برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-05-19

نویدنو   29/02/1400           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • سیاست هسته‌ای جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته نه تنها هیچ دستاوردی برای توده‌های زحمت‌کش و طبقه کارگر ایران در بر نداشته بلکه نقش مهمی در بر باد دادن ثروت‌های ملی و تهدید تمامیت ارضی ایران ایفا کرده است. برنامه هسته‌ای ایران نه تنها هرگز از سوی کمونیست‌ها و سازمان‌های سیاسی طبقه کارگر ایران تائید نشده، بلکه حتی از سوی بسیاری از رهبران جنبش اصلاح‌طلبی ایران موردانتقاد صریح و آشکار بوده است.

 

 

 

حزب‌های کمونیست جهان تجاوز وحشیانه اسرائیل را محکوم می‌کنند-2

حزب‌های کمونیست جهان درصف‌مقدم همبستگی و دفاع ازحقوق‌مردم‌فلسطین ایستاده اند. دراین قسمت بیانیه مشترک حزب‌های کمونیست وکارگری، بیانیه‎‌های حزب‌های کمونیست امریکا،سوئیس، شیلی، پاکستان، هند وفدراسیون جهانی کارگران تقدیم خوانندگان می‌شود.

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در محکوم کردن ادامهٔ خون‌ریزی و اشغال توسط اسرائیل

۱۷ مه ۲۰۲۱ (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰)

ما حزب‌های کمونیست و کارگری امضاکنندهٔ این بیانیه، تجاوز اسرائیل علیه فلسطینیان در اورشلیم، و نیز ادامهٔ بمباران نظامی غزه را که به کشته شدن تعداد زیادی غیرنظامی فلسطینی و مجروح شدن و نقص عضو صدها نفر دیگر، از جمله کودکان، منجر شده است، به‌شدّت و قاطعانه محکوم می‌کنیم.
نقض آشکار قوانین بشردوستانهٔ بین‌المللی و دیگر قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل چندین دهه است که ادامه دارد، و از کمک‌ها و همدستی و حمایت کامل قدرت‌های امپریالیستی برخوردار بوده است، و تا امروز هیچ‌گونه مداخلهٔ جدّی و مؤثری توسط نهادهای بین‌المللی برای پایان دادن به این موارد نقض قانون یا محکوم کردن آشکار آن‌ها صورت نگرفته است.
ما خواهان:
توقف فوری بمباران و محاصرهٔ غزه؛
پایان دادن به حمله علیه فلسطینی‌ها و نقض حق آن‌ها برای حضور در مسجد الاقصیٰ و اطراف آن و همهٔ مکان‌های مقدّس دیگر؛ و
توقف حمله‌های بی‌امان و ارعاب ساکنان فلسطینی در اورشلیم (بیت‌المقدس) شرقی توسط مقام‌های دولتی و شهرک‌نشینان اسرائیلی، از جمله توقف بیرون کردن خانواده‌های فلسطینی از محلهٔ شيخ جرّاح، که بخشی از کارزار مداوم اسرائیل برای پاکسازی قومی [ملّت فلسطین] است؛هستیم.
ما همبستگی کامل و بی‌دریغ خود را با مبارزهٔ عادلانهٔ مردم فلسطین به منظور پایان دادن به اشغال سرزمین‌هایشان و در راه تأسیس کشوری مستقل، در درون مرزهای به رسمیت شناخته شده در ۴ ژوئن ۱۹۶۷، با اورشلیم (بیت‌المقدس) شرقی به عنوان پایتخت آن، و حق بازگشت برای همهٔ پناهندگان فلسطینی بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در این مورد، ابراز می‌کنیم.
ما از همهٔ مردم ترقی‌خواه و صلح‌جو می‌خواهیم که صدای خود را بلند کنند و به این فراخوان بپیوندند.

1. حزب کمونیست آلبانی
2.
حزب کمونیست استرالیا
3.
حزب کار اتریش
4.
تریبون مترقی دموکراتیک، بحرین
5.
حزب کمونیست بنگلادش
6.
حزب کارگران بلژیک
7.
حزب کمونیست بلژیک
8.
حزب کمونیست بریتانیا
9.
حزب کمونیست جدید بریتانیا
10.
حزب کمونیست کانادا
11.
حزب کارگران سوسیالیست کرواسی
12.
حزب کمونیست کوبا
13.
آکل، قبرس
14.
حزب کمونیست بوهم و موراوی
15.
حزب کمونیست در دانمارک
16.
حزب کمونیست فرانسه
17.
حزب کمونیست آلمان
18.
حزب کمونیست یونان
19.
حزب کارگران مجارستان
20.
حزب کمونیست هند (مارکسیست)
21.
حزب کمونیست عراق
22.
حزب تودهٔ ایران
23.
حزب کارگران ایرلند
24.
حزب کمونیست اسرائیل
25.
حزب کمونیست اردن
26.
جنبش سوسیالیستی قزاقستان
27.
حزب کمونیست لوکزامبورگ
28.
حزب کمونیست مالت
29.
حزب کمونیست مکزیک
30.
حزب کمونیست نروژ
31.
حزب کمونیست پاکستان
32.
حزب کمونیست فلسطین
33.
حزب کمونیست فیلیپین (PKP 1930)
34.
حزب کمونیست پرتغال
35.
حزب کمونیست آفریقای جنوبی
36.
حزب کمونیست مردم اسپانیا (PCPE)
37.
کمونیست های کاتالونیا
38.
حزب کمونیست سری‌لانکا
39.
حزب کمونیست سودان
40.
حزب کمونیست سوریه
41.
حزب کمونیست سوریه (متحد)
42.
حزب کمونیست اوکراین
43.
حزب کمونیست آمریکا

لیست احزاب تازه ای که امضاء کرده اند
44.
حزب کمونیست برزیل
45.
حزب کمونیست هند
46.
حزب کمونیست ایرلند
47.
حزب مردم فلسطین
48.
حزب کمونیست کارگری روسیه
49.
حزب کمونیست کارگران اسپانیا
50 .
حزب کمونیست سوزیلند
51 .
حزب کمونیست ترکیه
52.
حزب کمونیست های آمریکا
53.
اتحادیه خلقی گالیسیا

(توضیح: لیست اسامی حزب های کمونیست کارگری حامی این بیانیه که از امروز باز شده است، با دریافت تائیدیه حزب های دیگر در روزهای آتی کامل تر خواهد شد.)

نقل از سایت حزب توده ایران

حزب کمونیست امریکا سبعیت اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را محکوم می‌کند

5/13/21 9:04 AM

حزب‌کمونیست امریکا خشونت دولت‌اسرائیل علیه مردم فلسطین را شدید وبی‌ابهام محکوم می‌کند. جهان سرمایه‌داری دربرابر این‌همه جنایت انجام شده از سوی رژیم‌اسرائیل سکوت می‌کند، اما ما باید ازآن سخن بگوییم.

این جنایت‌ها بی‌شمار،و ازاخراج فلسطینی‌ها از خانه‌هایشان که تنها برزمینه قومی و مذهبی آن‌ها بنا شده ، حمله به مسجد الاقصا، تا کشتن شهروندان بی‌گناه در غزه ادامه دارد. کمونیست‌ها و دوست‌داران آزادی باید صدایشان را بلندکنند. ما درهمبستگی با مردم فلسطین می‌مانیم.

در زمان انتشار این بیانیه، دولت اسرائیل درحال اعلام گسترش بازهم بیشترعملیات‌نظامی جاری خویش است. مقام‌های ارتش‌اسرائیل در تلویزیون اسرائیل در باره تنبیه مردم غزه وباراندن تروز بر نوارغزه متراکم ازجمعیت سخن می‌گویند. نباید اجازه چنین کاری داده شود. حمایت‌مالی بی‌حساب دولت‌امریکا از این عملیات‌های نظامی، دولتامریکا را به یک‌اندازه مقصرجنایت‌های انجام شده از سوی ارتش‌اسرائیل می‌سازد.

به قول نلسون ماندلا،انقلابی کبیر،« ما به‌خوبی می‌دانیم که آزادی ما بدون آزادی فلسطینی‌ها ناتمام است»

 

حزب‌کمونیست سوئیس حمله‌های مخوف آپارتایداسرائیل علیه فلسطینی‌ها را محکوم و خواهان تشدید همبستگی بین الملی با مردم فلسطین است.

5/13/21 9:06 AM

حزب‌کمونیست سوئیس عملیات‌تهاجمی اخیررژیم‌آپارتایداسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم می‌کند. این‌حمله‌های نظامی رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به مرگ حدود40 فلسطینی(اکنون بیش از200نفردرزمان ترجمه)، ازجمه 12 کودک، و زخمی‌شدن بسیارجدی صدها نفرمنجرشده است. حزب‌کمونیست سوئیس درهمبستگی با مردم فلطسین و رزم مصم آن‌ها برای آزادی می‌ماند و خواهان تشدید همبستگی‌جهانی با مردم فلسطین در مبارزه‌شان برای تعیین‌سرنوشت خویش است.

از زمان اشغال فلسطین، رژیم آپارتاید اسرائیل جنایت‌های بی‌شماری را علیه مردم فلسطین انجام داده است. درحالی‌که مردم فلسطین به قوانین بین‌الملی درباره تلاش برای حل‌ستیره ی تحمیل‌شده از سوی اسرائیل وفادارمانده‌اند، رژیم‌اسرائیل، ازدیگرسوبا بی‌خیالی تمام این موافقت‌نامه‌های بین الملی را نقض وتا اخراج فلسطینی‌ها از سرزمینشان ونیزساختن شهرک‌های غیرقانونی درآن‌جا پیش رفته است. حزب‌کمونیست سوئیس از این‌رو از سازمان ملل و داگاه بین‌الملی جنایت می‌خواهد این جنایت‌کاران متکبروفاقدپشیمانی را تنبیه وشدیدترین مجازات را به آن‌ها تحمیل نماید.

تکبررژیم اسرائیل باید با همبستگی‌شدید بین‌المللی در حمایت از مبارزه دلاورانه جاری شده از سوی مردم فلسطین پاسخ داده شود. ما افریقایی‌ها پی‌آمدهای مهیب سبعیت‌آپارتاید را که سیاست آپارتاید رژیم نژادپرست افریقای جنوبی آن زمان، قبل ازآن که به‌دست مردم شکست داده شود تحمیل کرده بود را به خوبی می‌شناسیم.  از این رو ما تازمانی که رژیم اسرائیل به اشغال سرزمین فلسطین ادامه می‌هد و مردم فلسطین رادر تعقیب کنترل‌کامل زمین قصابی می‌کند ساکت نخواهیم ماند.

حزب‌کمونیست سوئیس درهمبستگی کامل با مردم فلسطین می‌ماند وبه صداهای دموکراتیک بیشتری درهمبستگی با مردم فلسطین در طلب عدالت برای فلسطین فرا می‌خواند.

 

بیانیه‌ی هیئت‌سیاسی حزب‌کمونیست پاکستان در باره فلسطین

5/13/21 9:18 AM

حزب‌کمونیست پاکستان تلفات جانی وآسیب مالی واردشده به بسیاری ازمردان، زنان و کودکان در نتیجه اقدام نظامی اسرائیل علیه مردم بی‌سلاح فلسطین را شدیدا محکوم می‌کند. حزب‌کمونیست پاکستان این عمل را تروریسم قلمداد می‌کند. هراقدام این‌چنینی انجام شده از سوی دولت یا سازمانی که افراد بی‌گناه را می‌کشد، در مقوله تروریسم می گنجد، که غیرقابل پذیرش و غیرقابل تحمل است.

بی‌قیدی جهان به اصطلاح متمدن نسبت به سبعیت‌اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، و به‌ویژه سکوت کشورهای امپریالیستی که پاهایشان را درهرگوشه جهان گسترده اند شرم آوراست و باید محکوم شود. حمایت مستقیم یا غیرمستقیم از این اقدام‌ها از سوی کشورهای جهان سرمایه‌داری گواه و تایید آن است که اسرائیل یک تروریست جهانی است. آن‌ها تمام قطعنامه ها و توافق‌نامه‌های سازمان ملل را نادیده می‌گیرند.

ازیک‌سو، فلسطینی‌ها از سرزمینشان در اثر یک توطئه‌جهانی تبعید می‌شوند. ازسوی دیگر،اکنون‌حتی قاعده دوکشوردنبال نمی‌شود. حزب‌کمونیست پاکستان اعتقاد دارد که با وجود سیستم‌سرمایه‌داری و امپریالیستی، ملت‌ها و طبقه‌ی کارگرشاهد هیچ عدالتی نخواهند بود. ملت‌هایی که درکشورهایی مانند اسرائیل، کشمیریا پاکستان زندگی می‌کنند سرمایه‌داری و امپریالیسم را درراستای خروج از ستم‌ملی و طبقاتی به خاک خواهند سپرد. این‌امرتنها زمانی امکان‌پذیر خواهد شد که ملت‌های ستم‌دیده و طبقه کارگردر کشورهای مربوط به‌خودشان اتحاد مستحکمی‌را شکل دهند.

 

حزب کمونیست شیلی: کشتار در فلسطین بس است!

هولوکاست ديرپای مردم فلسطین به دست صهیونیست‌های حاکم بر اسرائیل، شدت گرفته است: صدها کشته از جمله کودکان، هزاران زخمی، تخریب زیرساخت‌های غزه به وسيلۀ بمب‌ها و موشک‌های اسرائیلی!

 این حذف فیزیکی و پاکسازی نژادی مردمی است که قرن‌ها در این سرزمین‌ها ساکن بوده اند، و آن‌ها را از خانه‌ها، محله‌ها و مناطق خود آواره کرده و در گتوهای بزرگی مانند نوار غزه حبس کرده اند.

 جرقه‌ای که باعث این رویارویی شد، تلاش مجدد برای بیرون راندن فلسطینیان از خانه‌هایشان در یک محله کامل در بیت‌المقدس بود، که قرن‌ها ساکن آنجا بوده اند.

 ایالات متحده و دولت‌های مرتجع از این تجاوز حمایت می‌کنند. مطبوعات و تلویزیون تحت کنترل امپراتوری و راست‌ها، مهاجمان و مورد تهاجم قرار گرفتگان را در یک سطح قرار می‌دهند. آ‌ن‌ها دفاع فلسطین را با سلاح‌های مدرن تباهی و مرگ اسرائیل برابر می‌دانند.

 اين سیاست مشابه همان سیاستی است که از سوی رسانه‌های راستگرا برای توصیف قتل عام در کلمبیا یا مبارزات مردم شیلی در اکتبر ۲۰۱۹ اعمال شده است، که در آن سرکوب و مرگ و جراحات از سوی خرابکاران توجیه می‌شود.

 حزب کمونیست شیلی با رد تجاوز به مردم فلسطین، از جامعه جهانی می‌خواهد سیاست‌های بیگانه‌هراسی و نژادپرستی دولت راست نتانیاهو را محکوم کند.

 خلق‌ها باید همبستگی نشان دهند.

کشتار باید متوقف شود!

فلسطینی‌ها حق زندگی و سرزمین خود را دارند!

 حزب کمونیست شیلی

 سانتیاگو شیلی، ۱۲ مه ۲۰۲۱

نقل ازتارنگاشت عدالت

 

حزب کمونیست هند (مارکسیست)، حملات اسرائیل به فلسطینیان را به شدت محکوم می‌کند

 

دفتر سیاسی حزب کمونیست هند (مارکسیست) بیانیه زیر را صادر کرده است:

 حملات اسرائیل به فلسطینیان را به شدت محکوم کنید

 دفتر سیاسی حزب کمونیست هند (مارکسیستحملات اسرائیل به فلسطینیان را محکوم می‌کند. حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه منجر به مرگ بسیاری از شهروندان فلسطینی شد.

 اسرائیل با حمله به فلسطینیانی که معترض بودند به تلاش برای بیرون راندن اجباری ساکنان محله «شیخ جراح» برای ایجاد محل استقرار یهودیان، به سمت اشغال کامل قدس شرقی در حرکت است. نیروهای اسرائیلی به محوطه مسجدالاقصی، سومین زیارتگاه مقدس مسلمانان یورش بردند و صدها نفر را که در ماه رمضان در مسجد نماز می‌خواندند، زخمی کردند.

 نتانیاهو، که بارها از کسب اکثریت در انتخابات اسرائیل باز مانده بود، این حملات را برای به دست آوردن موفقيت‌های کوچک سیاسی و سرپوش گذاشتن بر عدم موفقیت دولت در محافظت از مردم در برابر شیوع همه‌گیری-کوید آغاز کرد. فلسطینیان مقیم اسرائیل حتا در واکسیناسیون هم مورد تبعیض قرار می‌گيرند، که نشانگر سیاست‌های آپارتايدی از سوی اسرائیل است.

 این اقدامات اسرائیل نقض فاحش حقوق بشر و قطع‌نامه‌های مختلف مصوب سازمان ملل است. حزب کمونیست هند (مارکسیست) این اقدامات را محكوم می‌كند و از دولت هند می‌خواهد كه حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام كند.

 دفتر کمیته مرکزی حزب کمونیست هند (مارکسیست)

نقل ازتارنگاشت عدالت

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست