچه سریعتر نسبت به آزادی این عزیزان اقدام کنید. ما تاکید و یادآوری می کنیم که جنبش معلمان زنده است و قائم به فرد نیست و به کار خود با قوت ادامه می دهد.

کانون صنفی معلمان خوزستان نوشته است که ماهیت رسانه میلی و روزنامه کیهان برای همه مردم ایران مشخص است به گونه ای که اگر اعلام کنند آب از کوه پایین می آید ملت می گویند دروغ است و احتمالا آب از کوه بالا می رود. این کانون هر گونه اتهام زنی علیه فعالان خوشنام فرهنگی و بازداشت آنها را به شدت محکوم مینماید و اعلام می دارد از همه توان خود در رفع ظلم وارد شده به این عزیزان بهره خواهد برد.

کانون صنفی فرهنگیان گیلان نیز ضمن محکوم کردن این اقدام ناجوانمردانه و غیر قانونی، انتظار دارد مدعی العموم در وهله اول با شکایت از صدا و سیما به جهت طرح اتهامات واهی علیه این معلمان پیش از تشکیل دادگاه و انتخاب وکیل و سلب فرصت دفاع از آنها و تشویش ذهن میلیون ها بیننده، به این رویه های غیر اخلاقی و غیر قانونی در این رسانه پایان دهد و در وهله ی دوم شرایط برگزاری دادگاه آنها را مطابق اصل ۱۶۵ قانون اساسی به صورت علنی و با حضور هیئت منصفه در پیشگاه ملت فراهم آورد تا سیه روی شود هر که در او غش باشد. با توجه به شرایط بحرانی کشور و انباشت نارضایتی های عمومی، تکرار چنین سناریویی بی گمان هیچ دستاوردی برای سناریو سازان نخواهد داشت. راه درست و منطقی، بازگشت به قانون و تمکین همه در برابر آن است.

انجمن فرهنگیان هرسین نیز تاکید کرده است که این اعمال غیر قانونی از جانب عموم حقوقدانان، عقلا، اهل فن و تدبیر خصوصاً مردم شریف ایران مردود است و معلمان شریف، آگاه، قانون‌مدار و حق طلب ایران که در لحظات تاریخ ساز این کشور سر افراز و پر افتخار درخشیده اند نزد ملت، و شرف خویش، روسفیدان تاریخ خواهند ماند. تاریخ آموخته که، قلم بر قداره پیروز است.

انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی نیز در بیانیه خود گفته است که آبرو ریزی ملی و بین المللی را بس کنید.

هر بار که صدای اعتراضی بلند شد جای بدهکار و طلبکار نیز عوض شد و مسئولین ارگانهای مختلف که خود قانون شکن ترین افراد جامعه اند، دست به تهدید و تخریب و بند و زندانِ حق طلبان زدند.

متاسفانه دستگاه اطلاعاتی، صدا و سیمای کشور و همچنین روزنامه معلوم الحال کیهان بدون هیچ سند معتبر و بدون اثبات چنین اتهام بی اساسی دست به عمل مجرمانه قصاص قبل از جنایت می زنند و با تهمت و افترا به این عزیزان موجب نشر اکاذیب در فضای عمومی کشور می گردند و با آبروی این معلمان دلسوز بازی می کنند!

انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که خود زخم خورده ی چنین اتهامات بی اساسی است، ضمن حمایت قاطع از همکاران بازداشتی و زندانیان صنفی بویژه همکاران نامبرده شده بالا، به شدت این گونه دسیسه چینی ها را محکوم میکند!

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست