برای آزادی ، دموکراسی ،صلح، استقلال و عدالت اجتماعی                         آزادی زندانیان سیاسی 
نویدنو -  کتاب - رحمان هاتفی  درباره ما -  بایگانی

2021-01-10

نویدنو 20/10/1399           Print Friendly, PDF & Email      چاپ مطلب

 

  • تذکر این نکته هم ضروری است که جنگ و درگیری‌های نظامی در منطقه تنها به نفع ارتجاعی‌ترین و ضدمردمی‌ترین نیروها در منطقه و جهان و به ضد منافع مردم و زحمتکشان خواهد بود. حرکت دولت ترامپ در زمانی صورت می‌گیرد که او در آستانه محاکمه در سنای آمریکا به‌خاطر سوءِاستفاده از قدرت است؛ در عین حال، مردم آمریکا وارد سال برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در آن کشور می‌شود، و در ایران هم مردم ما که به‌خوبی‌ آگاه‌اند که جنگ در میهن‌ ما در گذشته چه فاجعه‌‌هایی به‌بار آورد، همواره از برافروخته شدن جنگ دیگری به‌شدت نگرانند.

     

 

 

 

اطلاعیۀ حزب تودۀ ایران:

سیاست‌های نابخردانهٔ و خانمان‌سوزِ سران رژیم در مقابله با همه‌گیری کووید-۱۹

تشابه سیاست‌های علی خامنه‌ای و دونالد ترامپ

علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ضد مردمی حاکم بر میهن ما، در سخنانی که روز جمعه ۱۹ دی‌ماه از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش شد از جمله گفت: “ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا ممنوع است.”

خامنه‌ای در بخش دیگری از همین سخنان که نشانگر بی‌اطلاعی کامل او از واکسن‌های موجود و دروغ‌پردازی‌های مضحکش دربارۀ هدف‌های پنهان در پشت واکسن‌ها بود، با اشاره به میزان تلفات روزانهٔ کرونا در آمریکا، افزود: “اگر کارخانه فایزر آنان می‌تواند واکسن درست کند، اول برای خودشان مصرف کنند. شاید اینها می‌خواهند واکسن را روی ملت‌های دیگر آزمایش کنند.”

سازمان بهداشت جهانی در واکنش به سخنان سخیف ولی فقیه رژیم، از زبان مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های سلامت سازمان بهداشت جهانی، اعلام کرد: “این سازمان بارها تأکید کرده که کرونا را سیاسی نکنید و حالا هم می‌گوید لطفاً ماجرای واکسن را سیاسی نکنید.”

کاترین اوبراین، رئیس بخش ایمنی و واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی، نیز در عکس‌العمل به سخنان خامنه‌ای گفت: “این سازمان و به‌ویژه کواکس [کواکس، نهاد هماهنگ‌کنندهٔ تلاش‌های جهانی برای دسترسی کشورها به واکسن کووید-۱۹ است که بیش از ۱۸۰ کشور از جمله چین به آن پیوسته‌اند، اما کشورهایی مانند آمریکا ترجیح داده‌اند که خود به‌طورمستقیم به‌تأمین واکسن شهروندان‌شان اقدام کنند] در سبد تأمین واکسن خود گزینه‌هایی متفاوت دارد که با توجه به نیازها و شرایط کشورها مخصوصاً از نظر حمل‌ونقل و دمای نگهداری واکسن، در دسترس کشورها قرار می‌دهد. واکسن‌های موجود را کارخانه‌های داروسازی در کشورهای مختلف تولید می‌کنند که دسترسی به آن‌ها را کم‌وبیش راحت‌تر خواهد کرد.”

در پاسخ به دروغ‌پردازی‌های غیرمسئولانهٔ علی خامنه‌ای باید گفت که واکسن‌‌های تولید شده به‌وسیلهٔ فایزر، استرازنکا- دانشگاه آکسفورد، و در روزهای اخیر واکسن شرکت مودنا، همگی از سوی سازمان بهداشت جهانی تأیید شده‌‌اند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده در هفته‌های اخیر، بیش از چهار میلیون شهروند در آمریکا و انگلیس (دکترها، پرستاران، کارمندان بیمارستان‌ها، و همهٔ کسانی که بالای ۸۵ سال سن دارند) از این طریق واکسینه شده‌اند.

درحالی که جهان شاهد دُور سوم شدت یافتن همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ که تغییر شکل یافته و ‌سرعت سرایت آن بسیار بیشتر شده است، سخنان ولی فقیه رژیم دربارهٔ واکسن‌های این ویروس مرگ‌بار که بیش از یک میلیون ایرانی به آن مبتلا شده اند، ده‌ها هزار نفر تا کنون بر اثر بیماری ناشی از آن جان‌شان را از دست داده‌اند و ده‌ها هزار تن دیگر هم در بیمارستان‌های کشور بستری‌اند، عملاً درپیش گرفتن بازی‌ای خطرناک با جان میلیون‌ها شهروند دیگر میهن‌مان است.

علی خامنه‌ای و دیگر سران رژیم، مانند دیگر سیاستمداران ضد مردمی جهان از قماش دونالد ترامپ، نه‌تنها از ابتدا منکر جدی بودن خطر این همه‌گیری مرگ‌بار بوده‌اند، بلکه با اِعمال سیاست‌های ضد مردمیِ بی‌اعتنایی به سلامت و بهداشت شهروندان فاجعهٔ انسانی‌ای بزرگ را در میهن ما پدید آورده و به‌جریان انداخته‌اند.

علی خامنه‌ای نخستین بار، پس از شکست سنگین رژیم در انتخابات فرمایشی مجلس در اسفندماه سال گذشته، بدون نام بردن از کووید-۱۹، یعنی ویروسی که از طریق شیوع همه جانبۀ آن در قم به بقیه ایران سرایت کرد و بعداً روشن شد رژیم از بهمن ماه سال گذشته از آن مطلع بوده، از جمله ادعا کرد که این ویروس بهانهٔ خوبی بود تا مخالفان جمهوری اسلامی شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را زیر سؤال ببرند. خامنه‌ای سپس در ۱۳ اسفندماه سال گذشته شیوع کرونا را “بلایی” خواند که “آنچنان بزرگ نیست”، و در سخنرانی نوروزی‌اش هم آمریکا را به تولید ویروس کرونا متهم کرد و گفت: “گفته شده که یک بخش با استفاده از آشنایی با ژنتیک ایرانی [این ویروس] به‌خصوص برای ایران درست شده است.”

دونالد ترامپ، رئیس جمهور نژاد پرست آمریکا هم مانند علی خامنه‌ای مدت‌ها با انکار خطر کووید-۱۹ و متهم کردن رسانه‌های گروهی به‌دروغ‌پردازی و بزرگ‌نمایی این ویروس و خطر ناشی از آن، یعنی خطری که تا امروز با وجود فاجعه‌آفرینی ابتلایش به بیش از ۲۰ میلیون نفر و جان باختن بیش از ۳۵۰ هراز نفر بر اثر آن در آمریکا، نه‌تنها برنامه‌ریزی‌ای مشخص برای مقابله با کووید-۱۹ انجام نداد، بلکه در سخنانی ابلهانه از جمله مدعی شد: “دیده‌ام که مادهٔ ضدعفونی ظرف یک دقیقه ناکارش می‌کند [منظور کرونا را]، فقط یک دقیقه. باید راهی باشد که مادهٔ ضدعفونی را تزریق کنیم داخل بیمار، یا کاری شبیه تمیز کردن.”

ضمن محکوم کردن اظهارات نابخردانه و ضد مردمی علی خامنه‌ای و دیگر سران رژیم و دروغ‌پردازی و شارلاتانیسم آنان در مورد “واکسن ایرانی” که گویا به‌وسیلهٔ سپاه در حال تهیه شدن است، و همچنین به‌راه انداختن بازار سیاه فروش واکسن از سوی وابستگان رژیم (مثل “کرونا یاب مستعان۱۱۰” که از طرف فرمانده سپاه برای جهانیان به‌نمایش گذاشته شد و بیش‌ازبیش نشانگر درجهٔ بالای سفاهت سران رژیم حاکم بر میهن ما بود)، حزب تودۀ ایران معتقد است که با اعتراض همگانی رژیم را به عقب‌نشینی از این سیاست مخرب باید وادار کرد. ضرورت تهیه واکسن برای همهٔ مردم و تأمین مجانی آن برای همهٔ شهروندان یک ضرورت بی‌چون‌وچرا و درنگ‌ناپذیر است. حزب تودهٔ ایران باردیگر همۀ نیروهای آزادی‌خواه و مخالف دیکتاتوری حاکم را فرا می‌خواند تا با همکاری و اتحاد با یکدیگر به تلاش مردم رنج‌دیده کشورمان برای بهبود زندگی‌شان یاری‌ برسانیم. به‌ویژه درحال حاضر مقابلهٔ‌ حیاتی با همه‌گیری کرونا و دفاع از اولویت‌های سلامت همگانی را به هدفی ملّی تبدیل کنیم!

حزب تودۀ ایران
۲۰ دی ماه ۱۳۹۹

   

 

 

 

 

از این قلم :

 

Share

Comments System WIDGET PACK

ادامه:

آرشیوماهانه

نقل مطالب نوید نو با ذکرمنبع آزاد است

 

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست