برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-03-17

نویدنو   26 /12/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • بیش از 15 سال است، که کشورهای عضو دارنده ریاست شورای اتحادیه اروپا قرار داد حمایت مالی با برخی از بزرگترین شرکت های اروپایی را پذیرفته اند. زمان آن رسیده است که به این اسارت شرکتی پایان داده شود.

     

 

ریاست شرکتی!

فرانک کئوقان

 

چرا به شرکت ها اجازه داده می شود از ریاست شورای اتحادیه اروپا حمایت کنند؟ کوکا کولا Coca-Cola ، بی ام دبلیو BMW و دیگر شرکت های بزرگ سال ها حامی ریاست شورای اتحادیه اروپا بوده اند و این عمل پست امروز هم ادامه دارد.

این ها صرفا شرکت هایی هستند که نشان تجاری(لوگو) آن ها در تارنگاشت های ریاست شورای اروپا درج شده اند و در نتیجه برخی از برندهایی هستند که برای وزیرها و مقامات ترویج می شوند.

بیش از 15 سال است، که کشورهای عضو دارنده ریاست شورای اتحادیه اروپا قرار داد حمایت مالی با برخی از بزرگترین شرکت های اروپایی را پذیرفته اند. زمان آن رسیده است که به این اسارت شرکتی پایان داده شود.

کوکا کولا Coca-Cola ، بی ام دبلیو BMWو دیگر شرکت های بزرگ سال ها حامی مالی ریاست شورای اتحادیه اروپا بوده اند و این عمل پست امروز هم ادامه دارد. دولت پرتقال حمایت مالی از سه شرکت، ازجمله شرکت توزیع کننده پپسی در پرتقال و شرکت ناوی گیتور، بزرگترین شرکت تولید کننده کاغذ اروپا، که با کشت و ذرع تک فرهنگی و آتش سوزی های جنگل در پرتقال و تصرف زمین در موزامبیک هم دست بوده است را برای ریاست شورای کنونی خود پذیرفته است.

این غیر قابل قبول است. دولت های اروپایی چگونه می توانند با شرکت هایی که تولید آن ها در تضاد مستقیم باآن چیزی است که ادعا می شود اهداف اعلام شده اتحادیه اروپا باشد قرار داد امضا کنند؟  قرارداد سبز اتحادیه اروپا و راهبرد تسهیل گذار به سیستم عذایی پایدار(Farm to Fork Strategy) و برنامه سرطان اتحادیه اروپا همگی به رسمیت می شناسند که آن چه ما مصرف می کنیم تاثیر مستقیمی روی سلامت و محیط زیست دارد- با این حال از سوی تصمیم گیران اتحادیه اروپا شرکت های تولید کننده نوشابه های سرشار از قند فعالانه ترویج می شوند. در سال های اخیر قرار داد های دیگری با شرکت های سوخت فسیلی، کارخانه های اتوموبیل سازی و فن آوری بزرگ بسته شده است.

سال گذشته، شکایتی که به امیلی ریلی دادستان اتحادیه اروپا تسلیم شد یک موفقیت بود: او تایید کرد که این قرار داد با شرکت ها برای اتحادیه اروپا خطر اعتباری دارد و تایید کرد که رهنمود ها باید اجرا شوند.

اما ، 27  دولت عضوما پس از شش ماه هیچ رهنمودی را تایید نکرده اند و به نظر می رسد به تضعیف پیشنهاد در حال حاضر مشکل آفرینی که روی میز است پرداخته اند. تنها رهنمود مورد نیاز عدم قرار داد حمایت مالی بین دولت های دارنده ریاست شورای اتحادیه اروپا و شرکت ها است. بوی بد آن ها نشانه روابط گرم و نرم بین اتحادیه اروپا و تجارت بزرگ است! آیا می توانید وضعیتی را که نخست وزیر و کابینه مورد حمایت مالی باشند تصور کنید؟ به طورحتم آیا (دراین صورت) می تواند فریاد هایی از نفوذ شرکتی وجود داشته باشد؟

https://thepeoplesnews.home.blog/2021/03/10/the-corporate-presidency/

 

 

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست