برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2022-05-02

نویدنو 12/02/1401         Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • اهداف ما بسی واضح‌اند. ما به حق خواهان بهبود وضعیت معیشتی خود و خانواده‌مان هستیم ولی در این نقطه نمی‌مانیم و مطابق با نص قانون اساسی آموزش رایگان و با کیفیت را برای همه فرزندان عزیز کشورمان خواهانیم. دست در دست و همراه و هم‌گام همه محرومان و رنجبران فریاد می‌زنیم که مدارس خصوصی، آموزش را کالایی لوکس کرده‌اند که دست همه افراد جامعه به آن نمی‌رسد و از همین پایه نابرابری بازتولید می‌شود و گسترش می‌یاید.

 

 

قطعنامه پایانی تجمع سراسری ۱۱ اردیبهشت فرهنگیان

 

 “هیچ جامعه‌ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی‌کند


و ما معلمان در پس طوفان‌ها و بحران‌های هم‌آیندی که کشورمان را فرا گرفته، دردمندانه و دلیرانه به پا خاسته‌ایم تا از ساحت نظام آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اساسی توسعه همه‌جانبه و پایدار دفاع کنیم. امروزه در هر کجای کشور و هر گوشه جهان که سخن از معلم ایرانی باشد، ذهن می‌رود به سمت جنبشی پیشرو که عدالت و آزادی را فریاد می‌زند.

حال که این مملکت نیاز به فرزندانی دلیر برای عبور از بحران‌های مختلف پیدا کرده است، ما معلمان فریاد می‌زنیم که تا جایی که به ما مربوط است، ما هستیم، ما آماده‌ایم، ما آمده‌ایم که بهار را به ارمغان آوریم. در هفت ماه گذشته پاییز و زمستان را به آتش کشیدیم. از تاریکی و سرمای زمستان عبور کردیم و اتحادمان نشان از بهاری بود که در راه است.

همکاران گرانقدر:

همانگونه که اطلاع دارید دشمنان معلمان حق طلب ایران و هم پیمانان غارتگران سرزمین ما،صبح روز دهم اردیبهشت با یورش وحشیانه به منزل چهار هم پیمان صادق و عاشق جنبش معلمان ایران آقایان رسول بداقی، محمد حبیبی،جعفر ابراهیمی و علی اکبر باغانی ضمن بازداشت و انتقال آنها به مکانی نامعلوم،به خیال واهی خود قصد خاموش کردن صدای حق طلبانه شما را دارند اما معلمان ایران و شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران رساتر از همیشه ضمن دفاع از همکاران بازداشت شده،اعلام می کند، چنین حرکت های مذبوحانه ای وحدت و اتحاد معلمان را در دفع دشمنان منافعشان، بیش از پیش خواهد کرد.

معلمان عزیز و همراهان گرامی:

به یقین آزادگی و عدالت‌خواهی شما شکوفه خواهد داد، به بار خواهد نشست و قهقه‌های پیروزی‌تان آسمان را پر خواهد کرد. این را ما با تمام باورمان می‌گوییم که طنین فریاد “من می‌خواهم شما” بر خواست قداره‌بندان و دوستاخبانان آزادی و عدالت شیواتر و رساتر و گرم‌تر است.

معلمان عزیز و گرامی، در آستانه هفته معلم، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان این همه بود و حضورتان را در جنبش عدالت‌طلبی و آزادیخواهی به شما تبریک می‌گوید و بابت هر گام بزرگ و کوچکتان در این مسیر گاه آرام و گاه طوفانی قدردانی می‌کند.

از زمانی که دکتر خانعلی بزرگ در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ خورشیدی سر بر آستان بلند آزادی و عدالت‌طلبی بسود، تا امروز که ما اینجا جمع شده‌ایم و فریاد عدالت و آزادی را سر می‌دهیم، وظیفه معلم آگاه، دلسوز و پیشرو بر همگان روشن است. معلمان در این راه پر فراز و نشیب هزینه‌های بسیار داده‌اند و هیچ‌گاه وظیفه آموزگاری خویش را فراموش نکرده‌اند. عمق جنبش معلمان را می‌توان در میزان هزینه‌ای که تا کنون داده‌اند سنجید. صدها معلم زندان‌رفته و زندانی و اخراجی نشان از همت این قشر فرهیخته است که عزم جزم کرده‌اند که طرحی نو دراندازند. این همه هزینه نشان‌دهنده این است که امروز معلمان پیش‌قراول آزادی و آزادگی و عدالتند و جنبش آنها پرچمدار تغییر شرایط و وضع موجود.

اهداف ما بسی واضح‌اند. ما به حق خواهان بهبود وضعیت معیشتی خود و خانواده‌مان هستیم ولی در این نقطه نمی‌مانیم و مطابق با نص قانون اساسی آموزش رایگان و با کیفیت را برای همه فرزندان عزیز کشورمان خواهانیم. دست در دست و همراه و هم‌گام همه محرومان و رنجبران فریاد می‌زنیم که مدارس خصوصی، آموزش را کالایی لوکس کرده‌اند که دست همه افراد جامعه به آن نمی‌رسد و از همین پایه نابرابری بازتولید می‌شود و گسترش می‌یاید.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران بار دیگر با تاکید بر مطالبات جامعه معلمان اعلام می‌کند مادامی که دولتمردان تغییر رویه ندهند از تمام پتانسیل اعتراضی خود برای تحقق مطالبات استفاده خواهد کرد.

معلمان خواهان:

1.       اجرای اصولی قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

2.       امنیت شغلی و استخدام قطعی بخش‌های مختلف نیروی آموزشی

3.       توقف خصوصی سازی و تخصیص بودجه کافی برای سرانه مدارس

4.       بازگردندان سرمایه‌های غارت شده صندوق ذخیره فرهنگیان

5.       بازگشت به کار معلمان اخراجی و آزادی فعالین صنفی و توقف پرونده سازی ها و احضارها

6.       پرداخت به موقع و بدون تاخیر پاداش پایان خدمت بازنشستگان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست